Az SAP SuccessFactorst választotta a Takarékbank
2019-ben zárult le a magyarországi takarékszövetkezetek integrációs folyamata, melynek utolsó fázisában a Takarékbank az országos szervezetének teljes munkaügyi és HR-menedzsment feladatait az SAP SuccessFactors platform segítségével egységesítette.
Ahogy a világban a hasonló szövetkezeti hitelintézetek is erős konszolidáción mentek keresztül, akár a törvényi környezet, akár a versenypiaci körülmények okán, Magyarországon is felgyorsult a takarékszövetkezetek integrációja a 2013-ban meghozott szövetkezeti hitelintézetekről szóló törvény alapján. A takarékszövetkezeti integráció eredményeképpen hét év alatt országos hálózattá bővülő Takarékbanknál 2018-ban érkezett el a pillanat, hogy a jogilag és szervezetileg egy márkanév alá tartozó hálózatot a napi működés szintjén is egységesítsék. A fiókhálózat arculata, a termék- és szolgáltatásportfólió, valamint a különböző online és telebank csatornák összehangolása mellett a csoportszintű integrációt a munkaerő-menedzsment területén is le kellett vezényelni. Száznál is több külön jogi személy, 7000, eltérő környezetből érkező munkavállaló, több mint 60 féle munkaügyi szabályzat, és több mint 2000 különböző pozíció és munkaköri leírás – ezek a számok szemléltetik, hogy milyen komoly kihívás elé nézett a cég belső szervezete. Ráadásul ezek egységesítése, áramvonalasítása, közös rendszerbe terelése úgy kellett megtörténjen, hogy az 1,1 millió ügyfél kiszolgálása egy pillanatra se szoruljon háttérbe, hanem éppen ellenkezőleg: folyamatos szolgáltatásminőség-javulást tapasztalhassanak.
„Természetesen számunkra is nyilvánvaló volt, hogy megfelelő informatikai fejlesztés, és új háttérendszerek felállítása is szükséges a sikeres stratégiai integrációhoz. Ez az átalakulás egy olyan integrált HR platform rendszerbe állítását indokolta, amilyen az SAP SuccessFactors” – mondta Oszlányi Törtel, a Takarékbank HR ügyvezető igazgatója.
A SuccessFactors révén a munkavállalók teljes dolgozói életciklusa hatékonyan menedzselhető a kiválasztástól és az onboardingtól kezdve, az értékelési, képzési és fejlesztési feladatokon át, beleértve a javadalmazási és motivációs rendszereket is, egészen a kiléptetésig, utánpótlásig bezárólag. A rendszer nagy előnye, hogy nem csupán a munkaügyi adminisztrációt csökkenti, hanem kiváltotta a korábbi ragtapasz rendszereket, melyeket nagyon nehéz volt egymáshoz integrálni. A modulok közötti integrációs feladatokat az új rendszer teljes egészében levette a bank válláról, mivel a SuccessFactors összes modulja intelligensen kommunikál egymással. Korábban elképzelhetetlen volt, hogy egy adatot csupán egy alkalommal kelljen felvinni. Most ez az álom megvalósult.
„Noha ezek a fejlesztések 2018-2019 folyamán mentek végbe, olyan előnyöket is biztosítottak számunkra, amelyeknek igazán nagy hasznát 2020-ban, éppen a karanténidőszakban élvezhettük” – magyarázta Oszlányi Törtel. Az országos hálózat belső tájékoztatása, a feladatok virtualizálása és távmunkára való átállás támogatása mellett az SAP SuccessFactors megléte nagyban elősegítette, hogy az ezen időszakban felvett munkatársak onboardingja, illetve az új és meglévő munkavállalók képzése ugyanolyan hatékony legyen, mintha csak egy átlagos évben került volna sor ezekre. A karrier portál tervezésében és megvalósításában, valamint a jelöltek felé irányuló employer branding üzenetek elhelyezésében is támogatták az SAP szakértői a Takarékbank HR csapatát. Az SAP SuccessFactorsban kialakított 11 modul segítségével a körülményekhez – a járványhelyzetben megváltozott életvitelhez és dolgozói igényekhez – való igazodás összehasonlíthatatlanul gyorsabb és egyszerűbb tudott lenni. A távmunka idején sokkal több bizonytalansági tényezőt magában hordozó teljesítményértékelés és -menedzsment is precízebb, tudatosabb lehet, és mindez az elégedettségi felmérésekkel is kimutathatóvá és folyamatában is nyomon követhetővé válik. Ráadásul a Takarékbanknál az SAP SuccessFactors az első olyan felhőalapú rendszer, melyet a teljes cégcsoport használ, immár a legfontosabb modulokkal.
Az SAP SuccessFactors járulékos előnye, hogy külön mobilos alkalmazást nem kellett fejleszteni, mert az automatikusan hozzátartozik a rendszerhez. A jövőben tehát a munkavállalók a mobiljukat a zsebükből előkapva bárhol-bármikor egyszerűen és gyorsan elintézhetik majd a HR ügyeiket. Mindez nagyban hozzájárul az adminisztráció csökkentéséhez HR oldalon, a felhasználói élmény növeléséhez pedig a munkavállalók körében.
A beruházás révén a HR adminisztráció csökkentésében, a folyamatok egyszerűsítésében és a felhasználói élmény fokozásában és összességében a HR folyamatok hatékonyságának növelésében számottevő fejlődés történt. Oszlányi Törtel szerint a cégen belüli működés digitalizációja és az ezzel nyert rugalmasság is már középtávon megtérül, tekintettel a társaság előtt álló további integrációs kihívásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Elindult az SAP Növekedési Programja
- Elérhetővé vált az Oracle autonóm adattárházának új generációja
- A Dell Hybrid Client még nagyobb rugalmasságot nyújt a munkában
- Multicég tért vissza a hazai IT-piacra
- Felhőalapú biztonsági csomagokkal bővült az ESET megújult üzleti portfoliója
- Saját felhője lesz az egyes iparágaknak
- Már a futball is digitalizálódik
- Megoldás a projektek átláthatóságára
- RISE with SAP: új modellben értékesíti üzleti intelligencia termékeit az SAP
- Így virágozhatnak ki a magyar kkv-k
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban
Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.
Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen
A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.
Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását
Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.