Hazai on-line cégek üzleti stratégia nélkül

, 2001. február 6. 12:01
Az on-line világban megjelenő magyar cégek többnyire figyelmen kívül hagyják az internet-, az e-marketing és üzletpolitika szabályait - derül ki a Worldsites Hungary, internetes stratégiai tanácsadó cég elemzéséből. A felmérést 80 cégnél végezték 2001 januárjában.
Ezek a szabályok épp olyan fontosak, mint a kézzel fogható világ üzleti stratégiái. Gyakran, a kivitelezésre szakosodott cégek sincsenek tisztában azzal, hogy miként lehet az internetet a bevételek növelésére, a költségek csökkentésére, a hatékonyság javítására használni.

Az internet mint közvetítő rendszer, önmagában nem helyettesíti az emberi kreativitást, nem funkcionál, mint eladó, csak kapcsolat a vevő és az eladó között. Nem egy sziget, amely csak a hozzáértőknek érhető el, a világháló mindenkié. Egyre több a csekély számítástechnikai ismeretekkel rendelkező látogató, akiket az interneten megjelenő cégeknek meg kell fogniuk.

A gyenge grafikai megjelenítés, a nehézkes navigáció, a nem működő linkek, a félkész oldalak, az idejétmúlt információk megölik a honlapot, mert elüldözik a látogatókat. Pedig a cél az, hogy a cég oldalaira csalogassák a HONpolgárokat, elérjék, hogy visszajárjanak, és személyes kapcsolat alakuljon ki velük. A Worldsites felmérése szerint nagyon kevés cég figyel a látogatók véleményére, ötleteire. Ez pedig hiba.

Ahogy a munkában értelmet keresünk és folyamatosan értelmezzük a körülöttünk lévő világot, épp úgy tesszük ezt a virtuális világban is. Ezért nem elhanyagolandó a folyamatos információ, a jól értelmezhető, személyre szabott szolgáltatás, az internetező partnerként kezelése. Tehát, dolgozzunk ki az on-line világra is üzleti stratégiát. Legyen ez felhasználóbarát, a nekünk fontos célcsoportra szabott, jól értelmezhető és interaktív – javasolja a felmérés tapasztalatainak ismeretében a Worldsites Hungary.

Kulcsszavak: trend felmérés kutatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05