Okos tippek az utazáshoz: így segítenek az online lehetőségek
A gyakran utazó, rutinos okostelefon-használók egy mobiltelefon segítségével elintézhetnek mindent, ami a tökéletes nyaraláshoz szükséges: szállást foglalnak, repülőgép- vagy vonatjegyet vásárolnak vagy sorban állás nélkül szerzik be belépőjegyüket múzeumba, kiállításra, sporteseményre, színházba vagy a strandra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) összegyűjtötte a leghasznosabb tudnivalókat a www.netrefel.hu oldalon.
Szállás
A szállásfoglalást legegyszerűbben interneten keresztül, online érdemes intézni. Sokszor a legkedvezőbb árajánlat nem is az adott hotel weblapján található, hanem akár egy akciós oldalon vagy kifejezetten az utazásra specializálódott portálokon. Mindenképpen érdemes alaposan tájékozódni – többek között – a fizetési módot, a különadókat, az étkezést vagy épp a lemondási feltételeket illetően.
Repülő
Az már megszokott, hogy a légitársaságoknál nemcsak a reptéren lehet becsekkolni a járatokra, hanem előre, az interneten is elvégezhető a bejelentkezési folyamat, a beszállókártya pedig akár ki is nyomtatható. Sőt! A papíralapú ügyintézést elfelejtve, a legtöbb légitársaságnál elérhető applikáció segítségével elvégezhető az utasfelvétel is mobiltelefonról. Ebben az esetben a beszállókártya QR-kód formájában már ott van a telefonon.
Vonat
„Jajj, csak le ne késsem a vonatot!”, „Jajj, még jegyet kell vennem!” – ismerős problémák? Ezeket az aggodalmakat tudja kiküszöbölni az online jegyvásárlás, hazai viszonylatban a MÁV applikációja. A vonatjegy kényelmesen megvásárolható online – akár mobiltelefonról is – a belföldi vagy az átszállás nélkül elérhető, népszerű külföldi célpontokra. Ráadásul online vásárlás esetén a pénztári árhoz képest 10 százalék kedvezmény is igénybe vehető. Egyszerű és kényelmes, ráadásul, ha az utazás mégsem történik meg, a jegyár visszatérítése is megoldható online. Ugyanez a szolgáltatás a buszokon itthon még nem használható, de külföldön sok helyen már jól működik.
Belépőjegyek
Rendkívül fárasztó dolog a tűző napon araszolni egy turistalátványosság jegypénztára felé. Sok esetben az online jegyvásárlók a belépésnél előnyt élveznek, illetve a népszerű helyeken sem kell aggódni a bejutás miatt, ha már ott van a telefonon – az általában időkapuban érvényes – jegy. A múzeumok ráadásul online is sok lehetőséget nyújtanak. A Covid-19 világjárvány idején kifejlesztett virtuális séták és tárlatvezetések sok helyen megmaradtak. Így érdemes akár online megtekinteni a Szépművészeti Múzeum virtuális kiállításait vagy nézelődni a Magyar Mezőgazdasági Múzeum és Könyvtár vajdahunyadvári épületében. Hasznos lehet online jegyet vásárolni koncertre, színházba vagy akár sporteseményre is.
Evés, ivás, beszélgetés
A legtöbb étteremnél saját online foglalási rendszer működik, de akadnak olyan vendéglátóegységek, akik e-mail vagy közösségi médiás elérhetőséget adnak meg, ahova viszont – többnyire – egy órán belül megérkezik a visszaigazolás. Másik hasznos segítség – főleg külföldi utazás esetében – a fordító appok használata. A nagy klasszikus a Google Translate. Az alkalmazás több mint száz nyelven „tud”, ingyenes és gyakorlatilag minden típusú eszközzel kompatibilis. De hasonlóan hasznos program az iTranslate, amely kilencven nyelvről és nyelvre fordít, de a Triplingo appot és a Voice Translator Free-t is könnyű kiismerni és használni.
Fő a kikapcsolódás
A nyaralás alatt a legtöbben pihenni szeretnének. Ha a telefon a kezünkben van, óhatatlanul ránézünk az e-mailekre, a hírekre, de akár a közösségi média is megzavarhatja a nyugalmunkat. Ezeknél már indulás előtt kikapcsolhatjuk az értesítéseket, sőt egyes applikációkat le is lehet zárni.
képek: netrefel.hu
Kapcsolódó cikkek
- Kiderült, hogy mire kattintottunk a legtöbbet
- Bírságot szabott ki a Médiatanács a Metropol koldustérképe miatt
- Tévézési szokásainkat vizsgálta az NMHH
- Mobilszolgáltatók forgalmi adatait elemezte az NMHH
- Figyeli az emelt díjas szolgáltatások piacát az NMHH
- Megduplázott támogatással segíti az elavult mobilok lecserélését az NMHH
- Kiderült, hogy kit hallgattunk legtöbbet tavaly a rádióban
- Erőszakos mese miatt bírságolta meg a közrádiót a Médiatanács
- Vizsgálják az 5G-hálózatok elektromágneses sugárzását
- Már nem küldünk egymilliárd SMS-t, de többet telefonálunk
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.