Intelligens rendszerekkel lehet sikeres a járvány utáni nyitás

forrás: Prím Online, 2021. június 3. 20:08

Ahogy nő azok száma, akik már megkapták a COVID elleni védőoltást fokozatosan nyit az ország is, egyre többen térnek vissza az irodákba, a fél éve zárva tartó szállodák is újra kinyithatnak és teljes kapacitással működhetnek. A nyitás előtt komoly feladatot jelent az épületek gépészeti átvizsgálása, illetve az új munkarend kialakítása, amiben ma már intelligens megoldások támogatják a vállalkozásokat, az épületüzemeltetőket.

Míg a 21. század elején még 30 négyzetméter körül volt az egy főre jutó átlagos irodaterület, addig az elmúlt években már csak 7-14 négyzetméter között változott, ugyanakkor a múlt évben ismét nőtt ez az érték, és valamivel átlépte a 18 négyzetmétert. A JLL Research adatai ugyan az Egyesült Államokra vonatkoznak, de jól érzékeltetik, hogy milyen változásokat hozott az elmúlt két évtizedben az egyterű irodák térhódítása, majd a múlt évben a COVID-járvány kirobbanása. A JLL elemzése szerint a járvány miatti óvintézkedések keretében a vállalkozások azzal számolnak, hogy átlagosan legalább 50 százalékkal kel növelni az egy főre jutó irodaterületet. Azonban még ez sem jelenti feltétlenül azt, hogy összességében nagyobb irodákra lenne szükség, hiszen az elmúlt közel egy év tökéletesen megmutatta, hogy a home office sokkal működőképesebb, mint azt a legtöbben eddig gondolták. 

 

Világszerte és itthon is a legtöbb irodába az elmúlt nagyjából egy évben korlátozásokkal – például kvótarendszerben – járhattak be a munkavállalók, és a járvány elmúltával a várhatóan a korábbinál jóval nagyobb mértékű otthoni munkavégzés miatt az irodahasználat tervezésében célszerű lesz egy sokkal dinamikusabb megközelítést alkalmazni. A fix irodai helyek eltűnésével egy megfelelő menedzsment rendszerre lesz szükség, ami például különböző üzleti vagy csapatépítési szempontok alapján osztja majd ki az adott napon bent dolgozóknak a munkaállomásokat. 

 

 

„Az EcoStruxure Workplace Advisor megoldásunkban olyan digitális szolgáltatásokat kínálunk az épületüzemeltetők számára, amelyek támogatják az okos munkahelyek létrehozását. A rendszer segít az irodaterület optimális kihasználásában, javítja az ott dolgozók komfortérzetét, ezáltal jobb munkavállalói élményt kínál, növeli a hatékonyságot, illetve csökkenti a létesítmény üzemeltetési költségeit. A hatékonyabb energiagazdálkodás mellett a megoldás fő előnye abban rejlik, hogy sokkal jobb lesz az adott irodaház kihasználtsága” - mutatott rá Racsek Dániel, a Schneider Electric EcoStruxure üzletfejlesztési és értékesítési igazgatója.

 

A Workplace Advisor és a beléptetőrendszerek integrálása pedig lehetővé teszi, hogy az üzemeltetők pontosan tudják, hogy egy bizonyos pillanatban mennyien tartózkodnak a létesítményben, ami rendkívül fontos vészhelyzet esetében, de komoly előnyt jelent például akkor, ha kiderül, fertőzött személy járt az épületben, hiszen megkönnyíti a kontaktkutatást. 

