MKB Fintechlab: az elmúlt három év alatt markánsan bővült és átalakult a fintech szerepe a világban

forrás: Prím Online, 2019. június 5. 11:07

Több mint 200 hazai és külföldi résztvevővel, ismét nemzetközi szinten is elismerésre méltó eredményekkel zajlott le május végén az MKB Fintechlab Demo Day. Az MKB Bank által 2016-ban létrehozott MKB Fintechlab innovációs labor és nemzetközi startup inkubátor minden évben kiválasztja a régió nyolc legjobb, induló fintech startupját és 12 hetes inkubációs programja keretében tudást, befektetést és a banki partnerség lehetőségét biztosítja számukra. 

A Demo Day minden évben a startupok bemutatkozó eseménye, a zsűrinek ebben az évben tagja volt Melanie Seymour, a Blackrock globális vezetője és Mohamed ElSayad, a Telenor Magyarország üzleti vezérigazgató-helyettese is.

 

A legjobb előadásáért járó díjat idén – a kriptovaluták világában a befektetői eligazodást segítő felületet kitaláló – londoni Coinrule vehette át.

 

Az MKB Fintechlab elmúlt három évben szerzett tapasztalatai azt mutatják, hogy a fintech világban három jelentős tendencia érzékelhető. Az egyik ilyen az, hogy egyre több startup foglalkozik a bankok belső működési hatékonyságának javításával, és ezen keresztül az ügyfelek számára történő értékteremtéssel. Tapasztalat az is, hogy a nagyvállalatok számára rendkívül hasznos, ha olyan saját, belső tudást építenek fel, ami segíti őket az ügyfélélmény növelésében és az ügyfélközpontú gondolkodás állandósításában. A harmadik markáns tapasztalat az, hogy a fintechnek egyre meghatározóbb szerepe van a különböző szektorok együttműködéseinek szervezésében is.  

 

Pereczes János, MKB Fintechlab ügyvezető igazgató: „Az MKB Fintechlab-et az innováció, a kiválóság és az értékteremtés jegyében alapítottuk. A programunkhoz csatlakozó startupok különböző országokból érkeznek, különböző egyéni perspektívákkal, eltérő élethelyzetekre alkalmazható megoldásokkal. A célunk azonban mindig közös: olyan megoldásokat hozunk létre, amelyek alapjaiban határozhatják meg a pénzügyi szektor jövőjét és ezen keresztül az emberek életét."

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05