A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt

forrás: Prím Online, 2021. február 4. 16:36

A koronavírus-járvány miatt mintha 5-6 évvel szaladt volna előre a világ az online szokásokkal kapcsolatban, ezért a vállalatoknak is dinamikusan kellett alkalmazkodniuk a digitális térben zajló változásokhoz. Magdó Emil kommunikációs szakember szerint a krízishelyzetben az egyik legfontosabb, hogy a cégek stratégiát építsenek fel az online kommunikációjukra is. Mint mondta, a két kulcsszó a hitelesség és a figyelem, hiszen a virtuális első benyomás soha nem volt még ennyire fontos a vállalkozói szférában, mint napjainkban.

2020-ban a koronavírus miatt bevezetett korlátozó intézkedések azt eredményezték, hogy a legtöbb cég a virtuális térbe költözött, arról viszont a legtöbben elfeledkeztek, hogy az online világban is fontos a vállalkozás küldetését következetesen kommunikálni.

 

Magdó Emil kommunikációs szakember arról beszélt, hogy krízis idején nem szabad stratégia nélkül továbbmenni, ezt a 2008-as világválság is megmutatta. Az online marketingnek mindig voltak ugyan izgalmas eszközei, de sosem volt még akkora varázsa, mint napjainkban.

 

 

A bizalomépítés online kezdődik

Az Instagramra, a TikTokra, a Facebookra és az egyéb közösségi oldalakra való regisztráció taktikai lépésként értelmezhető, a válságból való kilábalásnál viszont veszélyes lehet, ha ezeket nem hangolják össze a cégek stratégiai szinten. 

 

„A hirdetésekből kiváló adatokat, visszajelzéseket lehet kapni, de valójában csak az tud egyről a kettőre lépni, akinek stratégiája is van. 2021-re a virtuális első benyomás lett a legfontosabb, legyen szó akár egy weboldalról, akár egy online meetingről, tárgyalásról. Egyre kevesebbet találkozunk már élőben a partnereinkkel, de a felületeinket ugyanúgy a brandhez, a beszélő karakteréhez, tempójához kell igazítani, mint a személyes értékezleteknél” – magyarázta a szakértő.

 

A Grafcom Media Kft. ügyvezetője úgy fogalmazott, hogy az online marketinget két kulcsszóval lehetne összefoglalni, ezek a hitelesség és a figyelem.

 

„A hitelességgel kapcsolatban nem kell kötelezően sablonokra építkezni. Érdemes mindent megjeleníteni az adott felületen, amit fontosnak tartunk átadni a cégről, legyen az egy logó vagy egy szlogen. Az e-mailes kommunikációnál megfontolandó vizuális elemet elhelyezni a levelekben és ténylegesen olyan adatokat megadni, amiken elérhetőek vagyunk. Hiába tesz le rendkívüli értékeket az asztalra egy vállalkozó, lehet hibátlan a szolgáltatása, ha nem rendelkezik hivatalosan elérhető címmel, az csorbít a megítélésén” – értékelt Magdó Emil.

 

A szakértő a figyelem kulcsszó alatt azt érti, hogy például az e-mail kommunikációnkban buzdíthatunk másokat is a környezet védelmére, arra kérve a partnereket, hogy ne nyomtassák ki a levelünket. Ide kapcsolódik az egészség védelme is, ezért érdemes mindig online meetinget felajánlani az ügyfeleknek a megbeszélésekhez.

 

Egy háttér is sokat dobhat a cég megítélésén

Magdó Emil szerint az online ügyintézés akkorát fejlődött alig néhány hónap alatt, mintha 5-6 évvel szaladtunk volna előre az időben. Minden generáció jobban bízik már a virtuális felületekben, applikációkban, ami ezt a trendet tovább erősítheti a közeljövőben.

 

Említést tett arról is, hogy az online meetingek jelentős része videóalkalmazásokban történik. Ennek az egyik legjelentősebb eleme, hogy feltölthetünk képet háttérként, a szoftver pedig leválasztja a karaktert arról. A cegreklamozas.hu új szolgáltatásaként egyedi megrendelésre készít olyan digitális háttereket a cégeknek, amik tökéletesen illeszkednek a portfóliójukhoz.

 

„Könnyű belefutni abba, hogy valaki letölt egy bizonyos hátteret vagy a cég grafikusától kér a sablonokban már felhasznált képeket, de ezek nincsenek a cég vagy a személy “érdekeihez” igazítva. A beszélő kitakarhatja a lényegi információkat róla, így az esetleges megjelenítés nem mutatja meg, hogy mivel is foglalkozik ponosan az adott vállalkozás. Összecsapottnak tűnhet, nem jól értelmezhető a termék és nem feltétlenül keltenek bizalmat az ügyfelekben.” – mondta a kommunikációs szakember.

 

Ezzel kapcsolatban hozzátette, hogy sok esetben egy több milliárdos cég online megjelenése is egy családi vállalkozáséhoz hasonlíthat. Pedig a járvány miatt hatványozottan is fontos lehetséges új partnerek felé kommunikálni, és ennek a kommunikációnak személyre szabottnak kell lennie.

 

Fotók: cegreklamozas.hu

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09