Az első hidrogénüzemű vonat Bajorország számára
Március 15-én a Siemens Mobility és a Bayerische Regiobahn (BRB) képviselői Hubert Aiwanger bajor gazdasági miniszter és Christian Bernreiter bajor közlekedési miniszter jelenlétében lízingszerződést írtak alá Bajorország első hidrogénüzemű vonatának innovatív prototípusára vonatkozóan. A szerződéskötésre az összes résztvevő által 2021 júliusában aláírt szándéknyilatkozatot követően került sor.
- A Siemens Mobility a legújabb generációs hidrogénvonatot szállítja
- Kísérleti tesztek 2023 közepétől a Bayerische Regiobahn útvonalain
- Aiwanger gazdasági miniszter: "A szerződés Bajorország hidrogénstratégiájának fontos eleme"
- Bernreiter közlekedési miniszter: "Iránymutató projekt a klímasemleges vasúti közlekedés felé vezető úton Bajorországban"
A legújabb generációt képviselő kétkocsis hidrogénüzemű szerelvényt 2022 tavaszán mutatják be a nagyközönségnek. A vonatot többek között az Augsburg-Füssen útvonalon fogják tesztelni 2023 közepétől. A kísérleti üzemet a Bayerische Regiobahn (BRB) vasúti hálózatán kezdetben 30 hónapra tervezik. A vonat várhatóan 2024 januárjában kezdi meg az utasforgalmi üzemet.
Hubert Aiwanger, bajor gazdasági miniszter elmondta: "A zöld hidrogén az átfogó klímavédelem kulcsfontosságú pillérévé válik a közlekedés, az ipar és az energia területén. Gazdasági és energiaügyi miniszterként örülök, hogy a bajorországi hidrogénstratégiánk egyre inkább képes konkrét kérdéseket kezelni. Ez a vonat fontos része a hidrogénmeghajtásal történő közlekedés felé mutató stratégiának, ezért is támogatjuk ezt a projektet. Meggyőződésem, hogy a zöld hidrogén meghajtással képesek leszünk jelentősen csökkenteni a szennyezőanyag-kibocsátást a teherszállításban és a vasúti közlekedésben, és ezzel hozzájárulhatunk a dekarbonizációhoz. Ily módon csökkenthető az energiaellátástól való egyoldalú függés is, és ez a modell a világ számos régiójában is elterjedhet."
Christian Bernreiter, bajor közlekedési miniszter hangsúlyozta: "Őszinte örömömre szolgál, hogy ezt az innovatív technológiát hamarosan Bajorországban is bevezethetjük és működés közben tesztelhetjük. Szorosan együttműködünk partnereinkkel ennek a projektnek a megvalósításban, mert meg vagyunk győződve arról, hogy a hidrogénmeghajtás is hozzájárulhat a vonzó, sőt klímasemleges vasúti személyszállítás kialakításához. Célunk, hogy ezt legkésőbb 2040-ig elérjük. Bajorország számára a kísérleti projektre költött több millió eurós támogatás több mint jó befektetés."
Albrecht Neumann, a Siemens Mobility Gördülőállomány területének világszintű vezetője: "A Mireo Plus H a legújabb generációs hidrogénüzemű vonatunk. Nagy hajtóerővel, kiváló gyorsulási képességgel és kiterjedt üzemi lehetőségekkel rendelkezik. Ez gyorsabbá, hatékonyabbá, környezetbarátabbá és kényelmesebbé teszi a vasúti közlekedést. A hidrogénmeghajtás a vonatok kibocsátásmentes, korszerű meghajtási formája, amely karbonmentessé teszi a vasúti közlekedést, és jelentősen hozzájárul klímacéljaink eléréséhez."
Arnulf Schuchmann, a Bayerische Regiobahn ügyvezető igazgatója elmondta: "A Bayerische Regiobahn a bajor lakosság megbízható mobilitási partnerének tekinti magát, és szeretne számukra klímabarát szolgáltatást nyújtani a mindennapokban. Gondolunk azonban a jövőre is, és örömmel segítünk a holnap mobilitási irányvonalának meghatározásában.
A projekt előkészítése során nagy erőfeszítéseket tettünk és nagybizakodással nézünk a vasúthálózatunkban lefolytatandó tesztüzem és a hidrogéntechnológiának a vasúti ágazatban történő alkalmazása során megszerzendő know-how elébe. A Transdev Csoporttal, amelyhez tartozunk, és a teljes helyszíni csapatunkkal közösen a lehető legjobban készítjük elő a projektet, hogy biztosítani tudjuk a jövő évi zökkenőmentes tesztelés megkezdését."
A hidrogénüzemű vonatot a Siemens Mobility Mireo Plus platformján fejlesztik. A hidrogénmeghajtás fő alkotóelemei a tetőre szerelt üzemanyagcellák. A rendszer részét képezi a padló alatti akkumulátorok legújabb generációja, amelyeket az akkumulátor-specialista Saft szállít. A hidrogénmeghajtású vonat a sikeres Mireo regionális vonatplatform adaptációja, amelynek akkumulátoros és hagyományos elektromos meghajtású változata is elérhető. A vasúti közlekedésben használatos alternatív meghajtások fejlesztése a Siemens Mobility átfogó fenntarthatósági törekvéseinek része. A vállalat úttörő szerepet játszik a fenntartható mobilitás területén.
Kapcsolódó cikkek
- Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Zöldségtermesztés bárhol, bármikor
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Éjjel-nappal tiszta áramot biztosít a világ legnagyobb úszó naperőműve
- Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete
- Épületautomatizálás egyszerűen
- Matrica helyett digitális utastájékoztatás Bécs új metrószerelvényein
- Digitális vonatvezérlő rendszer a frankfurti metrónak
- A Siemens új alkalmazása gördülékennyé teszi az üzemek helyszíni karbantartását
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.