Különleges fejlesztéssel hódíthatnak az MI-megoldások
Új szintre emeli a nagy mennyiségű adat feldolgozását, a mesterségesintelligencia-alkalmazások és a gépi tanulás használatát a Schneider Electric és partnerei által bejelentett fejlesztés. Az első, kereskedelmi forgalomban is elérhető, integrált, folyadékhűtéses szerverszekrény azon túl, hogy támogatja a nagy számításigényű feladatok elvégzését, hatékony energiafelhasználást is biztosít.
A Schneider Electric és partnerei, az Avnet és az Iceotope közreműködésével kifejlesztett megoldás fontos lépés a folyadékhűtéses szerverek széleskörű alkalmazása felé. Ez a konstrukció alacsonyabb működési költséget, nagyobb hatékonyságot, kisebb ökológiai lábnyomot és ventilátor nélküli működést tesz lehetővé még akkor is, ha növelik a chipsűrűséget.
Az Avnet által integrált és támogatott rendszer egy GPU szervert, az Iceotope innovatív, elárasztásos hűtési technológiáját, illetve a Schneider Electric NetShelter folyadékhűtéses rendszerét foglalja magában. Az így kialakított megoldás hatékonyan képes támogatni a nagy számításigényű alkalmazások futtatását. Speciális kialakításának köszönhetően a rendszer könnyen telepíthető adatközpontokba, vagy akár ”edge computing” környezetekbe.
A megoldást a Gartner piackutató cég IT Infrastructure, Operations & Cloud Strategies konferenciáján mutatták be, Las Vegasban. A rendszer EcoStruxure Ready, elérhető a Schneider Electric újgenerációs adatközpont-menedzsment szoftverével, az EcoStruxure IT Experttel és az EcoStruxure Asset Advisor digitális szolgáltatással.
A folyadékhűtéses megoldás ideális olyan alkalmazásokhoz, mint a nagy mennyiségű adat elemzése, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulási algoritmusok betanítása, ahol a jelentős számítási feladatok kis helyen igényelnek nagyobb energiafelhasználást. A három vállalat a kínálat bővítését tervezi a várhatóan gyorsan növekvő kereslet miatt, és nyitottak a szervergyártó vállalatokkal történő együttműködésre is.
"A Schneider Electric elkötelezett az adatközpontok fenntarthatóbbá tétele iránt, és ehhez a folyadékhűtés nagyon kézenfekvő megközelítés" - mondta el Kevin Brown, a Schneider Electric, műszaki igazgatója és az Innovation, Secure Power üzletágért felelős vezető-alelnöke. „Ez a legújabb fejlesztés jelentős lépést jelent az elárasztásos megoldások széleskörű alkalmazása felé, amelyek a tartályalapú merítéses megoldások hatékonyságát és eredményességét kínálják, miközben biztosítják a hagyományosabb, „direct-to-chip” folyadékhűtésű konstrukciók kompatibilitását és szervizelhetőségét. A számításigényes alkalmazások növekedése miatt úgy gondoljuk, hogy ez a megközelítés nagyon ígéretes” - fűzte hozzá Kevin Brown.
A Schneider Electric, az Avnet és az Iceotope új, közös megoldásáról ezen az oldalon talál bővebb információkat.
Kapcsolódó cikkek
- MI állíthatja meg a kártevőket?
- Magyar KKV világsikere: forradalmian új hatékonyság a mobil térképezésben
- Mesterséges Intelligencia segíti a KPMG Legal munkáját
- A Fujitsu szerint fontos a bizalom az MI-alapú döntéshozásban
- A mesterséges intelligencia segítségével fejlődnek az együttműködő mobil robotok
- A Fujitsu mérsékli a vizuális ellenőrzést támogató MI-megoldások költségeit
- A Fujitsu MI-alapú technológiával automatizálja az orvosi szövegek kódolását
- Adatközpont-bővítés a nulláról 7 hónap alatt
- Sláger a hibrid, de nehéz kezelni
- A technológia teszi olcsóbbá és hatékonyabbá a szállítmányozást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.