Mit tegyünk, ha késik vagy törlik a járatunkat?

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 20. 14:08

Ez a nyár robbanásszerűen indult, ami a repülőterek forgalmát illeti. A koronavírus-járvány után a légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban még nem tapasztalt, Európa-szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a földi kiszolgálásban dolgozókat. A COVID járvány miatt a légiforgalom drámaian visszaesett, amire a légitársaságok drasztikus létszámleépítésekkel reagáltak. Jelenleg a légiforgalom ismét a 2019-es számokat közelíti, ez pedig egyre nagyobb káoszt eredményez a csökkentett létszámmal üzemelő társaságoknál.

Hetek óta olvashatók hírek járattörlésekről vagy késéssel induló és érkező repülőjáratokról, illetve a földi kiszolgálás akadozásáról.

 

Budapesten a forgalmi csúcsok kezelése jelenthet kihívást, amikor rövid időn belül sok gép indul, illetve érkezik. Ez jellemzően a kora reggeli, a déli, illetve az esti/késő esti órákat jelenti. 

 

Tekintettel arra, hogy a nemzetközi helyzet a budapesti repülőtér forgalmában és egyes utaskiszolgálási folyamatokban is érezteti már a hatását, a Budapest Airport az alábbi információkkal kíván segíteni utasainak: 

 

Indulás a budapesti reptérről

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szerencsére nyugalom van, az indulás előtti várakozási idő a check-in pultoknál a korábbi helyzetnek megfelelő. Az utasbiztonsági ellenőrzés során a várakozási idő továbbra is maximum 10 perc, amely messze a legjobb más európai repülőterekkel összehasonlítva. Így aggodalomra semmi ok, továbbra is bátran repüljünk! 

 

 

Biztosan érdemes repülni? 

Ha esetleg azon gondolkodik, hogy esetleges járatkésés, - kimaradás, vagy -törlés miatt lemondaná a nyaralását, ne tegye! Csupán legyen felkészült és figyelje a friss híreket, a repülőterek és légitársaságok közösségi oldalait és érkezzen időben a repülőtérre, hogy elkerülje a felesleges káoszt és stresszt. Itthon szerencsére minden a legnagyobb rendben zajlik, nincs fennakadás. A repülőtér üzemeltetője rövid távú járatok esetén továbbra is 2 órával korábban javasolja a repülőtérre való kiérkezést. Az önkiszolgáló poggyászfeladók segítségével a repülőtéri sorban állás elkerülhető, amennyiben az adott járat esetében ez a szolgáltatás elérhető.

 

Mi a helyzet a járattörlésekkel és a késésekkel? 

Jelenleg a járattörlések a budapesti repülőtér működését csak kis mértékben befolyásolják. Általánosságban elmondható, hogy heti szinten 10-15 járattörlés történik légitársaságoktól függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami nagyon alacsony a járatok teljes számához viszonyítva. A legtöbb esetben ez azért történik, mert más repülőtereken nem tudják kiszolgálni az adott járatot munkaerőhiány miatt, így a gép nem érkezik meg, vagy késve érkezik Budapestre. 

 

Mit tehetünk, ha mégis törlik a járatunkat?

Az utasoknak érdemes folyamatosan figyelniük az adott légitársaság információit, ha esetleg járattörlésre kerül a sor, időben tudjanak átfoglalni másik járatra. Emellett a Budapest Airport honlapján is pontos információkat találhatunk a járatok várható indulásáról és érkezéséről, az esetleges késésekről vagy törlésekről. Ami nagyon fontos: az utasok a légitársaságokkal állnak szerződésben, ezért járattörlés és -késés esetén a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot.

 

e-utas.hu

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05