K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?

forrás: Prím Online, 2022. február 8. 13:59

Látványos karriert futnak a tisztán elektromos autók nemzetközi szinten, egyre nagyobb részesedést szereznek maguknak a piacon, de a darabszámokat tekintve még lemaradásban vannak. A K&H felmérése alapján az elektromos autók széles körben való elterjedését a válaszadók 63-78 százaléka szerint a magas ár, a kevés feltöltőhely és a hatótáv gátolja leginkább, több mint 50 százalékuk pedig a lassú töltést okolja.

A mostani kilátások szerint a hagyományos, belső égésű motorral szerelt személyautók visszaszorulnak, helyettük a hibridek és a tisztán elektromosok veszik majd át a főszerepet. A elektromos autó boomot azonban több tényező akadályozza - legalábbis ez derül ki a K&H friss felméréséből. A villanyautók látványos eredményeket értek el az uniós piacon: az Európai Autógyártók Szövetsége adatai szerint 2021 harmadik negyedévében a tisztán elektromos autók részesedése az új autók piacán már 9,8 százalékos volt, szemben a három évvel korábbi alig több mint 2 százalékos aránnyal. Ez tekintélyes részesedés, ám a darabszámokat nézve látszik, hogy még bőven van hely a növekedésre. A szóban forgó időszakban 569 ezer villanyautó kelt el az uniós piacokon, míg benzines és dízeles társaikból több mint 4,6 millió darab. Magyarországon a harmadik negyedévben 1099 teljesen elektromos új személyautót adtak el a kereskedők, míg a hagyományosokból közel 16 ezret.

 

 

Mik az akadályok?

A K&H biztos jövő indexben a 30-59 éves magyar lakosság jelentős része több fontos tényezőt nevesített, amelyek akadályozzák az elektromosautók tempósabb térnyerését. A legnagyobb probléma az elektromos autók ára:

  •     A válaszadók 78 százaléka szerint túl drágák a villanyautók, ez masszív többség, igaz, az egy évvel korábbi felmérésben még a válaszadók 85 százaléka mondta ugyanezt.
  •     70 százalékuk véleménye, hogy az elektromos autóknak alacsony a hatótávolsága;
  •     63 százalékuk úgy véli, nincs elég áramkút, ahol tölteni lehetne a villanyautókat;
  •     62 százalékuk pedig azon a véleményen van, hogy drága a villanyautók javíttatása, szervizelése.

 

A felmérés szerint a megkérdezettek 53 százaléka szerint túl lassan lehet csak feltölteni az elektromos autókat, 49 százalékuk véleménye, hogy nincs megfelelő szervizháttér. Utóbbitól a nők jobban tartanak. Sokkal többen lettek, akik az elektromos autók elhasznált akkumulátorait környezetszennyezőnek tartják: 2021 negyedik negyedévében 47 százalékos volt az arányuk, míg egy évvel korábban csak 37 százalékuk volt ezen a véleményen. A megkérdezettek 43 százaléka, vagyis 10-ből 4-en úgy látják, hogy a mostani helyzetben a tisztán elektromos autónál jobb választás egy konnektorról tölthető hibrid, amelynek van saját belső égésű motorja, ezáltal nincs hatótávprobléma, és a tankolás is megoldható pár perc alatt.

 

“Kötelező” lépés a zöldebb közlekedésért

Bár a válaszadóknak vannak aggályai az elektromos autózás gyors térnyerését illetően, a K&H Biztosító segíti azok elterjedését.

 

A társaság január 6-tól az alacsonyabb károsanyag-kibocsátású autókra, így a hibridek és a tisztán elektromos meghajtású autók esetében bevezeti az úgynevezett zöld kedvezményt: engedményt nyújt a kötelező felelősségbiztosítási díjból. Az elektromos autóknál egységesen 20, a hibrideknél 10 százalékos a kedvezmény.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09