Dobogós a mellrákot felismerő magyar fejlesztés
Harmadik helyezést ért el a mellrák felismerését segítő fejlesztésével a rientiQ Biotechnologies csapata a Microsoft Imagine Cup részeként meghirdetett Big Idea Challenge nevű megmérettetésén. A bronzéremmel ezer dollár jutalom jár a magyar diákoknak, amit ötletük továbbfejlesztésére fordíthatnak.
Évente mintegy 240 ezer nőt diagnosztizálnak mellrákos megbetegedéssel csak az Amerikai Egyesült Államokban, ez a szám pedig idén akár 266 ezerre is rúghat. A betegek közül átlagosan 40 ezer nő veszíti életét a kór elleni küzdelemben. A megbetegedések közel 10%-a genetikai eredetű és a megfelelő egészségügyi eljárásokkal akár egészen korai fázisban kimutatható – a korai diagnózis pedig kulcsa a sikeres gyógyító terápiának.
A rientiQ e téren a nyújt forradalmi megoldást: felismeri a mellrák kifejlődésének lehetőségét fiatal felnőtt nők esetében. A hölgyek egyik legveszélyesebb betegségének felismerését génszakaszok elemzésére alapozzák, a fejlesztés különlegességét pedig a gépi tanulás adja, mely segítségével az alkalmazás minden egyes eset elemzésével fejlődik, tovább növelve a kialakuló kór felismerésének esélyét.
A projekt bemutatkozó videója:
Az Imagine Cup előszobájának tekinthető Big Idea Challenge-re a fiatal fejlesztők Azure alapú megoldásokkal jelentkezhettek: a versenyzők 21 százaléka a gépi tanulásra és a mesterséges intelligencia használatára összpontosított, 12 százalék pedig a kognitív szolgáltatások előnyeire épített.
„A Big Idea Challenge-re beérkező pályázatok jól mutatják a fiatalok azon eltökéltségét, hogy tudásukkal jobbá tegyék a világot. A Microsoft a világ egyik vezető technológiai vállalkozásaként mindent megtesz azért, hogy szakértelmével és technológiai megoldásaival nemcsak a diákok törekvéseit támogassa, de a végső soron jobbá tegye a világot.” – mondta Szentkuti Gabriella, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.
Bár a Big Idea Challenge véget ért, az Imagine Cup március 2-ig várja a forradalmi magyar ötleteket. Jelentkezni a Microsoft Imagine Cup weboldalon lehet, a jelentkezési űrlap és a kérdőív együttes kitöltésével.
Kapcsolódó cikkek
- A gépi tanulás lesz a legfontosabb technológia az internet indulása óta
- Meghosszabbított nevezési határidővel várja az innovatív ötleteket a Microsoft
- Régiós webinar sorozat segíti a hazai Imagine Cup jelentkezőket
- Magyar ötleteket is vár a Microsoft
- Pénzesőt zúdít a mesterséges intelligenciát fejlesztőkre a Microsoft
- Magas szintű Check Point biztonság a Microsoft Azure Stack-en
- Magyar egyetemisták találmánya látássérülteknek
- Látássérült emberek életét könnyítő magyar app jutott ki a Microsoft világversenyére
- A Microsoft új szolgáltatásaival könnyen építhető mesterséges intelligencia a most készülő és a régi alkalmazásokba egyaránt
- Az ABB és a Microsoft együttműködésének újabb sikerét jelzi Asset Health Center 3.0 eszközmenedzsment megoldás
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.