Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten

forrás: Prím Online, 2021. május 13. 09:55

Az elmúlt egy évben Magyarországon is látványosan emelkedett azoknak az ismert embereknek a száma, akik erősítették vagy éppen megteremtették az internetes jelenlétüket. Az előbbiek közé tartozik Geszti Péter, aki a YouTube-csatornájának fejlesztésével kezdett foglalkozni, utóbbiakhoz pedig Friderikusz Sándor, aki 62 évesen döntött úgy, hogy podcast csatornát indít és ehhez egy külön stúdiót is megépít.

 

Egyre több híresség keres pénzt az interneten 

„Napjaink ismert emberei sokkal több eszközzel a kezünkben alkothatnak, mint bármely előző generáció. Ahogy például régen egy zenésznek csak az előadóművészet volt az egyetlen módja az önkifejezésre, ma már a videóvágás éppúgy része az eszköztárnak, mint például a közösségépítés vagy épp a koncert promóció. Az új online platformok nemcsak több közvetlen irányítást adnak a sztárok kezébe, de kreatív képességeik kibontakoztatásában is hatalmas szerepet játszanak” – kezdte Csobán Éva, sztaruzenet.hu társalapítója és produkciós vezetője.

 

Természetesen az sem elhanyagolható szempont, hogy a vírushelyzet miatt sok énekes, színész és más művész került anyagilag nehezebb helyzetbe, miután le kellett mondani a személyes jelenléttel járó rendezvényeket. Az internetes tér nekik lehetőséget biztosít arra, hogy plusz bevételre tegyenek szert.

 

„Ha teljesen az internet ökoszisztémáján belül gondolkodunk, akkor jelenleg főleg két módja van a pénzkeresetnek. Lehet saját szolgáltatást/terméket árulni, vagy az ingyenes tartalmat fogyasztó tömeg figyelmét és adatait értékesíteni. Nemzetközi tekintetben a digitális alkotók már nagyon régóta használják jövedelmezően a különböző online tereket, ugyanakkor a magyar felhasználók sajnos nem kis fáziskéséssel fedezik fel a különböző platformok adta értékeket. A YouTube épp úgy ott hevert a hírességek lábainál évekig kihasználatlanul, mint a Facebook, vagy az Instagram, ami főleg azért jelent hátrányt, mert ezeken a felületeken csak igen komoly követői bázis felépitésével lehet komolyabb összegeket keresni” – mondta Csobán Éva, aki úgy látja: a magyarok már most egyre többet fizetnek a sztárokért az interneten, az elkövetkezendő években pedig dinamikusan növekszik majd a prémium tartalmakra elköltött összeg.

 

Csobán Éva

 

Aránytalanul oszlanak meg a bevételek

Fontos hangsúlyozni, hogy az online térben is legalább olyan nehéz érvényesülni, mint az offline munkaerő piacon. Tehát az ott megszerzett bevétel épp úgy időt és energiát igényel, mint bármilyen hivatás. Ráadásul a legtöbbször nem teljesen igazságosan oszlanak el az összegek.

 

„A bevételek nagysága nehezen összehasonlítható, mivel ahogy offline világban is akadnak túl vagy épp alulfizetett művészek, az online platformok is rendkívül igazságtalanul adnak teret a pénzkeresetre. Friderikusz Sándor debütáló YouTube videóját 261 ezer ember látta, de mivel ő kezdő azon a platformon (kevesebb mint 30 ezer feliratkozóval) egész biztosan nem fizetett neki annyit a rendszer, mint mondjuk hasonló nézettségi számoknál a TheVR csatornájának ahol 738 ezer feliratkozó van” – mondta a sztaruzenet.hu szakértője, aki hosszútávon mégis az online térben látja a jövőt, ha a hírességek bevételeiről van szó.

 

A közönség is nyer a jobb minőségű tartalmakkal

„Az online tartalomfogyasztás egyértelműen a kényelem és minőség irányába halad, amivel a közönség csak nyer. A fizetős tartalmak teszik lehetővé, hogy a platformokat fejlesztő cégek a végtelenségig tökéletesített felhasználói élményt nyújtó teret kínálhassanak, egyre magasabb minőségű tartalommal megtöltve. Ugyan így, amikor egy tartalomkészítő meglépi azt a lépcsőfokot, hogy már pénzért készít anyagokat, azzal nemcsak bevételhez jut, de azt a vállalást is magára veszi, hogy a fizető közönségnek bizony elvárása a minőség, így nemcsak a tartalomkészítés mechanizmusa, de az azt körülvevő “kiszolgálás” minősége is szükségszerűen fejlődik” – árulta el Csobán Éva.

 

Ennyit kérnek egy jókívánságért

A Sztárüzenet platformja is az imént említett trendet követi, ahol a minőség és a kényelem van előtérben. A nemrég indult weboldalon személyre szabott videóüzenetet rendelhetünk ismert magyar művészektől szeretteinknek, ezzel felejthetetlen pillanatokat nyújtva bármilyen alkalomra. Kedvenc hírességeink egy rövid online üzenetben tolmácsolhatják párunknak, családtagjainknak, barátainknak a születésnapi köszöntést, esküvőről vagy gyermekszületésről szóló gratulációt, vizsga előtti biztatást, egy nagy örömhír bejelentését.

 

„Úgy a sztárok, mint a megrendelők felé a legjobb felhasználói élmény a fő célunk. Sztároktól videó-üzeneteket ezelőtt is kértek az emberek, ahogy kalózkodva letöltött filmeket is sokan néztek ingyen, mégis egyre többen üdvözlik az olyan felületeket, ahol kényelmesen egy-két kattintással jobb élményhez juthatnak, abban a tudatban, hogy az értéket nyújtó művészeket pénzükkel támogatják. Ahogy filmnézésre ott a Netflix, úgy személyre szóló videók rendelésére tökéletes a sztaruzenet.hu” – mondta Csobán Éva, a projekt társalapítója és produkciós vezetője.

 

A jókívánságok ára széles skálán mozog. Van, aki valóban csak jelképes összeg mellett döntött, más igencsak megkéri az árát – és ez nem feltétlenül ismertség-arányos. Fontos megemlíteni, hogy az árak dinamikusan változnak annak függvényében, hogy épp az adott hírességnek több, vagy kevesebb ideje van komplexebb videókat készíteni. Érdemes böngészni a Sztárüzenet honlapját, ahol minden híresség fényképe mellett látszanak a konkrét összegek.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust*  szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről**  és szén-dioxid méréséről***  szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.

2024. április 25. 14:53

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el

A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.

2024. április 25. 11:38

Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz

Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.

2024. április 25. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50