Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
Pálinka-turisztikai szakirányú továbbképzést indít a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). Az országban egyedülálló képzés felkészíti a résztvevőket arra, hogy – a borhoz hasonlóan – a magyar nemzeti ital, a pálinka is méltó rangot kapjon a gasztronómiai és turisztikai programok tervezésekor.
Legyen szó ír whiskey-ről, német sörökről vagy kubai rumról, világszerte több helyen építenek turisztikai programokat egy-egy minőségi alkoholos italra. Magyarországon a pálinkaturizmusban is remek lehetőségek rejlenek, de ehhez a megfelelő minőségű pálinka mellett szükséges kialakítani a teljes élményláncra felfűzött vonzó turisztikai kínálatot az ital köré épített rendezvényekkel, megfelelő kiszolgálással és átgondolt kísérőprogramokkal.
Tavaly Magyarországon közel nyolcszáz bérfőzde és kereskedelmi pálinkafőzde működött. A magyar főzdék magas minőségű, kiváló termékeket állítanak elő, emellé azonban még hiányzik az a gasztroturisztikai tapasztalat, tudás és emberi erőforrás, amivel a pálinka, mint nemzeti ital a trendeket követő, az országmárkát erősítő, fenntartható és sikeres turisztikai termékké fejleszthető.
„Folyamatosan figyeljük a munkaerőpiaci réseket, és ezekre reflektálva rugalmasan alakítjuk ki képzési kínálatunkat. A hazai pálinkaágazat régi igénye a megfelelő turisztikai szakembergárda, örülünk, hogy az egyetemen most alkalmunk nyílt megteremteni ehhez az oktatási hátteret – mondta Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora.
A METU képzése egyedülálló: pálinkára, mint turisztikai termékre specializált oktatás nincsen az országban. Az itt végző hallgatók többek közt turisztikai szervezeteknél, pálinkafőzdék marketingszakembereként, borászatoknál, bormarketinggel, borturizmussal foglalkozó szervezeteknél, borrérgiók szervezeteinél, szállodákban, éttermekben, országmárkával és hungarikumokkal foglalkozó szervezeteknél tudnak majd elhelyezkedni.
A szakirányú továbbképzés a turizmus és a vendéglátás alapjai mellett betekintést nyújt az ételek és italok párosításának ismereteibe, a pálinkabírálat alapjaiba. A résztvevők tanulnak a pálinka alapanyagairól, a gyümölcsökről, az előállítás módszereiről, a világ párlatairól, a pálinka történetéről, és megismerkednek a pálinka jogszabályi és intézményrendszerével, kereskedelmével is. Feltérképezik az ország gasztronómiai régióit, és így képesek lesznek a pálinkával kapcsolatos turisztikai termékfejlesztésre.
A képzés támogatója a Pálinka Nemzeti Tanács, illetve turisztikai szolgáltatóként a Budapesti Pálinka Múzeum, de hamarosan további neves szakmai szervezetek is csatlakoznak a már meglévő partnerekhez.
Az ősszel induló, egyéves szakirányú továbbképzés hallgatói a legjobb turisztikai és gasztronómai szakemberektől tanulhatnak. A szak elindítója Nagy Ildikó mestertanár, a protokoll szaktanácsadó-rendezvényszervező szakirányú továbbképzés vezetője. Menedzsere Ocsenás Katalin, az Agárdi Pálinkafőzde korábbi kommunikációs vezetője és marketing-szakembere, aki jelenleg egy kulturális központ igazgatójaként, fesztiválok szervezőjeként dolgozik a Velencei-tó kulturális és gasztroturizmusán.
Kapcsolódó cikkek
- Nem vettek fel? Szerezz addig is versenyképes programozói tudást!
- Néhány ok, amiért megéri elvégezni egy programozóiskolát
- Épül a digitális tanárok közössége
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- Ipari robotközpont Székesfehérváron
- Nem mindennapi a felvételi a Codecoolnál
- Munkába állnak a programozó anyukák - végzett az első évfolyam
- Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- Nemzetközi tanácsadó testületben a Budapesti Metropolitan Egyetem vezérigazgatója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Nagy rekesznyílású és nagy látószögű zoomos Sony objektív
A Sony örömmel jelenti be a full-frame α (Alpha) E-bajonettes objektívek legújabb tagját. Az FE 16-25mm F2.8 G egy nagy rekesznyílású, nagylátószögű zoomobjektív, amely a 16 mm és 25 mm közötti teljes zoomtartományban F2.8 maximális rekesznyílást tart fenn, és kompakt, könnyű kialakításának köszönhetően a kiváló képminőséget nagyszerű hordozhatósággal kombinálja.