Évi több mint 4,5 tonna műanyagot takarít meg tévégyártáskor a Hisense
Jia Shaoqian a vállalat elnöke a G20 klímacsúcs és a COP 26 konferenciával egy időben szervezett CNBC ESG csúcstalálkozón elmondta, hogy egy-egy tévésorozat gyártásánál a készülékek teljes hőelvezető rendszerét optimalizálják, csökkentik a tévék hátlapjának vastagságát, ezáltal évente 4626 tonna műanyagot takarítanak meg, ami 514 millióval kevesebb műanyag zacskó felhasználásával egyenértékű.
A CNBC ESG Council a világ vezető vállalatinak részvételével megrendezett kerekasztal, melyen a részvtvevők a fenntartható vállalatvezetéssel és termeléssel kapcsolatos törekvéseket, kihívásokat, valamint az ezek leküzdéséhez szükséges stratégiákat vitatják meg egymással.
Az eseményen a Hisense elnöke, Jia Shaoqian kiemelte, hogy a vállalat energiatakarékossággal és környezetvédelemmel kapcsolatos intézkedései a nyersanyag-kiválasztástól a gyártás folyamatán át az ellátási lánc, valamint termékfejlesztés minden aspektusában helyet kapnak.
Zöldebb technológia, kevesebb áramfogyasztás
A Hisense 2018 óta közel hatezer tonnával kevesebb széndioxidot bocsátott ki, továbbá mind a hűtőszekrény- mind pedig a tévégyártási folyamataiban komoly reformokat vitt véghez. “Egy tévésorozatot gyártásánál a készülékek teljes hőelvezető rendszerét optimalizáljuk, továbbá csökkentjük a modellek hátlapjának vastagságát, ezáltal évente 4626 tonna műanyagot takarítunk meg, ami 514 millióval kevesebb műanyag zacskó használatával egyenértékű” – mondta el Jia Shaoqian. A Hisense elnöke hozzátette, hogy a vállalat 100 colos lézertévéinek energiafogyasztását is csökkentette 250 Wattal, melynek eredményeképp a készülékek harmadannyival kevesebbet fogyasztanak, mint a piacon található azonos méretű LCD-modellek.
Kapcsolódó cikkek
- Zöld e-kereskedelem: mit gondolnak a vásárlók?
- Még nagyobb képernyőt, tudatosan
- Európa második legnagyobb akkumulátorgyártója kíván lenni Magyarország
- A magyar piacon is elérhető a Hisense új hangprojektora
- A karbonlábnyom csökkentésében segíthet az Emissions Impact Dashboard
- A klímavédelmi programok végrehajtásának felgyorsítását sürgeti a Schneider Electric
- Környezetvédelmi projekteket bocsát szavazásra a Raben
- Google: környezetbarát keresési funkciók érkeztek
- Hogyan tudunk egyszerre pénzt spórolni és a környezetet is védeni?
- Környezettudatos zöld autókra cseréli gépjárműflottáját a Vodafone
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.