Januárban felpörögnek a csomagvisszaküldések
A karácsonyi időszakban ugrásszerűen nő a csomagfeladások száma – januárban pedig a visszaküldéseké. A helyes csomagolás azonban mindkét irányban egyformán fontos, hogy épségben visszaérjen a feladóhoz a nem működő műszaki cikk vagy rossz méretű ruhadarab, és elkerülhetők legyenek az ebből fakadó kellemetlenségek. A csomagszállítási piacon Magyarországon meghatározó szerepet játszó Packeta szakemberei összegyűjtötték, hogy mit mibe és hogyan érdemes csomagolni.
„A karácsony előtti csomagszezon az év legerősebb időszaka a futárszolgálatok számára, és bár ehhez képest a január valamivel visszafogottabb időszak, de ilyenkor nagyon sokan küldenek vissza a kereskedőknek például olyan ajándékokat, amelyek valamilyen szempontból nem megfelelőek – mondta el Mihályi Sándor, a Packeta Hungary Kft. operációs igazgatója. – Mivel nemcsak kiszállítással, hanem visszaküldéssel is foglalkozunk, munkatársaink számos olyan esettel találkoztak az elmúlt években, amelyek során a nem megfelelő csomagolás hiúsította meg a visszaszállítást vagy éppen okozott bonyodalmat a garanciális folyamat során, mert sérülten érkezett vissza a termék. Többször előfordult, hogy egyszerű újságpapírba csomagolva adtak fel akár túlsúlyos, értékes csomagot, ami már a raktárig is alig jutott el egyben.”
A hasonló esetek elkerülése érdekében az alábbi tanácsokat érdemes figyelembe venni:
1. Mit csomagoljunk?
Alapesetben mindig meg kell győződni arról, hogy a futárszolgálat engedélyezi-e az adott küldemény típus szállítását! Visszaküldés esetén értelemszerűen olyan termékről van szó, amelynél ez lehetséges, hiszen egyszer már kiszállították, de itt is érdemes odafigyelni a különleges esetekre. Ilyen kategóriát képeznek például az elektronikus eszközök, IT-termékek. Ezek csomagolásánál a legfontosabb, hogy ne tudjanak szállítás közben véletlenül bekapcsolódni, illetve ne alakulhasson ki rövidzárlat. Ezért az elemek végződéseit szigetelőanyaggal kell külön letakarni, vagy az elemeket külön műanyag tasakban elhelyezni, óvatosan elkülönítve minden más fémrésztől. A legjobb az eredeti gyári csomagolás.
2. Mibe csomagoljunk?
A főszabály az, hogy jó minőségű, száraz, vízhatlan kartondobozba csomagolunk. Könnyű áru esetén elég a háromrétegű karton, alul felül ragasztószalaggal megfelelően zárva. Apróbb alkatrészek csomagolásához használhatunk tasakokat. Nehéz árut csak ötrétegű, dupla falú, vastag kartondobozba csomagoljunk, a tetején, alján és oldalán elhelyezett papírlapokkal. Ne csomagoljunk sérült vagy gyűrött, gyenge anyagba (például használt újságpapírba), vagy nedves csomagolóanyagba.
3. Hogyan csomagoljunk?
A legfontosabb, hogy megakadályozzuk a feladott tárgy sérülését. „Munkatársaink minden esetben a legkörültekintőbben járnak el a csomagküldési folyamat minden szakaszában, de így sem tudják garantálni, hogy a nem megfelelően csomagolt küldemények sértetlenül jutnak célba – mondja Mihályi Sándor. – A szállítás közben ugyanis sokféle behatás érheti a csomagot, egy teljesen megpakolt autóban, rosszabb közúton például olyan rázkódások és erők léphetnek fel, mint ha a csomagot egy méter magasságból leejtenénk. A helyes csomagolás ilyen esetekben is megvédi a terméket.”
De milyen a megfelelő csomagolás? Először is, amennyire lehetséges, a tárgyat a csomag közepén helyezzük el. Ha több tárgyat teszünk egy dobozba, külön csomagoljuk őket, hogy egymásnak ütközve ne sérülhessenek, és a kisebb csomagokat tegyük egy nagyobba. Sose töltsük ki teljesen a kartondobozt, mindig hagyjunk helyet a gyűrődésnek. Töltsük ki az üres helyet a dobozban valamilyen térkitöltő anyaggal. Könnyebb áru esetén megteszi a habfólia, a jól ismert buborékpárna, vagy akár a papír is. Nehezebb áru esetén azonban használjunk kemény habot, formázható habot vagy hullámpapírt.
Végezetül ragasszuk le a csomagot. A cél, hogy senki ne férjen hozzá, ne nyílhasson ki véletlenül a raktárban vagy szállításkor, és csak úgy lehessen kinyitni, hogy az látható nyomot hagy. Mindig vastag és széles ragasztószalagot használjunk (tehát ne celluxot!). Minden élt és sarkot ragasszunk le. Nehezebb áru esetén erősebb, dupla ragasztást használjunk, és pántoló anyagot is. Nehéz áru esetén mindig használjunk él- és sarokvédelmet is.
+1: Hogyan címkézzünk?
Miután a csomagolással megvagyunk, már csak a címkézés van hátra. A Packeta esetében, ha magánszemély küldi a csomagot, a címkét az átvevőhelyen ragasztják fel a küldeményre feladáskor, így ezzel a nincs dolgunk. Általános szabály azonban, hogy úgy helyezzük el a címkét a csomag külső felületén, hogy azt részben se takarja el semmi, még fólia, nylon, vagy más átlátszó anyag sem, és ne essen le a csomagról. A címke ne legyen félrevezető, ne tartalmazzon pontatlan információt, és ne legyen egyszerre több címke a csomagon. Ragaszthatunk „Törékeny tárgy” és más matricákat a csomagra, de vegyük figyelembe, hogy ez csak óvatosságra int, nem védi meg a csomag tartalmát, és nem hárítja át a felelősséget a szállítóra.
Kapcsolódó cikkek
- Az online vásárlásra inkább a fiatalok szavaznak, a környezettudatosság kortól független
- Az oktatásba is beszáll a legismertebb hazai e-kereskedelmi szakember
- Így hat a hazai webáruházakra a háború és az infláció
- Gyorsan növekvő romániai szolgáltatóval lépett partnerségre a Packeta
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- A GLAMI divatkereső 5 millió eurós befektetési alapot hozott létre
- A fekete pénteki vásárlással kapcsolatban készült reprezentatív kutatás
- Európai szintű fulfillment központ nyílt a webáruházak számára Magyarországon
- Ez lehet az ugródeszka webáruházaknak a külföldi terjeszkedéshez
- Az e-kereskedelmi cégek is megszenvedik a válságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.