Mesterséges intelligencia írt dalt az Eurovíziós Dalfesztivál alkalmából
Az Eurovíziós dalfesztivál ihlette duett egy kiábrándult szerelem történetét meséli el Izhar Cohen (Izrael első Eurovíziós nyertese) és egy számítógép között, egy számítógép komponálásában, Izhar Cohen énekhangján… és egy számítógépen.
A számítógépek már bebizonyították, hogy le tudják győzni a világ legjobb sakkozóját és a világ legrégibb társasjátéka, a GO bajnokát is, de arra még nem volt példa, hogy olyan dalt tudjanak írni, ami akár az Eurovíziós Dalfesztiválon is helyt állna. A napokban zajló dalverseny alkalmából egy különleges technológiai, zenei, művészi projektet indított egy csoport izraeli művész, zenész, programozó és vállalkozó, akik az Oracle innovatív mesterséges intelligenciájával és gépi tanulási technológiájával fogtak kreatív alkotásba.
Az új dal készítése során több száz Eurovíziós dalt – dallamot és dalszöveget – tápláltak egy neuron-hálózatba, majd algoritmusok segítségével több ezer új hangsort és szövegsorokat alkottak. Ezek közül néhány gondosan kiválasztott zenei egység összeolvasztásából született meg a Blue Jeans & Bloody Tears című szám. A teljes mértékben mesterséges intelligencia által komponált dal magát az Eurovíziós Dalfesztivált ünnepli, annak melodrámáját, sokszor pátoszos, giccses-humoros hangulatát és trükkös megoldásait.
A dalhoz a korábbi izraeli Eurovíziós nyertes Izhar Cohen biztosítja az énekhangot, aki az Abanibi című dallal nyerte meg a versenyt hazájának 1978-ban, később pedig az Oleh Oleh (1985) című produkcióval ötödik helyen végzett.
Hogyan készült?
- Az ötlet kidolgozója Nimrod Shapira, kreatív igazgató és digitális művész
- Az Oracle szakemberei az Oracle Cloud segítségével alkották meg a több száz dalból több ezer dallamot alakító algoritmusokat
- Eran Hadas, költő és programozó készítette az algoritmust, amely a több száz dalszövegből több ezer új sort hozott létre
- A dallamok és szövegrészletek kiválasztását a zeneszerző-szövegíró Amir Sheinfeld végezte. Az anyag összegyűjtésében és összeállításában Ben Sheflen, Nimrod Shapira és Avshalom Ariel segítették
- A dal zenei rendezője Avshalom Ariel, a Bassa Sababa és a 2018-as győztes Eurovíziós dal, a Toy producere
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- Robotikával foglalkozik az újonnan megnyílt New York-i MI központ
- Az AI sokkal több, mint néhány képjavító algoritmus
- Honor kutatás az AI nyomában
- Megdöbbennénk, ha tudnánk, hogy mennyi mindent tudnak rólunk…
- Az ingatlanpiacon is tarol a mesterséges intelligencia
- Még nem áll készen a pénzügyi szektor az AI alkalmazására
- Melyik technológia lesz a befutó 2019-ben?
- Verseny a vállalatok informatikai függetlenségéért
- Legyél Te is az AI őrzője!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.