Felbolydult az álláspiac, mindenki jobb munkát szeretne

forrás: Prím Online, 2018. május 20. 08:55

Az aktív álláskeresők túlnyomó többségének jelenleg is van munkája, de folyamatosan figyelik a kínálatot és nem restek jelentkezni, ha vonzó lehetőséget találnak. A Profession.hu legújabb kutatása*  ezúttal a munkakeresési trendet mérte fel. Nemcsak arra voltak kíváncsiak, hogy mi motiválja a jelentkezőket, hanem arra is, hogy milyen csatornákat és technikákat vesznek igénybe az ideális munkahely megtaláláshoz.

Bátrabban keresünk állást

Figyelemfelkeltő, hogy a kutatás szerint, az elmúlt egy évben állást keresők 66 százaléka jelenleg is aktív pályázó, függetlenül hogy van-e munkája vagy nincs. Az elmúlt egy éven belül állást keresők 56 százaléka tapasztalt munkavállaló, sőt 12 százalékuk vezetői, szakértői múlttal is rendelkezik, 18 százalékuk fizikai vagy szakmunkás végzettségű és ugyanennyien vannak a pályakezdőként munkát keresők is. Szerintük az álláskeresési folyamatban a munkaadó visszajelzésére való várakozás (39%) viszi el a legtöbb időt, de az állásajánlatok böngészése (36%) is időigényes feladat. A legtöbben az iparban (15%), míg a belkereskedelemben 12 százalék talált munkát vagy próbál meg elhelyezkedni. Népszerűek a különböző kommunikációs és marketing szakterületek (9%) valamint a turizmus, vendéglátásban elérhető munkakörök is (8%) is. 

 

Átlagosan fél év alatt új munkahely

A munkahelyi tapasztalattal rendelkező aktív pályázók (14%) átlagosan 60 nap alatt találtak új munkát maguknak. A további adatok azonban azt mutatják, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv. A legnagyobb hazai állásportál adatai szerint az eredmény nem meglepő, mert a könnyen elérhető és motivált jelöltek 75 százaléka álláskereső oldalakat használ munkakereséshez** . Ők nemcsak a felkínált állásról szeretnének tájékozódni, de tudni akarják, hogy a pozíciót felajánló cégről milyen tapasztalatai vannak a korábbi pályázóknak, hol helyezkedik el a térképen, jók-e a közlekedési lehetőségek, vagy éppen milyen javadalmazási rendszert alkalmaz. 

 

Tálcán kínált új munkahely

Az elmúlt években azt tapasztaljuk, hogy hónapról-hónapra látogatási rekordokat döntünk. Azt látjuk, hogy a megváltozott munkaerő-piaci helyzetnek köszönhetően egyre válogatósabbak a jelentkezők és tőlünk egyre komplexebb, pontosabb megoldásokat várnak. Azért, hogy gyorsan, személyre szabott ajánlatokat szolgálhassuk ki őket, folyamatosan komoly fejlesztéseket hajtunk végre. Ennek eredménye például az ajánlórendszerünk is, melynek segítségével nemcsak az adott állásról kap alapos információt az érdeklődő, hanem a cégről is. Annak érdekében, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, nem elégedünk meg azzal, hogy 15 éves technológiai tapasztalattal rendelkezünk, hanem folyamatosan a legújabb digitális alkalmazások bevezetésén dolgozunk. – tájékoztatott Martis István, a Profession.hu ügyvezető igazgatója, a legújabb álláspiaci trendekkel kapcsolatban.

 

_________

 * Kutatási minta: 3500 fő, 18 évesnél idősebb, internetező népesség (nem, kor iskolai végzettség és település típusra reprezentatív)
 ** Az NRC 2016-os 800-fős munkavállalói minta alapján végzett kutatásának eredménye

Kulcsszavak: Profession.hu kutatás

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09