Magyar innováció globális célközönséggel
A sikeres próbahónap után megkezdte üzemszerű működését a VIDDO közösségi videómegosztó platform. A magyar innovációra épülő rendszer az online videók felhasználóinak és a tartalomkészítőknek is újszerű megoldásokat kínál, választ adva az online tér kihívásaira. A kreátorok már az első megnézéstől számítva bevételhez jutnak, a felhasználók pedig megosztásaikkal részesülhetnek ebből a jövedelemből. A tartalmak igény szerint reklámmentesen, pay-per-view alapon tekinthetők meg, ám a felhasználók reklámok megnézésével „figyelmükkel” is fizethetnek.
A globális piacra szánt, egyedi platform mögött magyar fejlesztő csapat áll. „Két és fél évvel ezelőtt kidolgozott alapötletünk az online videózás minden résztvevője számára előnyös megoldást kínál. Sokféle igénynek sikerült megfelelni a VIDDO-n: a kreátorok olyan jövedelemhez jutnak, amely a nézettség alapján, átláthatóan ösztönzi őket, hogy készítsenek videókat. A felhasználók zavartalanul, reklámmentesen nézhetik és követhetik kedvenc filmjeiket, sorozataikat, illetve tartalomgyártóikat, miközben a megnézett videók megosztásával – kurátorként – ők is pénzt keresnek” – foglalja össze Tamás László, a VIDDO alapítója, ötletgazdája és operatív vezetője a platform lényegét.
A VIDDO a szerzői jogok terén is tiszta helyzetet teremt. A felhasználók – például média, véleményvezérek, vloggerek – számára a rendszer engedélyezi, hogy a tartalmakat külső felületeken, például a közösségi médiában vagy hírportálokon megosszák. Így okafogyottá válik a tartalom „ellopása”, hiszen mindkét résztvevő érdeke, hogy az adott videó széles körhöz jusson el.
A fejlesztés mintegy két évvel ezelőtt kezdődött. A vállalkozás létszáma az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt, ma már közel harminc fő dolgozik a cég budapesti székházában a platform folyamatos tökéletesítésén és működtetésén.
„A VIDDO februárjában lépett ki a világhálóra. Az elmúlt hónapban egyfajta nyilvános teszt zajlott, és március hónapban megkezdődhetett a valódi, publikus működés” – emeli ki Tamás László.
A VIDDO célja, hogy a csak havi előfizetéssel elérhető streaming-szolgáltatók és a hirdetésekkel megszakított, ingyenes videómegosztók alternatívája legyen. A VIDDO rendszeren belül kredit-csomagokat lehet vásárolni, majd ezek felhasználásával tekinthetők meg a feltöltött videók – itt a néző csak azért fizet, amit valóban látni is akart.
A VIDDO szélesre tárja a videók felhasználási lehetőségeit. Alapítványok, társadalmi célú kezdeményezések a VIDDO-ra feltöltött videókon keresztül tudnak támogatókat megnyerni, és jövedelemre szert tenni. A vloggerek, netkedvencek ezen a felületen közvetlen jövedelmet realizálhatnak. „A VIDDO alapelve: segítsd, támogasd, fizesd meg a tartalom tulajdonosát” – fogalmaz Tamás László.
A fogyasztók nagy része ma már reklámkerülő. A VIDDO ezen a területen is innovációt hoz. A tartalomfogyasztók számára felajánlja a teljesen reklámmentes videónézést. Ugyanakkor reklámok megtekintésével lehetőség van arra, hogy valaki plusz kreditekhez jusson, amelyet további videónézésre használhat fel. Ezáltal befogadhatóbbá válik a reklám, és a reklámozók kedvezőbb konverzióra számíthatnak.
A magyar vállalkozás a globális piacot célozta meg, és az elkövetkező hónapokban marketingstratégiájának megfelelően a tartalomgyártók nagy arányban történő bevonását tartja a legfontosabbnak. Kiemelt cél, hogy a média egyre növekvő mértékben ágyazza be felületein a VIDDO-n elérhető tartalmakat, mert így – kurátorként – további jövedelemhez jut, és jogtisztán használja fel az anyagokat.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony többkamerás képrögzítési megoldásának segítségével örökítheti meg kedvenc témáit
- Tartsa otthonát távolról is biztonságban
- 360 fokos videók a Pie segítségével
- SES: A műholdak létfontosságúak a videós tartalmak jövőjében
- Meghosszabított nevezési határidő
- Indul a Online Video Award
- 360 fokos Samsung videó már a Facebookon is
- Fél év alatt triplájára növelte videoforgalmát a Snapchat
- Közvetlen videófeltöltéssel újít a Twitch
- Mintegy 65 százalékkal nőtt a Ki Mit Tube nézettsége
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.