A RIFT ESPORTS célja: kiharcolni az indulást az Európa-bajnokságon
Európa egyik legmeghatározóbb e-sport Ligája, az Esports Balkan League (EBL) harmadik szezonja vette kezdetét július 9-én. A kimondottan Közép- és Délkelet-Európára koncentráló bajnokságban idén új magyar csapat debütált, a RIFT ESPORTS, amely egészen az Európa-bajnokságig szeretne menetelni.
A 20.000 eurós összdíjazású EBL bajnokság remek lehetőséget kínál a feltörekvőben lévő európai e-sport csapatok számára. A versenysorozatban League of Legends (Lol) és a Counter Strike: Global Offensive versenyszámokban mérethetik meg magukat a csapatok.
Az idei szezonban debütáló új magyar egyesület, a RIFT ESPORTS korábban a Lol-ban ért el kiváló eredményeket, elsősorban a görög LoL bajnokságban, illetve az ESL Southeast Europe Championship versenyen.
„A jól sikerült ESL szereplés alatt kiderült mik a gyengeségeink, és az erősségeink, így sokkal magabiztosabban készülhettünk a Balkán Ligára” – foglalta össze idei szerepléseiket Kászonyi Bence, a csapat operation director-a. Az EBL harmadik szezonjában hétfőnként és csütörtökönként zajlanak a mérkőzések – egészen augusztus 23-ig, amikor is kiderül, hogy mely csapatok jutnak be a rájátszásba.
„Fantasztikus eredmény, hogy a 2018-as nyári szezonban a RIFT ESPORTS is részt vesz a Balkán Liga küzdelmeiben. A célunk, hogy az EBL-en át kijussunk az Európa-bajnokságra, büszkévé tudjuk tenni hűséges rajongóinkat és megmutassuk, hogy fel tudjuk venni a versenyt más régiók legjobb csapataival is” – hangsúlyozta Tóth „Kubu” Viktor, a csapat egyik meghatározó játékosa.
A RIFT ESPORTS jól kezdett az EBL-ben, első mérkőzésükön egy szintén magyar csapatot győztek le magabiztos játékkal.
RIFT ESPORTS
A RIFT ESPORTS 2 éve alakult, ez idő alatt a folyamatos megmérettetések eredményeképpen hazánk egyik legnagyobb esport szervezetévé nőtte ki magát. A fiatal, dinamikusan fejlődő csapat a hazai eredményeken túl külföldi sikerekkel is büszkélkedhet. Az idei év elején a Dél-Kelet Európai bajnokság és a Görög Liga helyi döntőjében is részt vettek. A csapat elsődleges célja, hogy a hazai és a balkáni mezőny meghatározó csapatává váljon, valamint, hogy a magyar esport közösséget is fejlesszék.
Mi is az a League of Legends?
A Lol egy akciódús online versenyjáték, ami a valós idejű stratégiai játékot szerepjátékos elemekkel vegyíti. A játékában öt alap pozíció található: támogató, lövész, közép-, és felsőösvényes, valamint az erdész.
A RIFT ESPORTS csapatának tagjai:
Az idei Balkán Ligában a RIFT ESPORTS csapat támogató játékosa az egyik legjobb balkáni játékosnak számító, Szerbiából érkező Igor Radusinovic, akit „TasteLess” néven ismernek „gamer” körökben.
A RIFT ESPORTS lövésze a 20 éves, lengyel Damian „Lucker Konefał, aki ugyan kevesebb, mint egy éve játszik versenyszerűen, de az idei szezon egyéni ranglistáján – a Soloq-ban – beverekedte magát a Top 4 játékos közé.
A csapat felső ösvényese a szintén lengyel Marcin „Unknown” Kubicki, aki idén először mutatkozik be hazáján kívüli csapatban.
Tóth „Kubu" Viktor a RIFT ESPORTS csapatának legrégebbi tagja, aki középső ösvényesként játszik.
Az erdész pozícióban a Liga indulása előtt változás állt be: a Romániából érkező George „Speedy” Savu tölti be ezt a posztot.
Kapcsolódó cikkek
- Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
- A HyperX az Intel Extreme Masters Világbajnokságán is támogatja az e-sportolókat
- A hazai e-sport piac helyzete
- A Dell új tanulmánya szerint a játékosközösség soha nem látott mértékben növekszik
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Új gamer fejhallgató a Logitechtől
- Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport
- Katowicében mutatja be speciális kiadású ívelt AGON monitorját az AOC
- A Hungexpo területén rendezik meg a Lenovo Legion Kupát
- Infotér Konferencia – E-sport, oktatás, okosvárosok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.