Tovább folytatódik a (vissza)rendeződés

Vén Márton Vén Márton, 2001. január 25. 10:20
Tanulmány az amerikai e-commerce piac jelenéről és közeljövőjéről.
Az új millenium első évében folytatódik a gyengébb financiális helyzetben lévő, bizonytalanabb üzleti modellel rendelkező e-commerce vállalkozások kiszóródása. A csődtől eddig megkímélt e-kereskedelmi cégeknek idén is meg kell mérkőzniük a bevezetett névvel, óriási pénzügyi és tapasztalati háttérrel rendelkező hagyományos kereskedelmi láncok online részlegeivel. Többek közt ezeket mondja ki az Accenture (korábban Andersen Consulting) E-Fulfillment című, évente kiadott tanulmánya.

A tanulmány elsősorban az elektronikus kiskereskedelem logisztikai és ügyfélszolgálati, panaszkezelési oldalát vizsgálja. A cég szakemberei 100 amerikai internet áruházban összesen 600 rendelést adtak le a karácsonyi szezonban, hogy minél teljesebb képet kapjanak.

A tanulmány szerint a kereskedők – az 1999-es karácsonyi kiszállítások csúszásai miatt – félnek a pontos kiszállítási időről nyilatkozni, nem biztosak benne, hogy amit ígérnek, valóban be is tudják tartani. A vásárlók azonban minél gyorsabban szeretnének hozzájutni a megrendelt termékekhez, de méginkább fontos számukra a korrekt tájékoztatás, az ígért szállítási határidők pontos betartása.

A tanulmány csak interneten árusító cégeket, hagyományos üzletekkel is rendelkezőket, és az Internet mellett katalógusból is árusító vállalkozásokat egyaránt vizsgálva hozta nyilvánosságra, hogy bár a csak interneten kereskedők a visszáru kezeléséről kevesebb információt közölnek és a nehézkesebb annak procedúrája, a másik két típusba tartozó cégeknek is csak 60 százaléka kínál ugyanolyan bánásmódot az árucikkek visszacserélésekor online vevőinek, mint a hagyományos boltjaiban vásárlóknak.

Furcsa dolog hazai szemmel olvasni a tanulmány összegzését. Ezek a problémák itthon még szóba sem kerültek, ki tudja, mennyi idő telik el, mire szóba kerülnek, mire a piac odáig fejlődik, hogy valós problémát jelentsen, ha egy online kereskedő nem ad lehetőséget boltja keretein belül a visszáru ügyintézésére.

Remélem, mire ez bekövetkezik, addigra az amerikai piac már jól használható megoldási mintákkal lát el bennünket.

Kulcsszavak: e-commerce accenture

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05