Hiába jön a recesszió, a digitalizáción nem spórolnak a cégek

forrás: Prím Online, 2019. november 20. 14:20

Német nyelvterületen tíz cég közül nyolc érzékelt gazdasági lassulást az elmúlt fél évben. Ennek megfelelően elindultak a takarékossági programok, ám ezek között a legritkább esetben szerepel a digitalizációra szánt költések megkurtítása – állapította meg az IFUA Horváth & Partners stuttgarti központú vezetési tanácsadó cég.

Szaporodnak a lassulás jelei

A Digital Value 2019 felmérés keretében 300 vállalati vezetőt kérdeztek meg Németországban, Ausztriában és Svájcban. A válaszadók közel harmadára nehezedett a korábbinál nagyobb árnyomás, negyedénél csökkent az új megbízások száma, s ugyanekkora hányaduknál mérséklődött az árbevétel. Különösen nehéz a helyzet az autóiparban, a vegyiparban, az olajiparban, a gyógyszeriparban valamint a média- és telekommunikáció ágazatban. Ezekben a szektorokban tízből kilenc cégnél érződik a konjunktúra visszaesése.

 

A helyzetnek megfelelően minden negyedik vezető arról számolt be, hogy vállalatánál elindultak a költségcsökkentő programok és létszámstopot vezettek be. A döntéshozók ötöde visszafogta a befektetéseket vagy leállított projekteket. Több, mint a vállalatok hatodánál számolnak elbocsátásokkal.

 

„Magyarországon még nem tapasztalható hasonló óvatosság a vállalati vezetők körében. A következő évre szóló gazdasági előrejelzések is pozitívak, de a tapasztalatok szerint némi időbeli eltolódással előbb-utóbb a hazai piacon is megfigyelhetőek lesznek a Németországban megjelenő trendek” - mondta Tanács Zoltán, az IFUA Horváth & Partners digitalizációért felelős partnere.

 

https://www.nextgov.com/

 

Digitalizálnak a hosszú távú fennmaradásért

A fenti helyzetben ugyanakkor érdekes, hogy német nyelvterületen a vezetőknek csak mintegy hatoda készül befagyasztani a digitalizációs programokat vagy megkurtítani a digitalizációra fordítható keretet. A vállalatok nagy többsége folytatja vagy éppen felgyorsítja digitalizációs programját. Ez annak tudható be, hogy a döntéshozók felismerték: a digitalizációnak hatalmas szerepe van abban, hogy a vállalatuk hosszú távon fennmaradjon. Emiatt nem engedhetik meg maguknak, hogy lassítsák a digitális átalakítást.

 

A válaszadók jelentős változásokat várnak az elkövetkező öt évben. 85 százalékuk azzal számol, hogy a globális internet- és technológiai cégek újabb gazdasági és társadalmi területeken szereznek dominanciát. Ugyanekkora arányban várnak a megkérdezettek további piaci konszolidációkat is. A digitalizáció eddig sikeres üzleti modelleket tesz elavulttá, hagyományos üzleti területekre lesz erős hatással vagy éppen drámai csökkenésre ítéli őket – vélekedett a válaszadók 82 százaléka.

 

Mint az IFUA Horváth & Partners felméréséből kiderül, a vállalati döntéshozók kézzelfogható, rövidtávon kiaknázható lehetőségeket látnak a digitális átalakulásban. Egyharmaduk szerint a digitális megoldások lehetőséget teremtenek a termelékenység és a költséghatékonyság növelésére. 28 százalékuk arra számít, hogy javul a folyamatok minősége, pl. kevesebb lesz a leállás, 27 százalékuk pedig a folyamatok felgyorsulását várja.

 

Digitalizáció Magyarországon

„Hazánkban nem is annyira a recessziós félelmek, mint inkább az aktuális és várható munkaerőpiaci helyzet, a munkaerő hiánya hajtja előre a digitalizációt. Magyarországon egész ágazatok szembesülnek egyre fokozódó munkaerőhiánnyal, mint például az informatika, az egészségügy, a közigazgatás, vagy éppen olyan alapvető szolgáltatási területek, mint a takarítás. A munkafolyamatok digitalizálása, automatizálása nálunk is megkerülhetetlen eszközévé vált a felkészült vezetőknek” – fejtette ki Tanács Zoltán, az IFUA Horváth & Partners partnere.

Kulcsszavak: trend digitalizáció

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05