A digitális transzformáció késedelmes megvalósulásának fő oka a forráshiány

forrás: Prím Online, 2019. június 20. 08:50

A német vállalatok 27%-a és az amerikai vállalatok 29%-a a digitális transzformáció megvalósításához közeledik. Becsléseik szerint a terveik 75%-át valósították meg ezidáig. Ez az eredmény egy OTRS tanulmány alapján, amelyet 350 IT vezető körében végeztek Németországban és az USA-ban*. Tulajdonképpen az amerikai vállalatok 15%-a és a német vállalatok 9%-a a digitális transzformációs céljaik 100%-át elérték már, és jelenleg az elért haladást elemzik.

Nem minden vállalat tervezi a digitális transzformációt

Ugyanakkor jelentős a száma azoknak a vállalatoknak – 13% az USA-ban és 23% Németországban –, amelyek még mindig a tervezési fázisban vannak, és semmilyen konkrét lépést nem tettek a digitális transzformáció érdekében. A felmérésben résztvevő összes vállalat 7%-nál pedig egyáltalán nem tervezik a digitalizációt.

 

A késedelem fő okai a forráshiány és a vállalati kultúra

A digitális átalakítást már elkezdő vállalatok többsége azt mondja, hogy a megtett lépések már pozitív hatással voltak (84%). Mindazonáltal, legalább 10%-uk szerint a digitális transzformáció terén tett erőfeszítéseiknek ezidáig nem volt hatása.

 

A digitális transzformáció legnagyobb kerékkötője a forráshiány (22%). Ezt követi a vállalati kultúra, amely gyakran túlságosan merev a változásokhoz (17%), valamint a megfelelő tudás hiánya (13%).

 

Arra a nyitott kérdésre, hogy eddig a digitális transzformáció milyen pozitív hatásokkal járt, a többség azt válaszolta, hogy az eddigi tapasztalataik szerint előny a hatékonyság növekedéséből fakadó időmegtakarítás, valamint a minőség javulása és a kisebb veszteség.

 

„Amint azt az eredményeink mutatják, nem minden vállalat érkezett még meg a digitális korszakba – még akkor sem, ha egyébként erős a haladás ebbe az irányba” – mondta Sabine Riedel, az OTRS AG igazgatótanácsának tagja, az eredményeket elmagyarázva. „Elég elszomorító, hogy a forráshiány ilyen fontos szerepet játszik. Fontos, hogy egy vállalat gondosan megtervezze pénzügyi kiadásait, és hosszú távra tervezze. Szintén fontos megjegyezni, hogy bele kell venni a költségvetésbe a vállalati kommunikációra és a megfelelő eszközök kialakítására szánt többlet időt.”

 

___________

* A tanulmányt a Pollfish online formában végezte 2019 májusában, összesen 350 németországi és amerikai IT vezető körében.)

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09