A magyar startupok is szívesen használják ugródeszkának Bécset
Az osztrák főváros 2014-ben indította el nemzetközi startupoknak szóló csomagját, a Vienna Startup Package-et. Azóta 104 országból csaknem 1.400 vállalkozás jelentkezett a programba. Magyarországról eddig 53 cég pályázott, amivel az első tíz ország között van.
A koronavírus-járvány ellenére is töretlen népszerűségnek örvendett 2021-ben a Vienna Startup Package, 37 országból 118 vállalkozás jelentkezett rá. A programot azért dolgozta ki az osztrák főváros, hogy a világ különböző pontjairól érkező startupok megismerhessék a bécsi startup ökoszisztémát és az osztrák főváros előnyeit mint gazdasági telephely. A program 2014-es elindítása óta 104 országból 1.381 vállalkozás jelentkezett rá, legtöbben Nagy-Britanniából (103), Romániából (68) és Izraelből (61). Népszerű a program a délkelet- és keleteurópai országok körében is, az elmúlt nyolc év során ebből a régióból 449 startup pályázott. A Vienna Startup Package sok magyar vállalkozást is vonz, 2014 óta 53 startup jelentkezett rá, amivel Magyarország az első tíz ország között van.
Míg a programot lebonyolító Bécsi Gazdasági Ügynökség eddig 10-10 kiválasztott jelentkezőt fogadott tavasszal illetve ősszel, tavaly újítottak, és egyszerre hívták meg a 20 nyertes pályázót. Méghozzá tavasszal, az első alkalommal megrendezett ViennaUP startup fesztivállal egy időben. A fesztivál annyira sikeresnek bizonyult, hogy 60 országból 25 ezren vettek rajta részt és ezzel egyből Európa legnagyobb digitális startup rendezvénye lett.
2021 tavasza újabb mérföldkövet hozott az osztrák főváros startup világának: a Bitpanda és a GoStudent ekkor váltak unikornis startuppá, vagyis ekkor haladta meg értékük az 1 milliárd dollárt. A Bécsi Gazdasági Ügynökség ősszel megkezdte az együttműködést a Dealroommal, amely Európa vezető adatplatformja, ha startupokról és feltörekvő cégekről van szó. Ezzel a lépéssel tovább növelték a bécsi startup szcéna láthatóságát a világban.
A Bécsi Gazdasági Ügynökség természetesen idén is meghirdette a Vienna Startup Package-et és lesz megint ViennaUP startup fesztivál is.
Kapcsolódó cikkek
- Budapestről a Szilícium-völgyig jutott az új siker-startup
- A jövő autóipari innovációját fejleszti a Széchenyi István Egyetemről indult startup
- Nagy szükség van a női vállalkozókra az egészségügyi innovációban
- 1 milliós dolláros fődíj a budapesti startup versenyen
- Minden kezdet nehéz: a TOP 5 leggyakoribb akadály, amivel a kezdő vállalkozások szembesülnek
- Startupok a klímasemlegességért
- Feltörekvő startupok arattak diadalt az EIT Jumpstarter döntőjében
- Kiváló ötletekkel indult az ország egyik leginnovatívabb startup versenye
- Négy korai fázisú vállalkozással bővül várhatóan az OXO csoport portfóliója
- Egyszerű ötletek taroltak a RESTART2021-en
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Lányok Napja az ELTE Informatikai Karán
Az ELTE Informatikai Kar ismét szeretettel várja az érdeklődőket a Lányok Napjára, ahol bemutatják, milyen izgalmas és kreatív feladatok várnak a jövő informatikusaira, és miért érdemes lányként ezt a pályát választani.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.