Agrármegoldás lett a befutó az első 24 órás IoT hackathonon Szegeden

forrás: Prím Online, 2019. május 7. 15:03

24 órás hackathont rendezett a T-Systems Magyarország és innovációs laborja a Kitchen Budapest (KiBu) a Szegedi Tudományegyetem Informatikai karával közösen. A kilenc döntőbe jutott megoldás közül kettő okos méhkaptáron dolgozott és a győztes megoldás is az agráriumból érkezett: az almamoly rajzásának előrejelzésével csökkenti a szükséges vegyszerek mennyiségét, növelve ezzel a termesztés eredményességét is.

A Szegedi Tudományegyetem, a T-Systems és a KiBu mentoraival dolgoztak eredeti ötleteiken 2-5 fős csapatok, felhasználva a keskenysávú internet (NB-IoT) technológia által nyújtott lehetőségeket. A 24 órán át tartó versenyre a szervezők két kiemelt területen vártak kreatív megvalósítási ötleteket: az életvitel, a vitális paraméterek és a környezet monitorozására alkalmas IoT szenzorok világában, illetve a mezőgazdaságban, ahol jelenleg az élő szervezetekről adatokat gyűjtő intelligens szenzorokra épülő rendszerek jelentik az egyik legfontosabb alkalmazási területet.

 

 

A kilenc döntőbe került ötlet között helyet kapott mind az agrárium - két csapat is érkezett különböző okos méhkaptár koncepciókkal -, mind a telemedicina, amely témakörben leginkább a baleset-előrejelzés és egészségmonitorozás állt a fejlesztések középpontjában. A nyertes csapat ötlete az almamoly rajzásának előrejelzését teszi lehetővé. Az almamoly az almatermésű gyümölcsfák egyik legfontosabb ellensége, kártevő lárvája okozza a kukacos almát, ami miatt a gyümölcs idejekorán lehullik és kárba vész, vagy pedig a szüretelt almát teszi fogyaszthatatlanná. A győztes NB-IoT ötlet lehetővé teszi az óvintézkedések optimalizálását, ezzel csökkenti a szükséges vegyszer mennyiségét és hozzájárul a kiszámítható, fenntartható termeléshez. 

 

 

“Igen kiélezett verseny szemtanúi lehettünk, mert minden döntőbe jutó csapat nagyon kreatív ötletet hozott. Ezekből 24 óra alatt valóban értékes megoldások születtek. Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen innovatív fiatalok mérettették meg tudásukat, és bízunk benne, hogy hozzá tudtunk járulni egy hosszútávon is egymást segítő közösség alakításához és az IoT technológia nyújtotta lehetőségek elterjesztéséhez." – mondta Krégl Klementina a T-Systems innovációs kompetenciaközpontjának vezetője a díjátadót követően. A nyertes csapatok a munkájuk során használt szenzorkészleten felül 1,2 millió forintos össznyereményben részesültek, valamint több csapat is lehetőséget kap arra, hogy ötletét továbbfejlessze a KiBu és a T-Systems szakértőinek támogatásával.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05