A Bosszúállók: Végjáték tarolt a magyar mozikban 2019 második negyedévében

forrás: Prím Online, 2019. szeptember 26. 15:14

A Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilm érdekelte a legtöbb nézőt 2019 második negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. A bruttó jegybevétel megközelítette az öt milliárd forintot. Az artmozikban is a Marvel fináléja mozgatta meg a legtöbb érdeklődőt, amit a Fájdalom és dicsőség és a Zöld könyv – Útmutató az élethez követtek.

Közel 3,5 millió néző 5 milliárd forint jegybevételt termelt a hazai mozikban az NMHH Nemzeti Filmirodájának összesítése szerint 2019 második negyedévében. A legtöbben – 818 ezren – a Bosszúállók: Végjáték című szuperhősfilmre látogattak el, ami több mint háromszorosa a második helyezett Aladdin nézőszámának, ami közel 260 ezer volt. A klasszikus Disney-mese élőszereplős feldolgozása után a harmadik helyen a Csaló csajok áll 248 ezer nézővel, ami egy vígjáték két nőről, akik férfiakat vernek át. A Marvel népszerű alkotásának nézőszámát alig haladja meg az azt követő négy legnépszerűbb film – Aladdin, Csaló csajok, Shazam!, John Wick 3. Felvonás – Parabellum – együttes nézettsége, ami 822 ezer. A tíz legnézettebb film mind kizárólag amerikai gyártású, a Csodapark című animációs családi vígjátékot leszámítva, amely spanyol koprodukció.

 

 

Az NMHH külön kimutatást készített az artmozikról is. A nézők száma túllépte a 237 ezret, amely 30 ezres visszaesést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg a jegybevétel meghaladta a 273 millió forintot, ami közel 25 millióval kevesebb 2018 második negyedévéhez hasonlítva. A művészmozikban is a Bosszúállók: Végjátékra váltottak a legtöbben – 14,7 ezren – jegyet, amit a Pedro Almodóvar rendezte Fájdalom és dicsőség követett 11,6 ezer nézővel. Az első negyedévben második helyezett Oscar-díjas Zöld könyv – útmutató az élethez 9,5 ezer látogatóval volt a harmadik az artmozikban. 

 

 

Az adatokból az is kiderül, hogy átlagban 28-an mentek el egy vetítésre – ez a szám artmozik esetében 16 fő –, az átlag jegyár pedig összességében 1466 forint volt, míg az artmozikban 1153 forint. A főváros után – ahol egy belépő átlagban 1596 forint – Győr-Moson-Sopronban és Fejér megyében kellett több mint 1500 forintot fizetni, átlagosan 1564, illetve 1554 forintot egy jegyért. A többi megyében sem lehetett ezer forint alatt megúszni a mozizást, leszámítva Tolna megyét, ahol 929 forint volt egy jegy átlagos ára.

 

A teljes statisztika, illetve a sikerlisták adatai elérhetőek az NMHH holnapján: a teljes mozipiacra vonatkozó itt, az artmozis piaci pedig itt.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05