Itt a költségcsökkentési stratégiák új generációja
Akár 30 százalékos, fenntartható költségcsökkentést is hozhat a vállalkozások számára az új digitális technológiák alkalmazása. A Deloitte felmérése szerint azonban a rövid távú stratégiákat alkalmazó cégek közel kétharmada még a mérsékelt költségcsökkentési céljait sem tudta elérni.
A Deloitte első alkalommal tette közzé a globális költséggazdálkodási felmérésének eredményeiről szóló jelentését, amelyben bemutatja, hogy az diszruptív technológiák milyen új kihívásokat és lehetőségeket tartogatnak a költséggazdálkodás területén. A több mint ezer felsővezető megkérdezésével készült, költséggazdálkodási stratégiákra összpontosító globális felmérés eredményeiből kiderül, hogy világszinten a cégek túlnyomó része, 86 százaléka nagy hangsúlyt fektet a költségcsökkentésre. A vállalkozások mintegy fele, 45 százaléka célzott meg kevesebb, mint 10 százalékos költségcsökkentést, viszont a cégek közel kétharmadának, 63 százalékának így sem sikerült elérnie a céljait. A digitális technológiák korszakának kezdetén a vállalkozásoknak két választásuk van: új technológiákat alkalmaznak, és kihasználják a stratégiai költséggazdálkodásban rejlő lehetőségeket, vagy maradnak az idejétmúlt és egyáltalán nem hatékony, a nyereségesség növelésére összpontosító modelleknél.
„Új jelenségnek lehettünk szemtanúi az utóbbi időben: az elterjedőben lévő digitális megoldások, például a kognitív technológiák, az adatelemzés, a robotika és az automatizálás is egyre inkább a hatékony költséggazdálkodás motorjaivá válnak” – mondta el Mérth Balázs, a Deloitte Magyarország Tanácsadási üzletágának vezető partnere. „Elérkezett a költséggazdálkodás új korszaka, és azok a cégek, amelyek nem tudnak lépést tartani az innovációval, és megrekednek a hagyományos költséggazdálkodás szintjén, egész biztosan hátrányba fognak kerülni a haladóbb versenytársaikkal szemben.”
Napjainkban a vállalkozások egy rendkívül komplex és dinamikus üzleti környezetben működnek. A Deloitte felmérése szerint azonban a világcégek jelentős része, 40 százaléka ugyanazokat a sztenderd költséggazdálkodási technikákat alkalmazza, és rugalmatlan, rövid távú megoldásokra hagyatkozik, mint amilyen például a kiadások csökkentése. Napjaink gyorsan változó és bizonytalan üzleti világában ezek a módszerek a legtöbb esetben képtelenek megfelelni a folyamatosan átalakuló prioritásoknak.
Út a digitális korba
A digitális technológiákat, így például a kognitív adatelemzést, a robotikát és az automatizálást aktívan alkalmazó cégek esetében olyan, stratégiai szintű átalakulás várható, amely egész iparágakat formálhat át gyökeresen, és akár 30 százalékos, vagy azt meghaladó mértékű, fenntartható költségcsökkentést is eredményezhet. A legtöbb globális cég azonban messze nem optimálisan működik, ha a költséggazdálkodásról van szó. Szerencsére van néhány olyan intézkedés, amelyek segítségével a vállalkozások elindulhatnak az átalakulás útján, és kiaknázhatják a kínálkozó lehetőségeket:
- A kognitív technológiák, az adatelemzés és az automatizálás alkalmazása – Ezek a digitális technológiák messze meghaladják az emberi teljesítőképesség határát, ezáltal lehetővé teszik a cégek számára, hogy hatalmas mennyiségű adatot tudjanak elemezni, és azonosítani tudják a legígéretesebb megtakarítási lehetőségeket. Ezek a technológiák segítenek a hatékonyság és az eredményesség javításában, az új platformok pedig biztosítják a költséghatékony működést a vállalkozás egészére kiterjedően.
- Szakértelem és tapasztalat megszerzése – Az új generációs digitális megoldások helyes alkalmazásához elengedhetetlen a megfelelő know-how. Fontos, hogy a cégek a legjobb szakértőkkel dolgozzanak a digitális adatelemzés, az adattudományok és az automatizálás területén, és felkészítsék a vezetőiket arra, hogy magukévá tegyék a legkorszerűbb és leghatékonyabb költségcsökkentési stratégiákat.
- Innovatív megoldások alkalmazása – A költségek csökkentéséhez új eszközökre, új növekedési lehetőségekre és dinamikusabb stratégiákra van szükség. Szakítani kell a hagyományos, elavult működési modellekkel, és át kell venni a leginnovatívabb digitális megoldásokat.
„A költségekre és a növekedésre egyidejűleg összpontosítani olyan “spórolj, hogy növekedj” gondolkodásmódot tükröz, amely során a vállalatok a költségmegtakarítást alkalmazzák a növekedési erőfeszítések és kezdeményezések finanszírozásának stratégiai eszközeként - a jövedelmezőség feláldozása nélkül. Ez a gondolkodásmód a világ minden táján érvényesül” – mondta el Mérth Balázs.
Napjaink gyorsan változó globális üzleti környezetében és az egyre élesedő versenyben a hatékony költséggazdálkodás egyre inkább stratégiai jelentőségre tesz szert az innovatív vállalkozások körében. Azok a cégvezetők, akik bátran alkalmazzák az új digitális technológiákat, és felismerik, hogy milyen előnyökkel jár, ha a legkorszerűbb költséggazdálkodási és nyereségnövelő megoldásokat használják, a jövőben maximálisan ki fogják tudni aknázni az úttörő innováció által kínált lehetőségeket.
Ha kíváncsi a Deloitte globális költséggazdálkodási felmérésének részletes eredményeire, látogasson el a Deloitte weboldalára.
Kapcsolódó cikkek
- Az ESET jelentése: 2018-as kiberbiztonsági trendek
- GDPR: Üzleti előnyöket is hoz az adatkezelési gyakorlat változása
- Izmos Smart City felhozatallal jön a 2018-as CES
- A vállalatok küzdenek a digitalizációval
- A nomád, a játékos és az üzletkötő: három fogyasztói személyiségtípust azonosított az új kiskereskedelmi tanulmány
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- Új vezető a Deloitte-nál
- Milliárdos károkat okozott a kiberbűnözés az év első felében
- Azonnali készülékelemzést és gyártóüzemi együttműködést biztosító új eszközöket fejlesztett a Rockwell Automation
- Cisco évközi kiberbiztonsági jelentés: zsarolás helyett rombolás
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.