Átfogó szoftvercsomag a vezetéstámogató és automatizált vezetési rendszerekhez

forrás: Prím Online, 2023. január 14. 14:51

Stratégiai partnerséget jelentett be a Continental technológiai vállalat és az Ambarella, Inc. élvonalbeli mesterséges intelligencia fókuszú félvezető vállalat a CES 2023 kiállításon. A két társaság közösen fejleszt mesterséges intelligencián (MI) alapuló, skálázható, teljes körű hardver- és szoftvermegoldásokat az asszisztált és automatizált vezetéshez (AD), az autonóm mobilitás megvalósításának érdekében. 

A stratégiai együttműködés a Continental novemberi bejelentésével összhangban az Ambarella energiahatékony System-on-Chip (SoC) családját integrálja fejlett vezetéstámogató megoldásaiba (ADAS – Advanced Driver Assistance System). Az egyéb, ma elérhető tartományvezérlő termékekhez képest az Ambarella „CV3-AD” chipsorozata nagyobb teljesítményt nyújt az érzékelőkből érkező adatok gyorsabb és átfogóbb feldolgozásához a jobb környezeti érzékelés és a biztonságosabb mobilitás elérésének érdekében, akár ötször nagyobb energiahatékonyság mellett. 

 

A partnerek a Continental szoftver- és hardverfejlesztés területén szerzett szakértelmét, valamint az autóipari megoldások széles portfólióját az Ambarella számítógépes képfelismerési szakértelmével, nagy teljesítményű chip termékeivel és szoftvermoduljaival egyesítik. Az ADAS kameraalapú észlelési megoldásainak fejlesztése mellett a Continental és az Ambarella a skálázható, átfogó szoftveres megoldást nyújtó rendszerekre összpontosít az önvezetés második szintjétől egészen a magasan automatizált járművekig. Ezek az ún. „full-stack” megoldások többszenzoros megközelítést alkalmaznak, ideértve a Continental nagyfelbontású kameráit, radar és lidar eszközeit, a kapcsolódó vezérlőegységeket, valamint a szükséges szoftvereket. 

 

 

A járműgyártók rugalmasan integrálhatják a közös rendszermegoldásokat legújabb járműgenerációikba. Az elektromos járművekben az energiahatékony megoldások csökkentik az energiafogyasztást és a hűtési igényt, hozzájárulva az akkumulátor átlagosan akár 3 kilogrammos súlycsökkentéséhez. Ez a ma elterjedt konfigurációk alapján megközelítőleg 5-10 kilométeres átlagos hatótávolság-növekedést eredményez, változatlan akkumulátorkapacitás mellett. A vezetéstámogató és automatizált rendszerek növekvő piacának kiszolgálása érdekében a partnerek célja, hogy ezek a közös megoldások 2026-ban készen álljanak a globális sorozatgyártásra.

 

„Mostantól átfogó, skálázható és a legnagyobb teljesítménnyel rendelkező járműrendszer-megoldásokat kínáljuk a vezetéstámogatástól a magas szintű automatizálásig, ezzel is megerősítve vezető pozíciónkat a vezetéstámogató és automatizált rendszerek piacán” – mondta Frank Petznick, a Continental autonóm mobilitás üzleti területének vezetője. „Az Ambarellával kötött stratégiai partnerség tovább bővíti széles portfóliónkat, és egy lépéssel közelebb visz minket a Vision Zero, azaz a balesetmentes jövő és az autonóm mobilitás felé.”

 

„Az autóiparnak mától lehetősége nyílik az Ambarella algoritmusalapú chip architektúrájának és szoftveres IP támogatásának teljeskörű kihasználására a Continental az ADAS és az automatizált mobilitási piacokkal kapcsolatos technológiai kereskedelmi forgalomba hozatal során szerzett globális léptékű és bevált tapasztalataival kombinálva” – mondta Fermi Wang, az Ambarella elnöke és vezérigazgatója. „Partnerünkkel, a Continentallal együtt lenyűgöző új lehetőséget kínálunk a járműgyártóknak a járművek biztonságosabbá tételéhez, miközben egyre közelebb kerülünk a fejlett automatizálás és az autonóm vezetés megvalósításához.”

