KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
A naprakész informatikai háttér olyan piaci környezetben teszi ütőképessebbé a kkv-kat, amelyben létfontosságú a gyors és eredményes reagálás az üzleti változásokra. Az ellenállóság mellett az ügyfelek elégedettségén is rengeteget javítanak az innovatív eszközök és megoldások – ezek a legfontosabb megállapításai a Hello Biznisz vidéki vállalkozóknak tartott meetupjainak.
Az időhiányt, az adminisztrációt, a megfelelő munkaerő rendelkezésre állását, illetve az ügyfelek megszerzését és a velük való kapcsolattartást jelölik meg a leggyakrabban a kis- és középvállalatok tevékenységük azon sarkalatos pontjaiként, amelyeknél a legtöbb akadállyal szembesülnek – ez derült ki a Miskolcon, Kecskeméten és Pécsett tartott vállalkozói mini workshopokon, amelyeken vidéki cégvezetők osztották meg egymással azt, milyen nehézséggel küzdenek az üzleti életben.
A Hello Biznisz meetupjain természetesen az is előkerült, milyen kihívásokat tartogat a digitalizáció. Itt a gyorsan változó eszközök, a digitális szakemberhiány, az átalakulás robbanékonyságával járó technikai kihívások bizonyultak a leginkább fájó pontoknak, de a résztvevők által kitöltött kérdőívek más tanulságokkal is szolgáltak. Kiderült belőlük például az, hogy a válaszadók 35%-ának nincs terve rá, hogyan fejlessze üzleti tevékenységét digitális szolgáltatásokkal, 40%-uk pedig még azt sem mérte fel, ki és milyen papíralapú tevékenységet végez a cégen belül. A megkérdezettek fele nem használ single sign-on megoldásokat, amelyek segítségével elég egyszer azonosítani magunkat egyetlen felhasználónévvel és jelszóval, hogy több rendszerhez is hozzáférhessünk, ötödüknek pedig arra sincs megoldása, hogyan osszon meg fájlokat és mappákat közös munkához külső partnerekkel.
„Miközben a kkv-k több mint kétharmada használ saját bevallása szerint felhőszolgáltatásokat és mobilalkalmazásokat, a meetupokon résztvevő vállalkozók által felvetett problémákból azt látjuk, nem mindig látják meg a digitális fejlesztésekben a közvetlen üzleti segítséget ” – vélekedett Fejes Zoltán, a T-Systems vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: ma már a kkv-k is könnyen és költséghatékonyan férhetnek hozzá azokhoz a megoldásokhoz, amelyek segítséget nyújtanak az üzletszerzéshez vagy az automatizáláshoz, a mindennapi háttérmunka csökkentéséhez, összességében tehát egyszerűbbé teszik a vállalkozások mindennapjait. Ráadásul – ahogyan ez a miskolci, a kecskeméti és a pécsi meetupon egyaránt szóba került – már egyetlen apró innovatív lépés is érzékelhető eredményt hozhat, ha azt a jó irányba és a megfelelő időzítéssel teszik meg.
A rendezvénysorozat partnereként az INPUT program az infokommunikáció terén nyújt támogatást az induló vállalkozásoknak, startupoknak.
„A digitális felkészítéshez elengedhetetlen az a fajta szemléletformálás, amelyből a 2015-ben indult Modern Vállalkozások Program is jelentősen kivette a részét” – fogalmazott Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára. A helyettes államtitkár az INPUT programot is pozitív példaként emeli ki, hiszen országos aktivitásának köszönhetően az IKT startupok nemzetközi piacra lépését elősegítő kezdeményezés nagy szerepet vállal a vállalkozói szemlélet megismertetésében és elfogadtatásában. A helyettes államtitkár leszögezte: „a digitalizáció ma már nem pusztán versenyelőny: nélküle egyre nehezebb érvényesülni egy olyan világban, amelyben az üzleti változásokra gyorsan és hatékonyan kell tudni reagálni a talpon maradáshoz.” Solymár Károly Balázs szerint az innovatív eszközök és megoldások révén a kkv-k azzal is hozzátehetnek versenyképességükhöz, ha közelebb kerülnek ügyfeleikhez, ha jobban megismerik őket, folyamatosan javítják elégedettségüket.
Kapcsolódó cikkek
- Piacképes szaktudás versenyképes fizetésért
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- Magyarok a világ filmiparának digitalizációjában
- Üzleti angyal csúcstalálkozót tartanak ma Budapesten
- Digitalizál a Kométa
- Igénylik a digitális tuningot a magyar kisvállalkozások
- Jog és digitalizáció: az online ügyletek kockázatai
- Nyári kurzus a Semmelweis Egyetemen a digitalizáció hatásáról
- Aki lemarad, az tényleg kimarad?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.