Fókuszban a digitalizáció a Vodafone-nál

forrás: Prím Online, 2018. április 17. 08:26

Annak ellenére, hogy a hazai kkv-szektor számára a digitális technológiák integrációja jelenthetné a hatékonyság és a versenyképesség kulcsát, sok vállalkozás esetében pont a megfelelő digitális kompetencia hiánya nehezíti az átállást. A Vodafone Magyarország, a KPMG és a Bell Research egyaránt jelentős fejlődésre számít ezen a területen a következő években. 

A digitalizáció alapvető versenyképességi tényező a vállalati szektorban. A hazai kis- és középvállalkozások számára a digitális átállás lehetne a versenyképesség és a hatékonyság növelésének kulcsa, gyakran azonban azért maradnak el az erre irányuló lépések, – akár a rövidtávon megtérülő, alacsony költséggel járó befektetések is –, mert hiányzik a megfelelő háttértudás. 

 

„A technológiai fejlődés által indukált digitalizáció egy olyan lehetőség a hazai vállalatok kezében is, amit értékteremtésre használhatnak. Ugyanakkor a jelenség a lemaradás veszélyét is magában hordozza. A kkv-k számára különösen nehéz, hogy a szükséges szakképzett munkaerőt és pénzügyi forrásokat előteremtsék. Ahhoz, hogy elinduljanak a digitálissá válás útján, első lépésként digitális érettségüket és egyéb – e téren tapasztalható – hiányosságaikat tanácsos felmérniük, hogy mihamarabb meghatározhassák a szükséges fejlődési irányokat. Ez tehát egy lehetőség is most a felzárkózásban, kitörésben számukra” – mondta Sere Péter, a KPMG infokommunikációs szektorért felelős igazgatója. 

 

forrás: Vodafone Magyarország

 

Többek között a modern infokommunikációs megoldások ismeretének hiánya okozhatja, hogy a Bell Research tavalyi felmérése szerint a digitalizációt a hazai vállalkozók csupán 10 százaléka tartja fontosnak.

 

„Kutatásaink alapján megállapítható, hogy a vállalkozások számára az egyik legnagyobb kihívást az új ügyfelek elérése, illetve a versenyképesség növelése jelenti, ennek ellenére nem érdeklődnek intenzíven a korszerű IKT-eszközök és alkalmazások iránt, és gyakran megszokásból vonakodnak azok bevonásától a napi szintű ügymenetbe. Az ICT2017 jelentésünkből látható, hogy ennek megfelelően sok hazai KKV a digitális technológiák integrációja terén egyelőre jóval az európai átlag alatt van” – mondta Mátrai Gábor, a Bell Research stratégiai tanácsadója.

 

forrás: Vodafone Magyarország

 

A Vodafone Magyarországnak a Ready Business Index bevezetése előtt a magyarországi kis- és középvállalkozások körében végzett kutatásából is látszik ez a kettősség. A megkérdezett vállalkozók 26 százaléka tartotta csupán fontosnak az új technológiákra való nyitottságot, annak ellenére, hogy a költségek optimalizálása 63,3 százalékos arányban jelent számukra mindennapos kihívást. Emellett beszédes információ, hogy a válaszadó KKV-k mintegy harmadának semmilyen elektronikus jelenléte nincs, azaz nem rendelkezik sem weboldallal, sem közösségi média felülettel. 

 

A Vodafone Ready Business Index kérdőíve azoknak a digitális fejlesztés előtt álló kis- és középvállalkozásoknak szeretne segítséget nyújtani, akik fontosnak tartják, hogy felkészülten nézzenek szembe a jövő kihívásaival. A Vodafone Ready Business Index ingyenes kitöltésével a vállalkozások felmérhetik fejlettségi szintjüket, és megtudhatják, min érdemes változtatniuk ahhoz, hogy javítsanak működésükön. Az egyes vállalkozások felkészültségi értéke az üzletmenet rugalmassága, az alkalmazottak hatékonysága és az ügyfélélmény tényezői alapján kerül meghatározásra.

 

„A KKV-k digitális fejlesztési hajlandóságának alacsony szintje már csak azért is meglepő, mert a hazai piacon a 90-es években éppen a kis- és középvállalkozások nyitottak az innováció felé azzal, hogy az első mobiltelefonokat megvásárolták. Ezt főként az indokolta, hogy az operatív működés tekintetében a kisvállalkozásoknak nagyobb szüksége volt mobiltelefonokra, a telekommunikációs fejlődés tulajdonképpen tőlük indult el. Tapasztalataink alapján a magyarországi KKV-k számára az utóbbi időszakban újra világossá vált, hogy tovább kell mozdulniuk a digitalizáció irányába. A teljes digitális átalakulás számos, egymásra épülő mérföldkövekből álló folyamat, amely minden szervezet esetében eltérő lépésekből áll. Az eddigi együttműködéseink alapján úgy látjuk, hogy az első lépés megtétele a legnehezebb a KKV-k számára, őket szeretnénk támogatni a Ready Business Index létrehozásával. A Vodafone célja, hogy szakértői segítséget nyújtson ügyfelei számára, hozzájárulva a digitális fejlődésükhöz” – mondta el Király István, a Vodafone Magyarország Vállalati Szolgáltatások Üzletágának vezérigazgató-helyettese.

 

forrás: Vodafone Magyarország

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50