Az E.ON a Microsofttal együttműködve kiemelt biztonságú, hatékony megoldást fejleszt

forrás: Prím Online, 2018. szeptember 27. 13:31

A jövő otthona velünk együtt fog gondolkodni, áramköltséget takarít meg, javítja az egyéni klímaegyensúlyt, több szabadidőt tesz lehetővé, és ezzel összességében jobbítja majd életünket. Ez a jövőkép nagyon közel van, most válik valósággá. A nemzetközi E.ON csoport és a Microsoft szoros együttműködésben új szabványokat teremtő szoftveres megoldást fejlesztett ki otthonok számára. Az E.ON az új termék első verzióját 2019 elején dobja nemzetközi piacra.

Konkrétan az okosotthon következő szintjéről van szó. Különösen az energiagazdálkodást foglalja magába, és célja, hogy a házban található valamennyi berendezés – például fűtés, légkondicionáló, napelemes rendszer, akkumulátoros tároló vagy az elektromos jármű töltője – adatait egy platform egyesítse, az ügyfél számára áttekinthetően, úgynevezett „dashboard”-on (műszerfalon) megjelenítve és egyszerű vezérlést kínálva. Jelenleg az otthonon belüli különféle berendezésekhez és rendszerekhez különböző, egymással alig kompatibilis alkalmazások kapcsolódnak. Az E.ON új megoldásával elsőként válik lehetővé valamennyi berendezés kényelmes, központi vezérlése egyetlen alkalmazás segítségével.

 

A mesterséges intelligencia és a dolgok internete (Internet of Things, IoT) segítségével a vezérlés folyamatosan tanul, és személyes asszisztenssé válik. Ily módon az E.ON otthonunkat vezérlő rendszere például előre tudja majd, hogy mikor érünk haza, és előre beállítja majd a kívánt hőmérsékletet. A felhasználó az energiafogyasztását úgy is vezérelheti, hogy csak a maga által előállított áramot használja, és önellátóvá válik az energia tekintetében.

 

Az is lehetséges lesz, hogy a rendszer az elektromos jármű vagy a napelemes rendszer akkumulátorában tárolt felesleges áramot az energiapiacon felkínálja, amikor az árak épp magasak. Fordított esetben a berendezés azt is felismeri, amikor kedvezően lehet megújuló forrásból származó áramot vételezni az energiahálózatból, amennyiben a saját napelemes rendszer által termelte áram már nem elegendő. Az E.ON lesz az első energiaipari cég, amely ezt a megoldást kínálja Európában.

 

„A digitalizálás, a dolgok internete és a mesterséges intelligencia új lehetőségeket teremtenek, hogy ügyfeleinknek újfajta kényelmet kínálhassunk. A Microsofttal való együttműködésnek köszönhetően az intelligens otthon szegmensében érezhető haladást érünk el” – hangsúlyozta Karsten Wildberger, az E.ON igazgatósági tagja, majd így folytatta: „Olyan megoldást mutatunk be, amely az otthoni energiagazdálkodás valamennyi szempontját új szintre emeli. Megoldásunk a legújabb technikán alapul, és azt a jövőben is folyamatosan továbbfejlesztjük majd.”

 

Galen Hunt, a Microsoft Azure Sphere kiemelt mérnöke és ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az E.ON erőteljes jövőképpel lép a piacra annak érdekében, hogy a világunkat jobb hellyé tegye, és az energiagazdálkodást biztosan működő készülékeken és felhő alapú infrastruktúrákat használva tegye lehetővé. Az E.ON ennek során tudatosan épít a kiemelt biztonságú végfelhasználói eszközökre, hogy ügyfelei bizalmát elnyerje és megtartsa. Együttműködésünk ahhoz járul hozzá, hogy az E.ON új Home Energy Management megoldása a legmagasabb biztonsági szabványoknak is megfeleljen." 

 

Mivel az energiagazdálkodásért felelős Energy Management Box egység minden otthonban hatalmas mennyiségű információt tárol és kódol, a középpontban az adatbiztonság áll. A készülékeket az összes, internettel kapcsolatban álló eszközt felügyelő Microsoft Azure Sphere megoldás védi. Az Azure Sphere 3 részegységből áll: az Azure Sphere tanúsított mikrovezérlőből, a kifejezetten biztonságos, a dolgok internetén alapuló alkalmazásokhoz kifejlesztett Azure Sphere OS operációs rendszerből, valamint a csatlakoztatott készülékek védelméhez az Azure Sphere Security Service kulcsrakész, felhő alapú szolgáltatásból.

 

Az E.ON termékével egy olyan piacra lép, amelynek erőteljes növekedést jósolnak. Ma Európában évente 40 ezer okosotthon rendszert értékesítenek. Egy, az E.ON rendelkezésére álló tanulmány szerint a piaci volumen 3 éven belül 200 ezer egységre nő. Az elektromos mobilitás erőteljes növekedésével még szélesebb körű elterjedés várható.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05