A Müncheni repülőtér és a Lufthansa humanoid robotot tesztel
120 centiméter magas, csillogó kerek szemekkel és kellemes női hanggal „Josie Pepper”, a robot válaszol az utasok kérdéseire a 2-es terminálban. Akár a beszállókaput, egy bizonyos éttermet vagy üzletet keresnek a repülőtéren, Josie Pepper azonnal útba igazítja őket.
Josie Pepper munkába állításával a Lufthansa úttörő projektet valósít meg a Müncheni repülőtéren: most először tesztelnek mesterséges intelligenciával rendelkező humanoid robotot német reptéren. Josie néhány héten át a 2-es terminál Müncheni repülőtér és Lufthansa által közösen üzemeltett, csak utasok számára megközelíthető csarnokában teljesít szolgálatot. Az első bevetés alkalmával az angolul beszélő robot a központi épületet a szatellit-terminállal összekötő földalatti vasúthoz vezető utaslépcső tetején köszönti az érkezőket. A kísérleti időszakban azt vizsgálják, hogyan fogadják az utasok Josie Peppert.
Josie Pepper agya WLAN internethozzáféréssel rendelkező, nagy teljesítményű processzort tartalmaz. A robot ezen keresztül csatlakozik ahhoz a felhőszolgáltatáshoz, amely feldolgozza, majd értelmezi a beszédet, és kapcsolatot létesít a reptéri adatok felé. A rendszert az teszi különlegessé, hogy a robot nem csupán előre meghatározott szöveget használ fel a beszédhez. Képes tanulni, és minden kérdésre egyedi választ ad. A „valódi” agyhoz hasonlóan folyamatosan fejlődik, és a kérdéseket a releváns információkkal kombinálva egyre pontosabban válaszol.
A robot képességei az IBM Watson IoT-platform felhőalapú mesterséges intelligenciájára épülnek. Josie Peppert a francia SoftBank Robotics készítette. A női robot a Müncheni repülőtér dolgozóitól és a Lufthansától, megérkezésekor kapta a Josie nevet.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Költséghatékony belső szállítmányozás
- Három új robotot mutat be az LG a 2018-as CES-en
- Újgenerációs mobil robotok: rohamosan fejlődik az intralogisztika
- Az ABB és a Kawasaki együttműködik a kollaboratív robotokra épülő automatizálás területén
- Az ABB bemutatja a YuMi robotcsalád legújabb tagját
- Hagyjuk a csomagolást (is) a kobotokra!
- Robotokkal segíti adminisztratív dolgozóit a Ge Global Operations
- A jövő munkahelye: Robotként vagy velük együtt fogunk dolgozni?
- Nulladik típusú találkozás az irodában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.