27 iskola 2500 diákja tanulhat a Telekom jóvoltából a Digitális Témahéten

forrás: Prím Online, 2019. április 11. 15:19

A Magyar Telekom Csoport idén vállalati önkéntességen alapuló digitális oktatással csatlakozik a Digitális Témahéthez. A Telekom önkéntesei 27 iskola több, mint 2500 felsőtagozatos diákjának tartanak interaktív előadást négy témakörben:  közösségi média és személyes márka, internetbiztonság, informatikai pályaorientáció és a jövő szakmái.

Idén 2019. április 8-12.  között zajlik a Digitális Témahét, melynek szervezője az Emberi Erőforrások Minisztériuma, koordinálója pedig az IVSZ. A Digitális Témahét kiemelt célja a digitális kompetencia fejlesztése és a tantervi fejlesztési célok megvalósítása a technológia hatékony alkalmazásával pedagógiai projektekben. 

 

A Magyar Telekom hisz abban, hogy a digitális világban rejlő lehetőségeket megragadva bárki előrébb juthat a maga területén – legyen szó egyéni, családi vagy akár társadalmi célokról. Vezető infokommunikációs vállalatként a Telekom digitális felelőssége abban rejlik, hogy a társadalom mind szélesebb rétege számára tegye elérhetővé az innovatív szolgáltatásokat, edukációs kezdeményezéseivel pedig hozzájáruljon Magyarország digitális érettségének fejlesztéséhez.  Éppen ezért a Magyar Telekom évek óta rendszeres résztvevője a Digitális Témahétnek. A vállalati tudástőkére, valamint a munkatársak szakértelmére és tapasztalatára alapozva 2019-ben a Telekom és a T-Systems önkéntesei 27 iskola több, mint 2500 felső tagozatos diákjának tartanak interaktív előadást négy témakörben: közösségi média és személyes márka, internetbiztonság, informatikai pályaorientáció és a jövő szakmái. A program sikerességéhez hozzájárul, hogy a diákok olyan szakértőkkel beszélgethetnek az őket foglalkoztató kérdésekről, akik munkájukból adódóan naprakész, gyakorlati tudással rendelkeznek ezen a területen.

 

 

A témahét keretében tartott digitális oktatáson túl a Magyar Telekom további egyedi programokat kínál a diákok számára.  Az áprilisban induló Legyélteis! MOST generációs program keretében középiskolás diákok segíthetnek a 60 év felettieknek abban, hogy mindennapjaikat megkönnyítő digitális ismeretekre tegyenek szert. A digitális felvilágosításnak – amely egyébként szervezett formában beleszámít az érettségihez szükséges közösségi szolgálatba – kézenfekvő kiegészítője egy játék: digitális akadályverseny, melynek során a nyugdíjas- és diáktagokból álló csapatok meg tudják mutatni, hol tartanak a tanulásban.

 

A játékra a csapatok április 28-ig regisztrálhatnak az alábbi oldalon: https://legyelteis.hu/most_generacios/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán

Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.

2024. április 18. 19:41

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Használt autót webshopból?

A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben? 

2024. április 18. 15:28

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját

A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit. 

2024. április 18. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09