A Lumenet együttműködési megállapodást kötött a Webshippy-vel
Az e-kereskedelemi szektor az elmúlt két év egyik legdinamikusabban növekvő ágazata, csak hazánkban 30%-os bővülés tapasztalható. A magyar piac mára eljutott abba a fázisba, amikor a vásárlók egyre kevésbé árérzékenyek, inkább a minőséget részesítik előnyben. A kereskedők csak abban az esetben lehetnek sikeresek, ha folyamatosan fejlesztenek a versenyképesség érdekében, és az árak alacsonyan tartása helyett a szolgálatás minőségén javítanak. A kihívásokra és a lehetséges megoldásokra Zabari István, a Lumenet alapító-tulajdonosa és az Ecommerce Hungary alelnöke, illetve Perényi András, a Webshippy kiszervezett logisztikai cég ügyvezetője hívta fel a figyelmet.
A pandémia hatására a kereskedelmi szektor hatalmas változáson ment keresztül, gombamód kezdtek szaporodni a webshopok, sok kereskedőnek egyik napról a másikra kellett átállnia az online térben való értékesítésre ahhoz, hogy talpon tudjon maradni. Sokan azonban nem vették figyelembe, hogy milyen extra szolgáltatásokat kíván meg az e-kereskedelem, ha sikeresen akarnak teljesíteni. „Az online értékesítés során például felmerül a szükségessége a csomagolóasztaloknak, az ügyfélszolgálatnak, a futárcégeknek vagy adott esetben saját futároknak, illetve további magas költségű technikai fejlesztéseknek. Ha ezek a területek nincsenek megfelelően kezelve, a vásárlók nem fognak minőségi szolgáltatást kapni és elpártolnak az adott üzlettől” – hangsúlyozza Zabari István. Ezen a ponton érdemes elgondolkozni, hogy a megfelelő beruházással és fejlesztésekkel képes-e a cég a megfelelő gyorsasággal és minőséggel teljesíteni a rendeléseket és kezelni az ügyfeleket, vagy érdemes olyan partnert találni, aki ezekre a területekre specializálódott. Mindezeket számításba véve döntött úgy hazánk legnagyobb világítástechnikai webáruháza, hogy együttműködésre lép a Webshippy robotizált fulfillment center szolgáltatóval. A stratégiai megállapodás keretében a jövőben a Webshippy látja el a Lumenet teljes logisztikai tevékenységét Magyarországon és Szlovákiában, a Lumenet pedig évtizedes törékenyáru-kezelési és Marketplace tapasztalatával segíti a Webshippy töretlen fejlődését.
Mindenki azt csinálja, amihez a legjobban ért
„Az együttműködésünk egyik legnagyobb előnye, hogy elkerülhetjük a termékek kiszállításának csúszását. Például az októbertől-decemberig tartó időszakban rendszeresen küzdöttünk a problémával, hogy a rendeléseket időben fel tudjuk dolgozni, becsomagolni és kiszállítani. Emellett a közös projekt, illetve az online kereskedelem másik különlegessége, hogy lehetőségünk van bizonyos termékek forgási sebességének felgyorsítására” – mutat rá a Lumenet ügyvezetője. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az offline üzletekben időnként eladhatatlannak tűnő termékekre is meg lehet találni az online térben a vásárlókat. A Lumenet évente közel 100 ezer rendelést teljesít, egy csomagban összesen átlagosan 6 db termék van. A vásárlók számára nem jelent hátrányt, hogy mostantól a személyes vásárlás helyett csak online rendelhetnek, hiszen a Webshippyvel történő együttműködés révén lehetőség nyílik még aznapi kiszállítással hozzájutni a kívánt termékekhez. „A közös munkával előáll az az igen ideális állapot, amikor mindenki azt teheti, amihez a legjobban ért. Mi az értékesítéssel és szakmai tanácsadással foglalkozhatunk, míg a Webshippy a logisztika és a kiszállítás legmagasabb minőségű kivitelezésével” – fűzi hozzá Zabari István.
Változnak a vásárlók elvárásai
„Az e-kereskedelem piaca folyamatos növekedésben van, az elmúlt évben 30%-os bővülést tapasztaltunk, és az idei évben további dinamikus növekedést várunk” – mondta el Perényi András, a Webshippy ügyvezetője. „A hazai vásárlókról elmondható, hogy már közel sem az a lényeges, hogy valamit minél olcsóbban tudjanak megvásárolni, sokkal inkább az adott termék minősége, mindez pedig a szolgáltatásokra is igaz. Már nem csupán a szállítás díja a meghatározó a választásnál, hanem az is, hogy az minél gyorsabban és gördülékenyebben történjen. A partnereinknek és a vásárlóknak is kényelmesebb és előnyösebb, hogy adott esetben már a rendelés napján ki tudjuk szállítani a csomagokat. Fulfillment centereinkben olyan robotizált rendszerekkel valósítjuk meg a rendelések összekészítését, mint amilyeneket az Alibaba, vagy az Amazon is használ, ezzel növelve az általunk képviselt webáruházak versenyképességét.” – tette hozzá a Perényi András.
Kapcsolódó cikkek
- Csehországban és Szlovákiában terjeszkedik a Webshippy
- A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Új kihívást talált a TV2 és a Book24 korábbi vezérigazgatója
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- Támogatói szerepkörbe került az e-kereskedelem egyik fő képviselője
- Elkészült a 2021-es Nagy Webáruház Felmérés
- A Yuspify e-kereskedelmi körképet készít webáruházak számára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.
Terjednek az alacsony kódú technológiák
Az elmúlt években állandó slágertéma volt a globális informatikushiány, majd elkezdtek záporozni a hírek a techszektorban zajló tömeges elbocsátásokról és a szakértők máris a vészharangokat kongatták. A fordulatot a legtöbben a mesterséges intelligencia számlájára írják, ugyanakkor egyre nagyobb szeletet hasítanak a piacból a low-code platformok is. Ezekkel minimális kézi kódolással fejleszthetünk gyorsan és hatékonyan, miközben rugalmasan alkalmazkodhatunk a változó igényekhez és egyszerűen hangolhatjuk össze az üzleti és technológiai szempontokat.