Ma már az adataink is a vagyontárgyaink: így kereshetünk pénzt velük

forrás: Prím Online, 2022. augusztus 25. 15:52

A GDPR szabályozás ugyan előtérbe helyezte az adatvédelmet egész Európában, hazánkban a többség még mindig nem látja át teljesen, mekkora vagyont képviselnek az adatai. 

Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója elmondta, a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv (PSD2) kivételes üzleti lehetőséget jelent, hiszen lehetővé teszi, hogy szigorú szabályozások mellett pénzzé tegyük az adatainkat. A szakember arról beszélt, ez a jelenlegi inflációs környezetben és kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben újabb esélyt teremt mindenki számára, hogy spóroljon a hétköznapokban.

 

Zádor Balázs

 

Az adatkezelés az európai általános adatvédelmi rendelet (GDPR) hatályba lépését megelőzően szürke zóna volt az egész kontinensen, majd a szabályozással ugyan szigorú kereteket szabtak meg a döntéshozót, ezzel azt is eredményezték, hogy Európa innovációban lemaradt az Amerikai Egyesült Államoktól és a Távol-Kelettől.

 

Zádor Balázs, a RECASH egyik alapítója arról beszélt, a pénzforgalmi szolgáltatásokról szóló módosított EU-irányelv (PSD2) ezt a lépéshátrányt hivatott ledolgozni, hiszen annak mentén számos startup és egyéb pénzügyi termék jóval hatékonyabban tudja kezelni a felhasználók és ügyfelek adatait úgy, hogy az mindkét fél számára előnyös legyen.

 

„A szabályozás áttekinthető és lehetővé teszi, hogy ha a tulajdonos egyértelműen és tevőlegesen hozzájárulását adja, akkor meghatározott célokra felhasználhatóak az adatok. Ennek hatására jelentek meg Magyarországon is olyan kezdeményezések, melyek azt a célt szolgálják, hogy a felhasználók az adataikért cserébe pénzt is kaphatnak már” – mutatott rá a szakember.

 

Hozzátette, a gyakorlatban ez persze továbbra sem azt jelenti, hogy a társaságok szabadon garázdálkodhatnak az ügyfeleik adataival, csupán a szerződésben leírt feltételek mellett tárolhatják és kezelhetik azokat.

 

 

Kivételes esély a pénzszerzésre

Zádor Balázs úgy fogalmazott, itthon még elenyésző azoknak az aránya, akik felismerik, ugyanannyira kellene vigyázni az adatainkra, mint a pénzünkre, hiszen bizonyos formában mindkettő vagyonnak számít, az adat befektetésként is funkcionál a XXI. században.

 

„Ugyan a GDPR miatt óriási visszhangot kapott az adatvédelem, az emberek még mindig nem elég tudatosak ezen a téren, és sokan nem is tudják, hogy a magukról kiadott információkat pénzzé is tehetnék rendkívül biztonságos feltételek mellett. A rekord magas infláció és a bizonytalan gazdasági helyzetben pedig ez egy olyan kivételes lehetőség, amivel több pénz maradhat az emberek pénztárcájában” – mutatott rá.

 

Példaként említette, hogy számos büdzsé applikáció létezik már, melyek a felhasználó bankszámlájának bekapcsolásával vezetik a kiadásokat. Felhívta ugyanakkor rá a figyelmet, hogy csak azokat az alkalmazásokat ajánlott használni, melyeknek van licensze és a jegybank ellenőrzi a tevékenységüket.

 

Ilyen a 100 százalékban magyar fejlesztésű fintech startup, a RECASH mobilapp is, mely teendőmentesen ígér pénzvisszatérítést a felhasználóinak bankkártyás vásárlásaik után. Az alkalmazás használatával nincsen szükség többé pontgyűjtő kártyákra vagy QR-kódok beolvasására, a tranzakciók után szerzett cashback, azaz a pénzvisszatérítés annak banki könyvelését követően órákon belül megjelenik a felhasználó RECASH számláján. Az összegyűlő – esetenként igen jelentős – összeggel a felhasználók szabadon rendelkeznek, ellenben a megszokott hűségprogramokkal.

 

A RECASH két célcsoportot szolgál ki: a felhasználóit, akiknek az app letöltését követően semmi teendője nincs, hogy bankkártyás vásárlásaik után pénzvisszatérítést kapjanak, és a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát. Ugyanakkor az adatokat tejesen biztonságosan kezelik és nem látnak bele a felhasználók személyes adataiba, csupán a költési statisztikákba.

Kulcsszavak: RECASH személyes adat GDPR

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül

A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron. 

2024. március 28. 13:27

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05