A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött
Huszonöt, rendszeresen jelentkező körzeti és helyi rádióműsor jut egy éven át támogatáshoz a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának múlt heti ülésén meghozott döntése alapján a Magyar Média Mecenatúra Program legutóbbi fordulójában.
A testület véglegesítette egy bajai és egy paksi helyi frekvencia pályázati felhívását és engedélyezte a Debrecen 104,6 MHz-en működő Best FM Rádió névváltoztatását. A tanács eljárást indított a TV2 szolgáltatójával szemben a Bezár a bazár! című műsor előzeteseinek helytelen korhatár-besorolása miatt, és elfogadta a termékmegjelenítéseket vizsgáló aktuális tanulmányt, ami szerint naponta több mint száz, műsoron belüli hirdetéstípussal találkozhat a tévénéző.
Helyi és körzeti rádióműsorok kaptak támogatást
A Médiatanács huszonöt, rendszeresen jelentkező helyi, illetve körzeti rádiós műsor elkészítésének egy éven át tartó támogatásáról döntött ezen a héten: összesen közel 75 millió forintot ítélt meg a mecenatúraprogram keretében kiírt idei pályázat első fordulójában. Vissza nem térítendő forráshoz jutott hírműsorok gyártásához a budapesti InfoRádió és a Trend FM, a Rádió Most Kaposvár, a komlói, a gyöngyösi, a soproni és a pécsi Rádió 1, a kiskőrösi Kunság Rádió, a debreceni Magyar Katolikus Rádió, a szegedi Rádió 88, a Rádió Szentendre, a tatabányai Forrás Rádió, a szolnoki Aktív Rádió, a miskolci Rádió M, a székesfehérvári Vörösmarty Rádió, a Paks FM és a békéscsabai 98,4 Mega Rádió. Szolgáltató magazinokat készíthet a Rádió Most Kaposvár, a Rádió Törökszentmiklós, a Rádió Szarvas, a székesfehérvári 94,5 Rádió 1, a kecskeméti, gyömrői, nagykőrösi és csongrádi adókon szóló Gong FM, a Tamási Rádió és az Egerszeg Rádió, míg tematikus magazinműsor készítésére a szentgotthárdi Radio Monošter kapott támogatást.
A legtöbb termékmegjelenítés szállodákat, üdítőket és koncerteket hirdet
A tanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 második félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A fél év alatt összesen 18 638 – azaz naponta több mint száz – termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami némileg meghaladta a 2017 azonos időszakában regisztráltat (18 341). A legtöbb ilyen, műsoron belüli hirdetés az RTL Klub Reggeli (3054) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1572), Az év hotele (1152) és a Story Extra (847) követett – ezután jött csak a TV2 Mokka (736) című műsora. A termékmegjelenítésekben 2579-féle márkát hirdettek, közülük a Spar/Interspar szerepelt a legtöbbet – 1058 alkalommal, és ez a márka áll az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Fiskars volt az időszak vezető hirdetője 95 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem érte el a top 10-et.
A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a szabadidős ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a szabadidőszektornál a zenei fesztiválok szerepeltek a legtöbbet. A teljes tanulmány az NMHH honlapján olvasható.
Eljárás indul a TV2-n megjelent Bezár a bazár-előzetesek miatt
Állampolgári bejelentések nyomán vizsgálja a Médiatanács a TV2 Bezár a bazár! című műsorának előzetesét.
A testület nem indít eljárást a TV2-n április 18. és 20. között sugárzott rövid időtartamú Origo-reklámokat kifogásoló bejelentések nyomán, mivel a szóban forgó hirdetések az érzékelhetőség határértékén belül voltak, így a nézők az üzenetet dekódolhatták és tudatosulhatott bennük: reklámüzenetet látnak.
Rádiós frekvenciákkal kapcsolatos döntések
A Tihany 105,7 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati eljárásában az alaki vizsgálat után a Médiatanács pályázati nyilvántartásba vette a Rádió Helló Kft.-t, a Gyöngyös 102,2 MHz és a Sátoraljaújhely 90,6 MHz helyi közösségi rádiós frekvenciáknál pedig a mindkét pályázati eljárásban egyedüliként pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. A testület a Győr 96,4 MHz körzeti kereskedelmi rádiós frekvencia eljárásában a tartalmi vizsgálat keretében felvilágosítást kért a Fehérvár Rádió Kft.-től.
Véglegesítette a grémium a Baja 94,3 MHz és a Paks 107,5 MHz helyi rádiós frekvenciák kereskedelmi jellegű használatát célzó pályázati felhívások szövegét, és azokat május 16-án teszi közzé honlapján. A pályázati ajánlatokat június közepén lehet majd benyújtani.
Engedélyezte a testület a szolgáltató kérelmére, hogy a Debrecen 104,6 MHz-en jelenleg Best FM Rádió néven működő helyi kereskedelmi rádió június 1-jétől a 104,6 – Best FM megnevezést használja.
Kapcsolódó cikkek
- Hírközlési labort adományozott az NMHH a győri egyetemnek
- Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai
- Az Antenna Hungária jelentkezett egyedül az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró jogosultságért
- Három országos rádiónak van napi milliós hallgatótábora
- Médiatanács: közel 125 millió forint támogatás a közösségi televíziók és rádiók rezsiköltségeire
- A Médiatanács eredményt hirdetett három rádiós pályázaton
- Négy sávban fog idén új, széles sávú frekvenciahasználati lehetőségeket értékesíteni az NMHH
- NMHH Médiatanács: Továbbra is kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
- NMHH Médiatanács: Több mint 246 millió forint támogatás animációs sorozatok folytatására
- Kilenc új magyar online sorozat készítését és filmfesztiválok nyerteseit támogatja a Médiatanács
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.