Visszatérés az irodába – újabb kihívások a GDPR területén!

forrás: Prím Online, 2020. május 31. 10:24

Elkezdőik a nyitás a kijárási korlátozásokat követően és ezzel együtt a munkavállalók irodai jelenléte is megnő. – kezdte Sándor Zsolt András a Gill & Murry adatvédelmi szakértője – A legtöbb szervezet valamilyen váltott időszakos irodai jelenlétet vezet be, hogy egyszerre csak a munkavállaló 30%-50%-a tartózkodjon az irodában. Több feladatot is jelent a irodai munkarendbe történő visszatérés. Az időbeosztás nyilvántartása és adminisztrációja, amennyiben eltér a normál ügymenettől érinti a személyes adatkezelést. Felül kell vizsgálni az adatkezelési folyamatot és kapcsolódó tájékoztatást. Amennyiben az adatok nem képzik a bérszámfejtés alapját akkor ezt az adatot csak a szükséges ideig szabad tárolni – jellemzően egy hónapig amíg az adott időszakban ellenőrizhető, hogy ki hány százalékát töltötte home office-ban és hány százalékát az irodában a munkaidejéből.

Nagyon fontos kérdés az adatok mozgatása abban az esetben is, ha home office időszakot a szervezet teljesen megszünteti és abban az esetben is, ha vegyes irodai-otthoni munkavégzést vezet be.

 

Ha teljesen lezárja az otthoni időszakot akkor az adatok hiánytalan Adatkezelőhöz történő visszajuttatását kell ellenőrizni. Azaz a kollégák a kijárási korlátozás időszaka alatt otthon létrehozott vagy módisított adat tartalmakat másolják fel az adatkezelő szervereire a megfelelő helyre. – tette hozzá Sándor Zsolt András – Figyelni kell ezekben az esetekben a fájlok felülírásából esetlegesen bekövetkező adatvesztésekre.

 

 

Abban az esetben, ha a szervezet vegyes munkavégzést vezet be a notebookok, USB adathordozók szállításából fakadó kockázatot kell kezelni megfelelő titkosítás bevezetésével. Itt hívom fel mindenki figyelmét, hogy a BitLocker nem minden MS Windows része és nem minden notebook van ellátva TPM chipszettel, így ezekben az esetekben külön technikai megoldást kell választani az adathordozó titkosítására.

 

A GDRP 32. cikke elvárja az adatok bizalmasságának sértetlenségének és rendelkezésre állásának biztosítását az Adatkezelő ez független, hogy home office-ban vagy az irodában látják el kollégáink feladataikat.

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50