Ezek voltak a legnézettebb hazai weboldalak 2018-ban
Egyetlen nap alatt 30 millió alkalommal nézik meg a 100 legnézettebb magyar weboldalt. A lista élén a hírportálok állnak, de egy torrentoldal is felfért a TOP10-be.
Élen a hírportálok
Az ite.hu SEO portál immár második alkalommal készítette el a 100 legnézettebb hazai weboldal listáját. A listát az Index, az Origo és a Startlap vezeti. Ez a három oldal, amelyik naponta 1 milliónál is több látogatást regisztrál átlagosan.
A vezető oldalak jellemzően magazinok és hírportálok, de egy-egy blogoldal, vagy e-mailszolgáltató is felfért a listára, és meglepő módon itt találjuk az egyik legnépszerűbb hazai torrentoldalt és a gyakorikerdesek.hu oldalt is.
A hirdetőoldalak közül a jofogas.hu, a hasznaltauto.hu és az ingatlan.com vezeti a listát. A receptoldalak esetén a három vezető márka a Nosalty, a Mindmegette és a Receptneked.
A meteorológiai oldalaknál nem változott a sorrend; az Időkép után a Köpönyeg és a met.hu következik.
Bankok és oktatási oldalak
A listán szép számmal vannak jelen az oktatási oldalak, a Sulinet mellett, az egyetemek weboldalai, sorrendben az ELTE, a BME és a Debreceni Egyetem található meg a élmezőnyben.
A négy évvel ezelőtt felméréshez hasonlóan a nagy bankok oldalai és a telefontársaságok is felfértek a 100-as listára:
A szürke zóna
Nem csak legális, de legalábbis a szürke zónában mozgó oldalak is szép számmal megtalálhatóak a magyarok által legkedveltebb oldalak között. A két nagy torrent oldal mellett négy online filmeket kínáló weboldal is felfért a listára.
Visszaszorulóban a like-blogok
Örömteli hír, hogy a korábbi évek adataihoz képest visszaszorulóban vannak az un. likeblogok, amelyek közül néhány, olykor hamis hírek terjesztésével elsősorban a Facebookról kapták látogatóikat.
Korosodik a lista
Érdekesség, hogy a négy évvel ezelőtti felmérésünkhöz képest korosodik a lista. Míg 2014-ben a weboldalak átlagéletkora alig volt több, mint tíz év, most már a 13 évhez közelít a listán szereplő weboldalak életkora.
Mindez azonban nem jelent állandóságot, hiszen a 2014-es felméréshez képest 44 új weboldal került fel a toplistára és értelemszerűen ennyi is tűnt el. Új oldalak a listán például a nagy webáruházak, az Emag, vagy az Edigital, ami jól mutatja a vásárlói szokások megváltozását és az e-kereskedelem térhódítását.
De nem csak webáruházak, hanem hírportálok és magazinok is be tudtak törni a TOP100-as listára; a Bien, a 888, vagy a Ripost új szereplők a listán.
Ötvenezren hivatkoznak rá
Keresőoptimalizálási szempontból érdekes adat, hogy egy-egy weboldalra hány másik weboldal hivatkozik. E téren a blog.hu a vezető, amire 50 ezer másik weboldal hivatkozik. Ezt a nagy egyetemek, illetve az Index és az Origó követi. Ezt követően nagy törés van a listában, a TOP100-as listán lévő oldalakra jellemzően tízezer, vagy annál is kevesebb másik oldal hivatkozik.
A teljes 100-as lista itt található.
Kapcsolódó cikkek
- Pár tipp, hogy milyen domain nevet válasszon weboldalához
- Tizenéves jövőtervezőket keres a UPC
- Elindult a Sony α Universe Europe
- Viszlát papír, helló digitális megoldások
- Online térképen láthatóak a tervezett áram- és gázszünetek az E.ON oldalán
- A Jófogás 29. lett az apróhirdetési oldalak globális százas ranglistáján
- Az Emirates lebilincselő 3D-s, 360 fokos betekintést ad a repülőgépeinek belsejébe
- Környezetvédelmi honlapot hozott létre az iASK
- Az ország legjobb ételeit keresik Magyarország első gasztrovlogjában
- Utazások még több pixelben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.