Itthon is kopogtat a tévézés jövője: az OTT az ingyenes földfelszíni televízióval lehet nyerő páros
A hagyományos televíziózás esetében általánosan igaz, hogy a nézők csak az elérhető csatornáik töredékét követik. Az ingyenes földfelszíni televíziózás és a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások kombinációja olyan megoldást eredményez, amely ötvözi az újgenerációs igényeket a hagyományos televíziózás előnyeivel, miközben megvalósul a fogyasztók álma: a néző csak az általa kiválasztott, értékes tartalomért fizet – hívta fel a figyelmet Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai igazgatója a Media Hungary konferencián.
Az internet és az online technológiák előretörése folyamatosan írja át a televíziózás korábbi kereteit. Az egyedi-, exkluzív-, vagy rétegtartalmakat kereső, interaktív és játékos megszólítást igénylő millenniumi generáció (2000 után születettek) tartalomfogyasztásában a távközlési infrastruktúrától különváló Over-the-top (OTT) szolgáltatások veszik át a vezető szerepet, miközben az előfizetők fokozatosan mondják le kábel TV szolgáltatásukat („cord-cutting”). Bár hazánkban utóbbi jelenség még gyerekcipőben jár, az Egyesült Államokban a helyzet egyetlen statisztikával leírható: 2017 első negyedévétől a Netflix előfizetések száma meghaladja a kábel TV előfizetések számát.
Sorozatot online, híreket hagyományos tévén
Míg a minőségi filmek és sorozatok platformfüggetlen elérése OTT szolgáltatásokon keresztül – jellemzően online - biztosított, addig a közérdeklődésre számot tartó tartalmak - hírek, élő sportesemények, rendezvények, show műsorok - követése a hagyományos (lineáris) TV-n megszokott.
„Az jól látszik, hogy utóbbi műsortípusokról a hazai fogyasztók nem szívesen mondanak le, így nehezebben határozzák el magukat a „cord-cutting” mellett. Az ingyenes földfelszíni televíziós szolgáltatás (free-to-air, FTA) igénybevételével azonban megszüntethető az akadály. A FTA minden háztartás számára elérhető szűkebb, ingyenes csatornakínálatot biztosít, mely nem csak tartalmi oldalról, de technológiai oldalról is támogatja a cord-cutting jelenséget” – fogalmazott Dóbé Sándor.
Hazánkban a vegyes modell hódíthat
A széles tematikájú, jelentős nézettséggel bíró műsorokat tartalmazó ingyenes csatornakínálat és a tetszés szerint választott OTT szolgáltatás olyan kombinációt eredményez, amelyben a néző csak a kívánt tartalomért fizet.
„Annak érdekében, hogy a földfelszíni televíziós platform az OTT mellett tökéletesen illeszkedjen az újgenerációs igényekhez, az Antenna Hungária nyitott az innovatív megoldásokra. Az AH reagálva a változóban lévő tartalomfogyasztási szokásokra, tavaly év végén mindiGO néven elindította új OTT márkáját, melynek első eleme a MinDig TV Extra előfizetéssel igénybe vehető, 43 csatornát tartalmazó, multiscreen tévézést lehetővé tevő mindiGO TV volt. A fejlesztés második lépcsőjeként került sor a kifejezetten sport tematikára épülő, 12 tematikus élő sportcsatornát és interaktív tartalmakat egyaránt kínáló mindiGO Sport szolgáltatás elindítására” – fűzte hozzá az Antenna Hungária stratégiai igazgatója.
Startup program az újgenerációs médiamegoldások serkentése érdekében
Az Antenna Hungária a magyar telekommunikációs szektor meghatározó szereplőjeként továbbra is érdekelt abban, hogy friss, innovatív megoldásokkal lépjen piacra és bővítse portfólióját. A cég éppen ezért AHa! Brain Store néven startup programot indított, mely műsorgyártással, műsorszóró hálózatokkal, multimédiával, vezeték nélküli és felhő alapú megoldásokkal, illetve IT/telekommunikáció, Big Data és IoT területével kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza. Tőkebefektetést, valamint fél éven keresztül folyamatos szakmai támogatást és akcelerációs szolgáltatást nyújtó programra a http://www.ahabrainstore.hu/ felületen lehet jelentkezni 2018. május 31-ig.
Az Antenna Hungária vállalati akszelerációs programja a Drukka Startup Stúdió szakmai koordinációja mellett valósul meg.
Kapcsolódó cikkek
- Új lendület a modern adatközpontokban és a munkavégzésben
- A mesterséges intelligencia már a hétköznapokban van
- Az innovációkban testet öltő adat
- Nagyvállalati kockázati tőke és új crowdfunding platform a Venture Capital Summit-on
- Az ember és a szakmai minőség felértékelődése a digitalizáció korában
- Szabad Szoftver Konferencia és Kiállítás
- Hazánkban elsőként interaktív hirdetési megoldást indított a MinDig TV platformon az Antenna Hungária és a TV2
- Második állomásához érkezett a Startup Campus V4 Global Tour
- Az Ipar 4.0-tól a blockchain-en át a sztratoszférába
- Keresik a jövő digitális média megoldásait
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.