Az aktív élményeket keresőknek segít a Trekhunt
Nem egy irodában, még csak nem is egy országban dolgoznak a Trekhunt fiatal startupperei, akik az aktív kikapcsolódásra vágyóknak nyújtanak értékes szolgáltatást. A Magyarországon debütáló, de nemzetközi piacra készülő vállalkozás a városból a természetbe rángatja ki az embereket. Azokat, akik elég vagányak hozzá.
„Azokhoz szólunk, akik nem akarják a 126 milliomodik emberként lefotózni a Colosseumot, ki akarnak szakadni a városból, valami mást, új élményt keresnek.” – mondja Kardos László, a Trekhunt alapítója.
A fiatal mérnök-közgazdász cégvezető korábban Japánban és az Egyesült Királyságban dolgozott többek között a Skyscannernél és a Prezinél. Gadácsi Péterrel, aki 15 éve túravezető és hegymászó, még az egyetemről ismerik egymást. Szintén egyetemi csoporttárs volt a harmadik alapító Bíró Ákos, aki több multinacionális cég pénzügyi tervezési osztályán, illetve vezető tanácsadócégnél is dolgozott, jelenleg Németországban él. A bolgár Dimitar Dinchev Japánban csatlakozott a csapathoz, ő korábban többek között a SoundCloudban dolgozott.
A Trekhunt csapata jelenleg a Budapest-Szófia-Heidelberg háromszögben dolgozik, a kapcsolatot a legújabb technológiai fejlesztések segítségével tartják egymással. Így épül hónapok óta és lép piacra elsőként Magyarországon a Trekhunt, egy különleges online túra és programkereső oldal.
„Az a célunk, hogy hosszú távon a világ összes túráját beépítsük a keresőmotorba, tehát aki hegyet mászni, bringázni, raftingolni, szörfözni, síelni vagy akár siklóernyőzni szeretne, ne vesztegessen órákat a különböző vezetett vagy független programlehetőségek megtalálásával és összehasonlításával. Azért töltünk mi most hónapokat a monitorok előtt, hogy az adrenalin-őrülteknek ne kelljen.” – mondja László.
A Trekhunt létjogosultságát igazolja, hogy robbanásszerűen növekszik a túrák és egyéb programok piaca. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) 2018-as globális csúcstalálkozóján bemutatott Deloitte tanulmány szerint a turisztikai fogadóterületen túrákra, aktivitásokra, látványosságokra és eseményekre költött összérték az utazási piac harmadik legnagyobb szegmensét képezi. Ennek értékét 2020-ra 183 milliárd amerikai dollárra becsülik.
A Trekhunt elindítását egy üzleti angyal segítette, a vállalkozásnak azonban 2019 végére saját lábon kell állnia. Partnereik a túravezető, túraszervező cégek és az online ügynökségek; nagyon büszkék rá, hogy több magyar partnerük mellett a világ két legnagyobb túravezető cége, az ausztrál Intrepid Travel és a kanadai G Adventures is velük dolgozik. Kardos László szerint „nemzetközi szinten jó belépő, hogy az Intrepid Travel és a G Adventures bizalmat szavazott nekünk. De a globális piac hatalmas versenypálya, ahol a Trekhunt egy merőben új koncepciót képvisel. Ezért fontos lesz megértetni, hogy mi nem versenytársai, hanem partnerei akarunk lenni a meglévő szereplőknek, nem gyengíteni, hanem erősíteni akarjuk a piacot.”
2019 első negyedévében Magyarországon tesztelik a szolgáltatást, utána lépnek ki az angol és német nyelvű piacokra.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
- Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését
- MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
- Új globális portál az ingatlanpiac digitalizációjának úttörőitől
- Megújult a Lánglovagok oldal
- A hazai startupok is a blockchain technológia felé mozdulnak
- Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért
- Egyetemi ötletek kaptak 9 millió forintos befektetést
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- Budapestre figyelt a régió startup világa
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.