3D nyomtatással készülnek a személyre szabott szemüvegkeretek
Képzeljük el, hogy az új szemüvegkeret kiválasztása nem nyűg, hanem gyors, kényelmes folyamat, melynek végén testre szabott keretet kapunk. A német You Mawo startupnak köszönhetően ez már a valóság, a négy barát által alapított cég ugyanis a 3D nyomtatással készülő szemüvegkeretek gyártását emelte új szintre.
A folyamat nem is lehetne kényelmesebb: az optikus beszkenneli az arcunkat egy tablettel, majd saját virtuális másunk segítségével próbálhatjuk fel a különböző modelleket. Ezután jön a legfontosabb pont, mely során a szakember személyre szabja a keretet, hogy az tökéletesen illeszkedjen fejformánkhoz. Szinte minden paraméter módosítható a szélességtől kezdve az orrtámasz vastagságán át a szárak dőlésszögéig. Természetesen a keret színét is kiválaszthatjuk, és még gravírozást is kérhetünk rá. A nagyjából tizenöt perces folyamat végén az adatokat tartalmazó fájl már küldhető is a 3D nyomtatóra, majd 3-6 hét után kézhez kapjuk egyedi szemüvegkeretünket.
A testreszabhatóság terén nyújtott lehetőségek mellett az additív technológiával gyártott szemüvegek a környezet számára is kisebb megterhelést jelentenek. „Egy hagyományos szemüvegnek, amelyet általában Délkelet-Ázsiában készítenek, a szállítás miatt magas a CO2-lábnyoma” – mutat rá Daniel Szabo, a You Mawo társalapítója. Egy nemrégiben készült elemzés szerint, a hagyományos gyártási folyamatokhoz képest a szemüvegkeretek nyomtatása 58 százalékkal kisebb karbonlábnyomot eredményez. Az egyedi, fenntartható szemüvegkeretekkel a You Mawo alapítói a 140 milliárd eurós globális szemüvegpiac egy darabját szeretnék megszerezni.
Egy fontos kihívással azonban még meg kellett küzdeniük, mielőtt a vállalat elindulhatott volna ezen a pályán: a növekvő piaci igények kielégítése érdekében nagyobb nyomtatási kapacitásra volt szükségük. Ennek megoldásában a Siemens nyújtott pénzügyi és technológiai segítséget.
Utóbbinál a gyártás intelligens megtervezésében és digitalizációjában adott támogatást a startupnak a Siemens. Ennek során a vállalat elkészítette a gyártóüzem digitális mását, amelyen könnyebben azonosíthatók a szűk keresztmetszetek, optimalizálhatók a folyamatok, és megtervezhető a gyártás kockázatmentes skálázása. Az ipari 3D nyomtatók felhőalapú alkalmazásokkal történő összekapcsolását és működésük további optimalizálását a Siemens MindSphere platformján elérhető eszközök is hathatósan segítik. A digitális munkafolyamatoknak köszönhetően a termékek követhetők, gyártásuk a lehető legteljesebb mértékben automatizálható, minőségük folyamatosan tökéletesíthető.
Jelenleg hazánkhoz legközelebb Bécsben próbálható ki a You Mawo szolgáltatása.
Kapcsolódó cikkek
- Az első hidrogénüzemű vonat Bajorország számára
- Nemcsak világít, autót is tölt a lámpaoszlop
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
- Zöldségtermesztés bárhol, bármikor
- Innovatív szimulációs szoftverrel tökéletesíti a Daimler a jövő kamionjait
- Éjjel-nappal tiszta áramot biztosít a világ legnagyobb úszó naperőműve
- Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete
- Épületautomatizálás egyszerűen
- A Formlabs palettája két új termékkel bővül
- Digitális vonatvezérlő rendszer a frankfurti metrónak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.