 

 

Mesterséges intelligenciával továbbfejlesztett közös rendszermegoldások

 

A Continental portfóliója, amelyet az Ambarella CV3-AD System-on-Chip családjával egészít ki, a szenzortechnológiákra, a tartomány-specifikus és tartományokon átívelő nagy teljesítményű számítástechnikai rendszerekre, a szoftverfejlesztésre és az autóipari funkciók megvalósításában szerzett mély tapasztalataira támaszkodik a vezetéstámogató és automatizált rendszerek növekvő piacán. Ezzel egyidejűleg a Continental kiaknázza a szoftver- és termékfejlesztési ökoszisztémájában rejlő lehetőségeket is, hogy további skálázhatóságot biztosítson a már egyébként is széles ADAS full-stack kínálatában. Ezek az Ambarella mesterséges intelligenciával rendelkező CVflow platformján alapuló rendszerek rugalmasságot biztosítanak a járműgyártók számára ahhoz, hogy beruházási költségeiket minden járműtípusra kiterjedően skálázhassák.

 

A Continental a hardverrel és a szoftver jelentős részének biztosításával járul hozzá a partnerséghez, míg az Ambarella az SoC platformot és a további szoftverfunkciókat szolgáltatja. A stratégiai partnerkapcsolat eredményeként a járművek következő generációja, a másodiktól a legmagasabb automatizálási szintig támaszkodhat a Continental és az Ambarella nagy teljesítményű, energiahatékony és skálázható mobilitási rendszermegoldásaira.

 

Az Ambarella CV3-AD MI tartományvezérlő SoC családja lehetővé teszi a központosított, egychipes feldolgozást a többérzékelős észleléshez, beleértve a nagy felbontású kamerát, radart, ultrahangos érzékelőket és lidart, valamint ezen érzékelők mély fúzióját és a járművek autonóm útvonaltervezését. Ezek a teljes mértékben skálázható, energiahatékony chip termékek iparági szinten vezető hatásfokú MI-teljesítményt biztosítanak a neurális hálózatok számítása során, akár negyvenszer jobb teljesítménnyel, mint az Ambarella CV2 autóipari SoC családja. Az Ambarella mindeközben valamennyi SoC platformjába integrálja kiváló képjelfeldolgozó technológiáját is, ezáltal a robusztus ADAS, illetve a második szintű vezetéstámogató rendszerektől egészen a magasan automatizált rendszerekig terjedő funkciók megvalósítását teszi lehetővé. Az emberi látás és a csúcstechnológiás MI alkalmazások számára ezzel biztosítják a környezet teljesebb érzékelését nagy kihívást jelentő fény- és időjárási viszonyok, illetve vezetési körülmények között.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Térítésmentesen tanulhatnak nyelvet a tanárok

A hétköznapi élet során egyre több olyan impulzussal találkozunk, ami idegen nyelvhez kötött. Így vannak ezzel a pedagógusok is, akiknek a kezében páratlan lehetőség van: azok a tanárok ugyanis, akik még nem beszélnek angolul vagy németül, vagy esetleg magasabb szintre emelnék a nyelvtudásukat, esetleg csak gyakorolnák a kiejtésüket, bővítenék a  szókincsüket, térítésmentes nyelvtanulási lehetőséget tudhatnak magukénak. A KRÉTA Idegennyelvi Felkészítő Modulja (IFM) ugyanis térítésmentes lehetőséget biztosít minderre a pedagógusoknak is, akik közül már több ezren használják a felületet.

2024. március 29. 13:30

Idén is a „Bajnokok" között a Schneider Electric

Zsinórban az ötödik évben kapott „Champion", vagyis „Bajnok" minősítést a Schneider Electric a Canalys kutatócég „Titans Channel Leadership Matrix" elemzésében. A vállalat az értékesítési csatornái folyamatos fejlesztése iránti elkötelezettségével, valamint a bevezetett programokkal és a partnereit támogató eszközökkel érdemelte ki az elismerést.

2024. március 29. 10:48

Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra

Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében. 

2024. március 28. 19:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05