Önálló ASP-céget hozott létre a Prím

Adverticum – az internet 99 százaléka

, 2001. július 4. 14:47
Adverticum néven kezdi meg működését az a részvénytársaság, amelyet a Prím többségi tulajdonosként online marketingeszközök és technikai megoldások kivitelezésére alapított. A vállalat tevékenységének fókuszában a korábban Prím által végzett adserving ASP tevékenység folytatása áll, illetve céljai közt szerepel Magyarország első heterogén hirdetési hálózatának kiépítése.
Az Adverticum Rt. alapításának érdemi előzménye a Prím Média adserver-szolgáltatása. Az immár tízéves Prím informatikai lapok kiadásával és a Prím Online informatikai vertikális portál üzemeltetésével szerzett nevet magának a honi informatikai piacon. A vertikális portál fejlesztése során a vállalat több olyan alkalmazást is készített, amellyel a Prím önálló ASP-tevékenységre is alkalmassá vált. Ezek egyike az Adverticum Adserver hirdetéskiszolgáló rendszer, amely – a Prím Online keretein túllépve – már másfél éve alkalmassá vált több online tartalomszolgáltató egyidejű kezelésére. Az Adverticum Rt. létrehozásának pillanatában az Adverticum Adserver méreteiben már piacvezető, nagyságrendekkel túlszárnyalja bármely hazai tartalomszolgáltató hasonló rendszerét: több mint félszáz ügyfelének köszönhetően forgalma meghaladja a napi 5 millió hirdetésletöltést (adview-t).

“Az Adverticum Rt. alapító többségi tulajdonosa, a Prím kiadó továbbra is fontos hátteret jelent a vállalat számára mind a megfelelő marketing, mind pedig a média- és ügynökségi kapcsolatok terén. Ezzel a háttérrel, valamint az adnetworkhöz tartozó webes társadalom támogatásával az Adverticum Rt. tervei maradéktalanul teljesülhetnek”, fogalmazta meg Vértes János, a Prím kiadó elnöke, az Adverticum igazgatótanácsának tagja.

Az Adverticum alkalmazáskiszolgáló (ASP) tevékenysége:

Az ASP (Application Service Provider) tevékenység az online hirdetések menedzseléséből és adminisztrációjából áll, az ügyfelek egyedi jelszóval védett webes adminisztrációs eszköz segítségével indíthatnak online kampányokat, meghatározhatják a különböző technikai alapú és formátumú reklámok hordozófelületre juttatásának helyét, idejét, gyakoriságát, számosságát és targetálását, mérhetik azok hatékonyságát, és készíthetik el elszámolásaikat akár külső ügyfél felé is.

“A technológia mindössze egy eszköz, még az online marketing arénában is. Ám a médium jellegzetességeiből adódóan itt a technológia megbízhatósága elengedhetetlen: az Adverticum hirdetéskiszolgáló rendszere ezt a gondot veszi le a tartalomszolgáltatók válláról”, jegyezte meg Vince Mátyás, a vállalat igazgatótanácsának elnöke.

Az Adverticum Network:

A hirdetési ügynökségek többnyire csak a tartalomszolgáltatók élmezőnyével számolnak, a hirdetők szemszögéből a web 99%-a észrevétlen marad. Az Adverticum arra vállalkozott, hogy ezt a 99%-ot is láthatóvá és kihasználhatóvá tegye: az önmagukban értékes, de eddig a hirdetők által egyáltalán nem – vagy csak kevéssé – használt tartalomszolgáltatókat hálózatba szervezve önálló hirdetési médiumként (Adverticum Network) képviseli az ügynökségek felé. A tartalomszolgáltatók számára az adnetwork részben értékesítési tevékenységet folytat, részben kampánymenedzsmentet és jelentéskiszolgálást nyújt.

Az induláskor több tucat, később több száz, majd több ezer tartalomszolgáltató összefogásából létrejövő network hatalmas oldalletöltési számával (már induláskor milliós nagyságrend) alkalmas “run of network” típusú tömeghirdetésekre a fogyasztói javak esetében (az úgynevezett FMCG-körben), de ugyanakkor a résztvevők ésszerűen kialakított tematikus csoportjai a networkön belüli célzott (targetált) hirdetések megjelenését is megkönnyítik. “Az Adverticum Network egy olyan csatornát nyújt, amelyen keresztül eddig nem tapasztalt megtérüléssel érhetik el a hirdetők a fogyasztókat. Ebben rejlik a vállalat értékteremtése”, mutatott rá Kincses Anikó, az Adverticum ügyvezető igazgatója.

A mindenre kiterjedő targetálás, adminisztráció és menedzselés természetesen megfelelő szoftverhátteret kíván, ezt biztosítja az immár network-funkciókkal is kiegészült Adverticum-adserver.

Az Adverticum stratégiája:

Az Adverticum a következő években meg kívánja őrizni a magyarországi adnetwork-piac legalább 50 és a hirdetéskiszolgáló piac 30-35%-át. E stratégia jegyében az Adverticum Rt. megalakulásának pillanatában megkezdte az adserver ISO 9000:2000 minőségbiztosítási eljárás bevezetését, a nemzetközi auditálásra való felkészülést, és megkezdődtek az alaptőke-emelés előkészületei is. Nemzetközileg auditált szoftverrel, megfelelő befektetői háttérrel a cég vezetése azt is elképzelhetőnek tartja, hogy az Adverticum már középtávon is nemzetközi piacokra léphessen.

“Az Adverticum tevékenységének jellege szerencsés elegye a klasszikus gazdaságból ismert médiaértékesítésnek és az új gazdaság high-tech alkalmazásszolgáltatásának. Az ilyen tevékenység demonstrálja legjobban az ügyfelek és a befektetési piac számára is az új gazdaság múltban gyökerező, de jövőbe mutató tevékenységeinek kézzelfogható eredménnyel járó hasznát”, foglalta össze Balogh Attila Balázs, a társaság stratégiai igazgatója.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05