2022 az újraépítés éve volt a magyar gumiabroncspiacon
A magyar gumiabroncspiac a változékony körülmények és az infláció ellenére is erősödni tudott a tavalyi évben, az értékesítési mutatók pedig elérték a koronavírus előtti időszakot, bizonyítva a hazai abroncsipar jelentőségét és a gazdaságban betöltött meghatározó szerepét.
A legnagyobb gumiabroncsgyártókat, köztük a Bridgestone-t is tömörítő szervezet, az ETRMA (Európai Gumiabroncsgyártók Szövetsége) 2022-re közölt adatai szerint a személygépjármű-abroncsok iránti piaci kereslet Magyarországon közel azonos szintet ért el, mint 2019-ben. A tavalyi év első felében növekedtek az eladási számok, míg a második félévben csökkenő keresletről számolt be a szövetség.
Hunyadi Szabolcs, a Bridgestone Europe NV/SA, Magyarországi Fióktelepének személygépjármű-abroncs üzletágvezetője az elmúlt évet úgy jellemezte, hogy „2022 egy igazi hullámvasút volt a gumiabroncsgyártók és importőrök számára egyaránt, és ugyanez jellemezte az értékláncunk valamennyi szereplőjét, így nagy- és kiskereskedő partnereink is hasonló kilengéseket jeleztek felénk. Az első félévben még növekedést láttunk, de a figyelmeztető jelek már ekkor egyértelműek voltak, és a lassulás, illetve a visszaesés az év második felében be is következett.”
Kategória szerinti bontásban, 2022-ben a legdinamikusabb növekedést a négyévszakos abroncsok érték el, amely a nyári és téligumiabroncseladások arányainak változásával 19%-ra emelkedett. Értékesítési oldalról nézve szintén a négyévszakos eladások száma növekedett a legnagyobb mértékben, közel 11%-kal a tavalyi évhez képest, míg a nyári 1%-kal stabil maradt, egyedül a téli abroncsok gyártói eladásai mutattak 5%-os csökkenést.
„A hosszantartó, egyre melegebb nyár és az enyhe tél egyértelműen megváltoztatták a végfelhasználók szokásait az abroncshasználat és -cserét illetően. A négyévszakos gumiabroncsok térnyerése ebből a szempontból szinte borítékolható volt, és teret engedett az olyan prémium gumiabroncsgyártóknak, mint a Bridgestone. A jövőre nézve arra számítunk, hogy a négyévszakos kategória tovább növekszik a magyar piacon.” – tette hozzá Hunyadi Szabolcs.
Felniátmérő tekintetében a 2021-es trend folytatódott, az előrejelzések beigazolódtak: a 17”+ felniméretre szerelt abroncsok az SUV-k értékesítésének folyamatos növekedésével párhuzamosan, közel 7%-os pluszt eredményeztek 2022-ben. A motorkerékpár gumiabroncsok szegmense a tavalyi évben enyhén, 2%-kal nőtt, viszont a piaci kereslet mindössze 4%-kal marad el a 2019-es számoktól.
A magyarországi gumiabroncs-értékesítés 2022-ben már közel járt a pandémia előtti, 2019-es eredményekhez. A Bridgestone magyarországi képviselete szerint 2023 egy kihívásokkal teli év lesz, amelyet mind az energiaárak, mind pedig az infláció növekedése befolyásol, ugyanakkor a gumiabroncsgyártás továbbra is meghatározó szereplője marad a gazdaságnak és a termelőiparnak.
Hunyadi Szabolcs a fent írtakat összefoglalva elmondta, hogy „az elmúlt években felépített értékesítési stratégiánknak, valamint a termékeink prémium minőségének köszönhetően a magyar autósok egyre gyakrabban választják a gumiabroncsainkat, így a piaci részesedésünket is sikerült növelnünk 2022-ben.”
A közleményben felhasznált összes adat forrása: ACEA, ETRMA
Kapcsolódó cikkek
- A Bridgestone EMIA a világ legzöldebb vállalatai között
- Újabb szuperautóra gyárt gumiabroncsot a Bridgestone
- A sebesség szerelmesei ezt imádni fogják – új Firestone Firehawk Sport abroncsok
- A Bridgestone az elektromos BMW iX-re fejleszt gumiabroncsot
- Bajusszal és focival kampányolt a férfiegészség mellett a Bridgestone Tatabánya
- Költségcsökkentés prémium teljesítménnyel
- Bridgestone Blizzak LM005 tesztgyőzelem az AUTO BILD Sportautó 2022-es téli gumiabroncstesztjén
- Páratlan teljesítmény nedves útfelületen
- A Bridgestone idén a négylábúakat támogatja munkatársai szavazatai alapján
- A Mercedes Continental abroncsokkal szereli fel a teljesen elektromos EQB-t
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
A becslések szerint 2030-ra Franciaországban legalább 330 ezer, de akár 480 ezer e-töltőállomásra is szükség lehet. Ehhez gyors ütemben, folyamatosan újabb és újabb autópálya-pihenőhelyeket szerelnek fel töltőkkel, ahol már most akár 20 perc alatt 80 százalékra „tankolhatóak” az e-autók.
A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét
A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.