Yahoo aukciók - csökkenő forgalom, növekvő bevétel

Vén Márton Vén Márton, 2001. február 26. 18:38
Bár a január elején bevezetett licitdíj hatására töredékére estek vissza az aukcióra bocsájtott cikkek, a Yahoo képviselői bíznak az új rendszerben.
Január 10.-e óta a Yahoo aukciós oldalain az aukciókat indítóknak a termék kikiáltási árától függő, 20 cent és 2,25 dollár közti összeget kell fizetniük.

Nyilvánvaló, hogy a lépés része az interneten zajló általános üzleti modell korrigációknak, számos eset bizonyítja, hogy az ingyenes szolgáltatásoknak befellegzett.

A Yahoo képviselői állítják, hogy bár sokkal kevesebb cikket bocsájtanak aukcióra, a forgalom nem csökkent, rengetegen licitálnak a termékekre. Úgy érzik, komolyabbá sikerült tenni a szolgáltatást, az oldalak nincsenek többé elárasztva értéktelen kacatokkal. Nem utolsósorban pedig a Yahoo új bevételi forrásra tett szert.

Az új modell a látogatókban vegyes fogadtatásra talált, a versenytársakban viszont ellenkezőleg. Az online aukciók nagyágyúja, az eBay hamarosan követve a példát, január 31.-től szintén bevezette a licitdíjat (5 cent és 1,30 dollár közti értékben). Az Amazon még nem lépett, de sajtóhírekben már azt nyilatkozták, a közeljövőben ők is átalakítják népszerű aukciós rendszerüket, ám hasonlóan minimális díjat számítanak majd fel.

Kulcsszavak: aukció e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05