SMS-t kaptunk: árvíz közeleg?
A minden év március 22-én megtartott Víz Világnapja idén már nemcsak a tiszta víz fontosságával és az édesvízkészletek veszélyeztetettségével foglalkozik, hanem például a klímaváltozás negatív hatásai miatt keletkező árvizek környezetkárosító és emberéleteket veszélyeztető következményeivel is. A Bosch, hálózatba kapcsolt okosmegoldásaival ezen a téren is jelentős súllyal léphet be az éghajlatváltozást és az időjárást érintő globális technológiai diskurzusba.
Időben érkező figyelmeztetés a folyók digitális felügyeletével
Az éghajlatváltozás a világ számos régiójában megváltoztatja az időjárást, aminek hatásait (pl. rendkívül aszályos időszakok, amiket hirtelen lezúduló, özönvízszerű esőzések követnek) már „kicsiben” itt, Magyarországon is érezhettük. A kutatók az egyre gyakrabban jelentkező, erős esőzések miatt is egyre gyakoribb és hevesebb áradásokra is számítanak világszerte. Eddig a folyók vízállását jellemzően mechanikus módon mérték, azonban mire ezek az adatok a válaszreakcióban érintett harmadik felek, például az evakuációt elrendelhető döntéshozók, vagy épp a katasztrófavédelmi szakemberek számára elérhetővé váltak, akár órák is eltelhettek. És ilyen horderejű természeti katasztrófák esetén minden perc számít.
A Bosch új árvízfigyelő rendszere (Flood Monitoring System) ezért digitálisan, és ami a legfontosabb: valós időben, másodpercenként felügyeli a folyók és a települések közelében található egyéb vizek vízállását, így még időben figyelmeztethet egy közelgő áradás, vagy szökőár előtt. A Bosch, új rendszerét egy kísérleti projekt keretében, a Ludwigsburg mellett található Neckar-folyón tesztelte.
Az árvízfigyelő rendszer ultrahang-érzékelői és kamerái figyelik nemcsak a vízszint, hanem a vízsebesség és az átfolyási mennyiség változásait is. A szó szerint és átvitt értelemben is befolyó adatokat a rendszer a Bosch IoT-felhőjébe továbbítja, hogy azokat egy képfelismerő algoritmus csupán másodpercek alatt feldolgozza, elemezze. Amennyiben egy adott érték kritikus határt érne el, a városvezetés, a katasztrófavédelemben illetékes döntéshozók, az érintett lakosok, és a nagyobb vizek közvetlen közelében tevékenykedő cégek tulajdonosai, illetékesei is SMS-üzenetben kapnak jelzést, hogy időben megtehessék a szükséges óvintézkedéseket az árvízkárok kivédéséhez.
A megoldás iránt már most olyan, többek között indiai és dél-amerikai települések és országok is érdeklődnek, amelyeknek gyakran kell megküzdeniük az áradásokkal, és az azokat sajnálatos módon szinte törvényszerűen követő kárrendezéssel.
Kapcsolódó cikkek
- Bosch-megoldások a kényelmes és energiatakarékos otthonokért
- Lezárult a BOSCH indítómotorok és generátorok üzletágának eladása
- Okosmegoldások okosvárosoknak
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- A Bosch forradalmasítja a kis elektromos járművek piacát
- A vészfékrendszerek adhatnak lendületet az önvezető autóknak
- A Bosch munkatársakká változtatja a robotokat
- Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
- A Bosch Hatvanban hozza létre új logisztikai központját
- Megmentett emberéletek és tisztább levegő a hálózatba kapcsolt járműveknek köszönhetően
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.