HP, Microsoft reklámkorlátozás

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. április 3. 21:33
A HP és a Microsoft megállapodtak az amerikai piaci felügyelettel (FTC), hogy a jövőben nem jelentetnek meg olyan reklámokat, melyek azt sugallják, hogy a Pocket PC-t használó kéziszámítógépek beépített internet-hozzáféréssel kerülnek forgalomba.
A felügyelet kifogásolta, hogy a The New York Times és a The Wall Street Journal hasábjain, valamint számos országos kiadványban a két vállalat nem tette nyilvánvalóvá, hogy nem elég csak megvenni a számítógépet, de saját modemmel is rendelkezniük kell. A Hewlett-Packard a saját Jordana kéziszámítógépeit a Microsoft Pocket PC operációs rendszerével árulta, a reklámokkal szemben beépített vezeték nélküli internet-hozzáférés nélkül. A hivatal szerint a vevőket ezáltal félrevezették, és akár jelentős kárt is okozhattak nekik, mivel egy hagyományos modem is 130 dollár körüli összegbe kerül, de a vezeték nélküli technológiát használó modemek ennél is drágábbak, 350 dollár fölötti árat kell fizetni értük. Az FTC szerint egy új PDA vásárlásakor a vásárlónak sok szempontot kell figyelembe vennie, és ezt a helyzetet könnyen kihasználják mind a gyártók, mind a kereskedők. A HP és a Microsoft önként vállalja, hogy a jövőben eláll a kétértelmű reklámoktól, és kijelenti, hogy nem állt szándékukban a vásárlók megtévesztése – írja a CNet.
Kulcsszavak: HP Microsoft reklám +céginfo

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05