A Xiaomi belép az elektromos járművek piacára

forrás: Prím Online, 2021. április 3. 16:47

A Xiaomi Corporation bejelentette okos elektromos jármű iparágának elindítását a hongkongi tőzsdén (HKEX). Lei Jun, a Xiaomi alapítója, elnöke és vezérigazgatója a bejelentés alkalmával elmondta, hogy az üzletág egy 100%-ban a Xiaomi tulajdonában lévő, másfél milliárd amerikai dollár befektetésével indított leányvállalat égisze alatt fog működni. A következő 10 év során a Xiaomi nagyjából további 10 milliárd amerikai dollár befektetését tervezi. Lei Jun lesz az okos elektromos járművek üzletág vezérigazgatója is.

„A döntést a Xiaomi partnereivel folytatott számos egyeztetést követően hoztuk meg, amire egy teljesen új terület felfedezéseként tekintünk” – nyilatkozta Lei Jun. Mint mondta, figyelemmel kísérte a Xiaomi vezetői gárdáját a döntéshozatal során, az elektromos járművek piacát vizsgáló, szigorú és minden részletre kiterjedő kutatásaikat az elmúlt 75 nap során, a 85 megbeszélés több mint 200 iparági szakértővel, négy belső vezetői tanácskozást és két board meetinget, amelyek elvezettek a döntéshez. A Xiaomi rajongók töretlen támogatása és a Xiaomi értékeibe vetett bizalma szintén segítették a vállalatot a döntés meghozatalában.

 

A Xiaomi ereje teljében van, stabil alappal rendelkezik ahhoz, hogy egy új területen, az elektromos járművek területén megvesse a lábát. A kiélezett globális okostelefon versenyben mára a Xiaomi kifejlesztette azt a képességet, amivel bámulatos termékek megalkotására képes. Kutató-fejlesztő részlege több mint 10 000 jól képzett szakembert foglalkoztat, felépítette az IoT eszközök minden eddiginél szélesebb hálózatát, és Xiaomi rajongók hadának támogatását élvezi világszerte. 2020 végén a vállalat 16 milliárd amerikai dollárnak megfelelő készpénztartalékkal rendelkezett.

 

 

A 2010-ben alapított Xiaomi a szünet nélküli innováció elkötelezettje, folyamatos termékdiverzifikációra törekszik. Az évek során számos díjnyertes terméket, többek között okostelefonokat és AIoT eszközöket mutatott be. 2020-ra a Xiaomi lett a világ harmadik legnagyobb mobiltelefongyártója. 2020 negyedik negyedévére a Xiaomi AIoT ökoszisztémájához csatlakoztatott eszközök száma (az okostelefonokat és laptopokat nem számítva) elérte a 325 milliót, aminek köszönhetően a világ egyik legnagyobb fogyasztói IoT platformjává vált.

 

Az elektromos járművek piacára való belépés bejelentése új korszakot indít a Xiaomi fejlődésében, ami egyértelmű új stratégiai szemléletet vetít a világ elé. A „Smartphone x AIoT” alapstratégia ilyen lendületű megvalósításával a Xiaomi nem csupán szélesíti lehetőségeit az okostelefonok innovációja terén, de az AIoT használatával megvalósuló új smart living koncepcióját is rendszerszinten támogatja azzal, hogy átfogó, kényelmes és különleges élményekkel gazdagítja a felhasználói életét.

 

Fotó: xiaomilife.hu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05