A Deutsche Bahn az ABB vontatási technológiáját választotta

forrás: Prím Online, 2021. november 15. 09:58

Az ABB jelentős megrendelést kapott Németország állami vasúttársaságától, a Deutsche Bahn-tól. A megrendelés a Deutsche Bahn (DB) zászlóshajójának számító, az InterCity Express (ICE 1) motorvonat-családhoz tartozó, nagysebeségű vonatszerelvények korszerűsítésre szól. 

A megbízás egy felújítási program részét képezi, amely során a DB 76 nagysebességű motorvonatmozdonyát az ABB kiváló energiahatékonyságú, IGBT-technológiát (Insulated Gate Bipolar Transistor/szigetelt kapus bipoláris tranzisztor) alkalmazó vontatási konvertereivel korszerűsítik. A meglévő, a 90-es évek színvonalát képviselő teljesítményelektronikának a legmodernebb vonatási technológiára történő lecserélése elősegíti az ICE 1 flotta élettartamának jelentős meghosszabbítását, és biztosítja, hogy a korszerűsített járművek még legalább egy évtizedig üzemképesek maradjanak. A felek a megbízás pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra. A rendelés a harmadik negyedévben érkezett.  

 

A vontató berendezés a felsővezetékről érkező villamosenergiát a vontatómotorok meghajtására alkalmas feszültségű és frekvenciájú árammá alakítja. A kiválasztott vontatási átalakítók az ABB háromszintű, nagyteljesítményű elektronikai platformjára épülnek, aminek köszönhetően minimálisra csökkennek az energiaveszteségek, csökken a meglévő villanymotorok mechanikai igénybevétele, és csökken a zajszint is.   

 

 

Az IGBT-technológiára történő korszerűsítés hatékony, gazdaságos megoldást kínál, amely a megbízhatóság, az energiahatékonyság, valamint a karbantartás egyszerűsége tekintetében a vontatási rendszert a modern vonatok hasonló rendszerének szintjére emeli. A korszerűsítés nyomán a várt energiamegtakarítás mértéke legalább 8% lesz, ami 5 000 háztartás éves villamosenergia-fogyasztásának felel meg. 

 

„Nagy örömünkre szolgál, hogy folytatjuk partneri együttműködésünket az ABB-vel, a testre szabott hajtási megoldások terén bizonyított szakértelemmel rendelkező, kompetens partnerünkkel,” – nyilatkozta Dr. Philipp Nagl, a Deutsche Bahn DB Fernverkehr divíziójának termelési igazgatója. „Az ABB vontatási átalakítóit 2010-ben már sikeresen telepítették 40, korszerűsített, a nagysebességű ICE-1 motorvonatcsaládhoz tartozó mozdonyba. A 2010-es korszerűsítés jelentős energia-megtakarításokat eredményezett, és a vártnál nagyobb mértékben csökkentette az üzemeltetési költségeket is. Az új, energiahatékony gördülőállomány beszerzésére, valamint új, karbantartási létesítmények építésre irányuló beruházásainkkal együtt, ez a projekt újabb mérföldkőnek számít a leginkább klímabarát közlekedési módban elért pozíciónk megerősítésében.”

 

„Az ICE motorvonatflotta adja a gerincét Németország nagysebeségű vasúti hálózatának, ezért különösen hálásak vagyunk a Deutsche Bahn technológiánkba fektetett töretlen bizalmáért,” – nyilatkozta Edgar Keller, az ABB Vontatás divíziójának vezetője. “Az igény és a kereslet a még hatékonyabb, a még környezetbarátabb és megbízhatóbb vasúti közlekedés iránt várhatóan nőni fog. A több évtizedes vasúti tapasztalattal és a legszélesebb vontatási portfólióval rendelkező ABB kiváló helyzetben van ahhoz, hogy termékeivel és megoldásaival a vasútüzemeltetők a legjobb hatékonyságot és a legnagyobb értéket hozzák ki a meglévő rendszerükből.”       

 

A DB nemrég megszerezte az üzemeltetési engedélyt a Német Szövetségi Vasúti Hatóságtól (Eisenbahn-Bundesamt), ami lehetővé teszi a konverterek korszerűsítését. A Hatóság két korszerűsített kísérleti mozdony intenzív tesztelése után adta ki az engedélyt, és ez a mérföldkő jelenti a projekt megkezdését. Az ABB-nek mind a forma, mind az illeszkedés és mind a működés terén kompatibilis vontatási átalakítójával végzett csere lehetővé teszi, hogy az átalakítás gyors ütemű legyen: nagyjából két hetet vesz igénybe két ICE 1 mozdony korszerűsítése, míg a teljes felújítási projekt kivitelezése várhatóan 2023 harmadik negyedévében zárul.

 

Az ABB piacvezetőként innovatív vontatási technológiákat szállít a közlekedési ágazat számára: hajtási, segédüzemi és akkumulátoros energiatárolási megoldások teljes körét kínálja új járművekhez és járműkorszerűsítésekhez. Az üzemeltetőknek számos előnyt kínálnak az egyedi igényekre szabott vontatási megoldások, amelyeket az optimális teljesítmény, az energiahatékonyság és a minimalizált üzemeltetési költség szempontjai szerint terveznek.    

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09