NMHH-konzultáció az akadálymentes hírközlésért
A hírközlés akadálymentesítésével foglalkozó kérdőívet tett közzé hétfőn honlapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), erre május 9-ig várja a fogyatékossággal élők válaszait, javaslatait és észrevételeit.
A hatóság számos érdekvédelmi szervezetet keres meg közvetlenül is annak érdekében, hogy tagjaik együttműködésével minél pontosabban rajzolódjanak ki az érintettek igényei, hiszen társadalmi integrációjukban lényeges szerepük van az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak az ügyintézés és a kommunikáció akadálymentesítése által.
Nyilvános konzultációt indít az NMHH a fogyatékossággal élő emberek érdekvédelmi szervezeteivel és az érintett hírközlési szolgáltatókkal az elektronikus hírközlés akadálymentesítése érdekében. Ahhoz, hogy a hatóság közvetlenül az érintettektől kapjon információkat, egy kilenc pontból álló kérdőívet állított össze, hogy ez alapján megállapítsa, hogyan boldogulnak a fogyatékos emberek a hírközlési szolgáltatók ügyfélszolgálatain és honlapjain, miként javítható a személyes és online ügyintézés, továbbá milyen speciális feltételekre, szolgáltatásokra, eszközökre, alkalmazásokra lenne szükségük, illetve ismerik-e egyáltalán a meglévő alternatív megoldásokat, azok mennyire elterjedtek körükben. A kérdőív és a konzultációról szóló információk az NMHH honlapján akadálymentesített formában is elérhetőek, az oldalt pedig a hatóság eljuttatja a legtöbb érintett alapítványhoz és érdekvédelmi szervezethez. Így többek között a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségén, a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségén és a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségén keresztül számos illetékes szólhat hozzá a kezdeményezéshez, oszthatja meg véleményét és javaslatait a hatósággal. Az így összegyűjtött visszajelzések alapozhatják meg a későbbi szabályozási lépéseket.
Az NMHH fontosnak tartja és ösztönözi a fogyatékossággal élő felhasználók és a szolgáltatók közötti párbeszédet annak érdekében, hogy mindenki egyenlő eséllyel férhessen hozzá az elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon félmillió fogyatékos ember él, az ő társadalmi integrációjukban pedig lényeges szerepük van az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak szolgáltatásaik, az ügyintézés és a kommunikáció akadálymentesítésével.
Tavaly több workshopot és novemberben egy nemzetközi konferenciát is szervezett a hatóság a szolgáltatókkal és a fogyatékos emberek érdekképviseleti szervezeteivel a hírközlési szolgáltatások akadálymentességéről a jó gyakorlatok megosztására, ahol kiderült, hogy a szolgáltatók is nyitottak a változtatásokra, és az önszabályozásban rejlő lehetőségek kiaknázására.
A hatóság folyamatosan törekszik a fogyasztók és a piac igényeinek megismerésére és a szereplők által képviselt vélemények figyelembe vételére, hogy a fogyasztók számára a legmegfelelőbb, kiegyensúlyozott szabályozási megoldások teremthessen. Ennek érdekében pályázatai, közérdekű döntései előtt terveit rendszeresen társadalmi egyeztetésre bocsátja.
Kapcsolódó cikkek
- Idén is kell feltöltőkártyás adategyeztetés a szolgáltatóval
- Már nyomtatott formában is olvashatók a IX. Nemzetközi Médiakonferencia előadásai
- NMHH: tanácsok előfizetőknek az analóg kábeltévézés megszűnése esetén
- NMHH Médiatanács: 420 millió forinttal indul a helyi és körzeti televíziók műsorgyártását támogató pályázat
- A médiahatóság mozgástere az internetes felületeken megjelenő álhírek vagy gyűlöletkeltő tartalmak esetén
- 144,2 millió forint helyi és körzeti televíziós műsorok gyártásának támogatására
- A Médiatanács felfüggesztette az országos kereskedelmi rádiós pályázatot
- A Médiatanács elvégezte az országos frekvenciapályázatra benyújtott ajánlatok alaki vizsgálatát
- Januártól nincs 40-es hívószám
- Súlyos jogsértés miatt 121 millió forintos hírközlési bírság a UPC-nek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.