 

Míg az irodaházak rendszerei, ha nem is feltétlenül teljes kapacitással, de az elmúlt hónapokban is működtek, és voltak emberek az épületekben, addig a COVID-járvány miatt a hazai szállodák fél évig üresen álltak. Ezeknél a létesítményeknél is komoly előkészületeket igényel, hogy ismét vendégeket fogadhassanak. „A szállodák esetében mindenképpen figyelembe kell venni, hogy lehetnek olyan elemek, amelyek meghibásodtak, vagy nem kellő hatékonysággal indulnak újra a hosszú leállást követően. Ez a gyakorlatban azt eredményezheti, hogy a nyitást követően akár még hetekig jöhetnek elő folyamatosan a különböző rendszerhibák. Természetesen manuálisan is lehet ellenőrizni a rendszert, azonban például a Schneider Electric EcoStruxure Building Advisor segítségével, ha rendelkezésre állnak adatok az épületről, gyorsan és automatikusan ki lehet szűrni a meghibásodásokat. A rendszer gyártófüggetlen, így nem korlátozza le a használatóságát, hogy melyik cég szállította a szálloda épületautomatikai megoldásait” - tette hozzá Veller Tamás épületautomatizálási mérnök, a Schneider Electric termékmenedzsere. 

 

A rejtett hibák felderítése mellett a vállalat megoldásai komoly spórolást is hozhatnak a hotelek üzemeltetésében. A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség 32 százalékát takaríthatják meg, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik. Az EcoStruxure Power használatával emellett a teljes életciklust figyelembe véve az üzemeltetési költségek jelentősen csökkenhetnek. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kyndryl: A MI várhatóan teret nyer az ügyfélszolgálatokban, a bankokban, a biztosításban és az oktatásban

A mesterséges intelligencia-technológia legújabb vívmányai közé tartozik a generatív mesterséges intelligencia, amelyet az jellemez, hogy kreatív képességei révén képes új tartalmakat, képeket, zenét generálni, sőt, korábbi információk és tapasztalatok felhasználásával akár ügyfélszolgálati feladatokat is el tud látni.

2024. március 19. 10:03

Több százezernyi forintnyi érték lapul az otthonainkban

Ha valakinek hirtelen nagyobb összegre van szüksége, akkor érdemes szétnéznie a lakásban, mielőtt a bankba rohanna hitelért. A fenntarthatóság jegyében ma már szinte azonnal készpénzzé tehetjük a nem használt eszközeinket, amivel nemcsak a családi kasszának teszünk jót, hanem a környezetnek is. Egy-egy fiókban vagy szekrényben lapuló mobiltelefon, laptop, tablet, esetleg fényképezőgép ára a több százezer forintot is elérheti ugyanis még használtan is.

2024. március 18. 19:21

Spinoff Extra: topvezetőktől tanulhatnak a hallgatók a Széchenyi István Egyetemen

A Spinoff Klub a győri Széchenyi István Egyetem nagy sikerű közösségépítő, innovációgazdasági programsorozata, amelyen meghívott előadók panelbeszélgetés keretében tárgyalják meg a legfrissebb technológiai trendek üzleti vonatkozásait. A mostani félévtől a brand újabb rendezvénnyel bővül: a Spinoff Extra során sikeres topmenedzserekkel ismerkedhetnek meg az érdeklődők – elsőként, március 20-án, szerdán dr. Szászi István, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója lesz a vendég.

2024. március 18. 14:37

Az ABB segíti a Feröer-szigetek zöld energiára való átállását

Az ABB folytatja együttműködését a SEV-vel, a Feröer-szigetek fő villamosenergia-termelőjével és -elosztójával. Az együttműködés keretében az ABB innovatív szinkronkompenzátor (SC) technológiát szállít, amellyel javítható az villamosenergia-hálózat stabilitása, ami napjainkban egyre nagyobb jelentőséggel bír, mivel a szigeteken fokozatosan leállítják a fosszilis tüzelésű erőműveket, és megújuló energiaforrásokon alapuló áramtermelésre állnak át. A legújabb fejlesztés keretében a harmadik SC-egységet az északkeleti Borðoy szigetén telepítik, ahol ez a berendezés mintegy 5000 ember helyi áramellátását fogja javítani.

2024. március 18. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15