A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
A GLAMI.group, Európa egyik vezető divataggregátor oldala új AI-megoldást vezetett be a webáruházak termékkínálatának katalogizálásához. A ChatGPT által is alkalmazott technológia több mint 130 termékjellemzőt képes automatikusan felismerni, így rövid idő alatt termékek millióit képes osztályozni, valamint segítségével mindössze 1%-ra csökkenthető a kategorizálatlan termékek aránya.
Az Európa 14 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) új AI-megoldást vezetett be. A Language Agnostic Merlin (LAM) még hatékonyabbá teszi a szabadalmaztatott neurális hálózati modellen alapuló online rendszert, amely havonta több mint 40 millió tételt kategorizál automatikusan. A személyre szabott házon belüli architektúra több mint 130 termékjellemző (rövid ujj, V-nyak, virágminta, stb) felismerésére alkalmas, valamint a nyelvfüggetlen működésének köszönhetően egyidejűleg alkalmazható a különböző piacokon.
A GLAMI mesterséges intelligencia által vezérelt osztályozási rendszere több mint 4300 európai webáruház több millió termékét kategorizálja és teszi kereshetővé. A kínálat havonta átlagosan 10%-a változik, amivel manuálisan lépést tartani lehetetlen, ezért a vállalat a legmodernebb automatizált hálózati architektúrákat alkalmazza. A webshopok széttagolt kínálatának rendszerezéséhez elengedhetetlen a termékinformációk vizuális és szöveges gyors és hatékony felismerése. A LAM, a GLAMI testre szabott házon belüli architektúrája a Transformer nevű megoldást használja a termék jellemzőinek azonosítására, ugyanazt a technológiát, mint a ChatGPT a természetes nyelvi feldolgozáshoz és a képek értelmezéséhez.
“A GLAMI platformok küldetése, hogy felhasználóink számára megkönnyítse a divat felfedezését és a vásárlást azáltal, hogy a felhasználó számára az egyéni ízlésüknek megfelelő személyre szabott választékot jelenít meg. A releváns termékek bemutatása természetesen kölcsönösen előnyös a felhasználók és a kereskedők számára is. Rendszerünk körülbelül 125 millió ajánlást generál havonta és így a GLAMI minden látogató számára személyre szabott élményt nyújt” – mondta el Silvia Lešková, a GLAMI országigazgatója.
A személyre szabott ajánlórendszer alapja a hasonló termékek megtalálása a katalógusban, amelyre a GLAMI saját, ún. Deep Item Categorization modellt fejlesztett ki. A rendszer naponta körülbelül 3 millió kérést tud kezelni, és 17 millió tétel között keres hasonló elemekre. Az ajánlások alapulhatnak az egyes elemek vizuális vagy szöveges hasonlóságán, vagy a korábbi felhasználói interakció eredményein. Az ajánlórendszer működését nap mint nap felülvizsgálják, hogy képes legyen követni a divattrendeket.
„A GLAMI-nál 2015 óta használjuk a gépi tanulási technológiát, hogy felhasználóink számára a lehető legjobb keresési élményt nyújtsuk. A mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, így további fejlett funkciók megjelenésére számíthatunk, amelyek még hatékonyabbá és élvezetesebbé tehetik az online vásárlás élményét. A GLAMI ezeket a feltörekvő technológiákat a partnerei számára is hozzáférhetővé teszi, így segítve azokat, hogy a piac élvonalába kerülhessenek” – kommentálta Václav Košař, Merlin vezető, a GLAMI Group Machine Learning mérnöke.
A saját platform fejlesztése mellett a GLAMI.group az AI közösséghez és széles körben a nyílt forráskódú közösséghez is hozzájárul. Például egy 2022-es brit gépi tanulási konferencián a csapat közzétette a GLAMI katalógus egy részét, hogy az multimodális nyílt forráskódú osztályozási referenciaértékként szolgáljon a közösség számára. A következő évben egy oktatási anyagot adtak ki ehhez az adatkészlethez, amely bemutatja annak széles körű felhasználási lehetőségeit.
Az AI-technológiák ipari alkalmazásai, amelyek jelenleg is fejlesztés alatt állnak, megértik a felhasználói preferenciákat, legyen szó stílusról, funkcionalitásról, vagy méretről. Ahogy a mesterséges intelligencia technológia folyamatosan fejlődik, a GLAMI még fejlettebb funkciókat fog alkalmazni, hogy még hatékonyabbá és élményszerűbbé tegye a divatcikkek felfedezését és vásárlását a felhasználók és a partnerek számára. Azok a vállalatok, amelyek alkalmazzák ezeket a feltörekvő technológiákat, a piac élvonalába kerülnek, átalakítva vásárlásainkat és az e-kereskedelmi platformokkal való interakcióinkat.
Kapcsolódó cikkek
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- 2023 a mesterséges intelligencia éve a tanfolyampiacon
- Már van olyan magyar webshop, ahol MI készíti a termékleírásokat
- Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- Glami.hu: rekordokat döntött az idei Black Friday az online divatkereskedelemben
- GLAMI: a magyarok közel fele tervez divatcikkeket vásárolni Black Friday alkalmával
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
A Philips Monitors E1 terméksorozat három új, többcélú modellel bővül
A Philips Monitors E1 sorozata ebben a hónapban három új modellel bővül. Az irodai felhasználók és távmunkában dolgozók számára szükséges összes alapvető funkcióval ellátott új modellek segítenek a felhasználóknak a kapcsolattartásban és növelik a termelékenységüket, mindezt versenyképes áron.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.