Budapesti élő döntővel zárul a 3 milliós összdíjazású e-sport verseny
Idén először rendezték meg a K&H Egyetemi E-sport Kupát, amelynek alapszakaszában nyolc egyetem több mint 90 csapat mérte össze tudását. A kiemelt, 3 millió forint összdíjazású torna döntőjében játékonként már csak a legjobb négy csapat bizonyíthatja kiváló teljesítményét 2022. április 23. és 24. között a budapesti Gamerlandban. A League of Legends győztes csapata számára ráadásul nem ér véget a döntővel a küzdelem. A magyar egyetemi bajnok nemzetközi mezőnyben, 16 európai ország egyetemeivel folytathatja a versenyzést.
Kiemelt díjazással, nemzetközi kapcsolódással, szemeszterenkénti versenyekkel indult el idén elsőként a K&H Egyetemi E-sport Kupa. A torna alapszakaszában 2 négy csapatos csoportban körmérkőzéses rendszerben zajlottak az összecsapások 2022. március 10. és 2022. április 14. között. A hétvégén pedig már helyszíni szurkolók előtt dől el, hogy ki lesz a 2022-es évad tavaszi magyar egyetemi bajnoka.
“Az e-sport fejlődésében 5 éve veszünk részt aktívan, hiszen az e-sportra, a sport leginnovatívabb és leggyorsabban fejlődő szakágára a jövő sportjaként tekintünk. Az első alkalommal meghirdetett K&H Egyetemi E-sport Kupán 8 egyetem 95 csapata indult el a 3 millió forintos díjazásért. A hétvégén pedig már játékonként a 4 legjobb csapat mutathatja meg elhivatottságát, eltökéltségét és kiváló teljesítményre való törekvését. Hiszünk benne, hogy a sportág nemtől és kortól is függetlenül mindenkinek szól, hiszen a League of Legends versenyben nem megszokott módon női játékos is erősítette a mezőnyt, a Metropolitan Egyetem színeiben” – mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója.
"A Magyar E-sport Szövetség stratégiai célja volt a kezdetek óta, hogy a felsőoktatásban zajló elektronikus sportélet speciális területén is megszólítsa a versenyszerű videojátékos közösséget. Ezen törekvésünk révbe ért idén, ugyanis életre hívtuk a K&H Egyetemi E-sport Kupát. Melynek legizgalmasabb szakaszához érkeztünk, a döntő hétvégéhez, 4 LOL és 4 CS:GO csapat várja április 23-án és 24-én a Gamerlandban rendezendő végső összecsapásokat. A mérkőzéseken 2 győzelemig tartó párharcban döntik el játékonként, hogy melyik egyetem állhat a dobogó legfelső fokára." – emelte ki Biró Balázs a Magyar E-sport szövetség elnöke.
A K&H Egyetemi E-sport Kupa a versengés mellett a legújabb technológiai megoldások és alkalmazások felhasználását is zászlajára tűzte. Az idei szezon döntőjére kilátogatók helyben is megismerkedhetnek a Mesterséges Intelligencia Kihívással.
„A mesterséges intelligencia (MI) ma már számos formában jelen van az életünkben, így a játékiparban is. Az egyetemi e-sport közösség különösen fontos az MI kihívás programunkban, ahol a résztvevők ingyenes online kurzusban kapnak átfogó képet az MI-ről, annak felhasználásáról és az etikai kérdéseiről. Célunk, hogy a felsőoktatásban résztvevő hallgatók megismerjék és életük szerves részeként tekintsenek a mesterséges intelligenciára." – fogalmazott Dr. Dietz Ferenc, oktatási munkacsoport vezető, a Mesterséges Intelligencia Koalíció részéről.
League of Legendsben a Budapesti Corvinus Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Budapesti Műszaki Egyetem és Széchenyi István Egyetem ötfős alakulata csap össze a fődíjért, míg CS:GO-ban a Budapesti Gazdasági Egyetem, az Óbudai Egyetem, a Debreceni Egyetem, valamint a Budapesti Corvinus Egyetem csapatai mérkőzhetnek meg a négyes döntőben a fináléba jutásért.
A döntő programja:
Egyetemi League of Legends E-sport Kupa by K&H – 2022. április 23., Gamerland
11:00 BCE – ÓE
14:00 BME – SZE
17:00 döntő
K&H Egyetemi CS:GO E-sport Kupa – 2022. április 24., Gamerland
11:00 BGE-ÓE
14:00 DE-BCE
17:00 döntő
Azok számára, akik a helyszínen nem tudnak részt venni, az Esport1 Twitchen, Facebookon és Youtube felületén élőben közvetíti a K&H Egyetemi E-sport Kupa döntőjét.
Kapcsolódó cikkek
- Két hónap után búcsúzik az OGEX
- Idén is elismerték a kiemelkedő e-sport teljesítményeket
- Kétnapos programmal várja a látogatókat a budapesti OGEX a HUNGEXPO-n
- 3 milliós összdíjazással indul a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Több mint 100 játékot próbálhatunk ki az OGEX 2022 ingyenes rendezvényein
- Országos Gaming rendezvénysorozat indul 2022. február 18-án
- Együtt az egészséges egyetemi és főiskolai e-sportért
- Az LG támogató partnerként csatlakozott a League of Legends Európa-bajnoksághoz
- Rekordot döntött a V4 Future Sports Festival
- Magyarország első alkalommal vett részt az e-sport világbajnokságon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.